  • 11. Data: 2009-02-14 18:49:24
    Temat: Re: ING i 100zl
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ls" gn4f3p$alu$...@n...task.gda.pl

    > Po Aliorku kolejny bank rozdaje stowki:
    > http://pasaz.ingbank.pl/u235/navi/60817

    Zaczekam do chwili, gdy będą rozdawali rezydencje. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2009-02-14 19:53:46
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Dziękuję już Ci za pomoc, bo widzę, że co zdanie to dwa wymysły z sufitu wypisujesz i
    jeszcze ktoś kiedyś uwierzy.
    JaC

    -----

    > Wspólnota nie może prowadzić działalności.
    > Może co najwyżej uzyskiwać tzw. pożytki i są one opodatkowane podatkiem CIT bez
    względu na to, na co są przeznaczane.

  • 13. Data: 2009-02-14 20:12:07
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Dziękuję już Ci za pomoc, bo widzę, że co zdanie to dwa wymysły z sufitu
    > wypisujesz i jeszcze ktoś kiedyś uwierzy.
    > JaC

    Ależ proszę bardzo, to drobiazg.

    Jak już ustalisz to co chcesz ustalić, byłoby bardzo miło gdybyś wrócił do
    tego wątku i podzielił się tą zdobytą wiedzą z resztą grupy. Naprawdę byłoby
    miło gdybyś o tym nie zapomniał. :-)

    marekz

  • 14. Data: 2009-02-14 20:26:38
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    NTG
    JaC

    -----

  • 15. Data: 2009-02-14 21:49:21
    Temat: Co musi zrobić wspólnota mieszkaniowa, żeby skorzystać ze zwolnienia
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Z orzecznictwa sądu administracyjnego:
    "Aby dochody uzyskane przez m.in. wspólnoty mieszkaniowe korzystały ze zwolnienia, o
    którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o CIT, muszą być spełnione łącznie dwa
    warunki: dochody muszą zostać uzyskane z gospodarki zasobami mieszkaniowymi i muszą
    być przeznaczone na utrzymanie zasobów mieszkaniowych.
    Zasadniczą i jedyną cechą gospodarki tymi zasobami jest bowiem zaspokojenie potrzeb
    mieszkaniowych."
    JaC

    -----

  • 16. Data: 2009-02-14 22:09:52
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    > mieszkaniowych.
    > Zasadniczą i jedyną cechą gospodarki tymi zasobami jest bowiem

    I czego to dowodzi Twoim zdaniem? Nie tego, że jak uzyskasz pożytki z części
    wspólnej (na przykład za wynajęcie miejsca na reklamę albo za wynajęcie
    lokalu komuś z poza wspólnoty) to będzie to opodatkowane podatkiem CIT bez
    względu na co ten przychód zostanie przeznaczony?

    Prawdopodobnie oburzyłeś się tak, bo napisałem że wspólnota nie może
    prowadzić d-g w sensie ustawy o swobodzie albo kh. Więc uściślam, nie może
    prowadzić ot tak sama z siebie, na skutek swojego istnienia. Jeśli uzyska
    jako wspólnota wpis do ewidencji dg, albo jakimś cudem wpis do KRS to
    naturalnie będzie sobie mogła prowadzić. Pytanie tylko czy istnieją
    sytuacje, kiedy uzyskanie takiego wpisu jest korzystne dla wspólnoty i co to
    korzystnego wnosi (nie krzyżuje się ta sprawa raczej z byciem lub nie
    podatnikiem VAT). Przychodzi mi do głowy, że byłoby to sensowne, gdyby
    wspólnota składała się z samych wynajmowanych lokali użytkowych (o ile jest
    tomożliwe), ale w przypadku typowej wspólnoty nie widać na oko zysków.

    Zgadzam się z jednym, jest to całkowity OT na tej grupie, istnieje przecież
    grupa o podatkach, na której powinni wiedzieć takie rzeczy. Zatem z mojej
    strony EOT.

    marekz

  • 17. Data: 2009-02-17 22:55:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sinus" gn6lko$p8t$...@i...gazeta.pl

    > Ma ktoś jakiś pomysł jak wysłać sobie wynagrodzenie żeby "załapało" w
    > promocji? W regulaminie jest zapis że nie może być przelew z rachunków
    > prywatnych.

    Załóż rachunek firmowy. Jeśli nie masz firmy -- zysk raczej marny, bo
    założenie kosztuje chyba właśnie stówkę. :) I trwa w porywach godzinę. :)
    (wpis do ewidencji, GUS, ewentualnie US i ZUS)

    Mogę Ci nawet znaleźć ;) tanią i dobrą księgową. :) Oczywiście szukać będę gratisowo.
    ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'