  • 1. Data: 2002-09-29 20:06:22
    Temat: Hm... ciekawy sposob platnosci "online"
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    Znajomy chcial zamowic jakas ksiazeczke od nich i napotkal
    na taki oto formularz zamowienia. Nalezy wypelnic danymi
    (w tym oczywiscie numer karty platniczej), podpisac sie
    pod tym i przefaksowac. Pyta sie mnie czy to bezpieczne
    - nie za bardzo wiem jako, ze nie ma centrum autoryzacji,
    nie jest to takze transakcja IO/TO (a moze jest TO?) no
    ale fizycznej obecnosci karty nie ma.

    Adres stronki juz z formularzem:
    http://www.scramble.nl/fr.htm

    Co radzicie - zaufac i wyslac czy dac spobie spokoj?
    zalezy mu na tej publikacji :-((

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 2. Data: 2002-09-29 20:25:34
    Temat: Re: Hm... ciekawy sposob platnosci "online"
    Od: "ciekawski" <m...@p...onet.pl>

  • 3. Data: 2002-09-29 20:40:48
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > (..) Pyta sie mnie czy to bezpieczne
    > - nie za bardzo wiem jako, ze nie ma centrum autoryzacji,
    > nie jest to takze transakcja IO/TO (a moze jest TO?) no
    > ale fizycznej obecnosci karty nie ma.

    Dla mnie to jakoś wygląda na skrzyżowanie MO i TO, ale znawcą nie
    jestem więc mogę się mylić.
    Coś podobnego znalazłem też u nas: http://www.dns.pl/oplatypol.pdf

    A co do zaufania, to hmm...
    Niby w razie czego można później reklamować ale gdybym sam miał wysłać to
    chyba bym się jednak obawiał :-)

    Pix

  • 4. Data: 2002-09-29 20:46:26
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

> [...]
    > - nie za bardzo wiem jako, ze nie ma centrum autoryzacji,
    > nie jest to takze transakcja IO/TO (a moze jest TO?) no

    Jest to jak najbardziej standardowa forma (czesto uzywana w Stanach). W
    zasadzie - IMHO - jest to MO. Z drugiej strony CVV... troche zbyt duzo
    danych.

    > Co radzicie - zaufac i wyslac czy dac spobie spokoj?
    > zalezy mu na tej publikacji :-((

    Dokladnie tak, jak w kazdym innym przypadku placenia karta za pomoca
    jakiegos medium. Jesli chce placic, to najlepiej taka karta, gdzie bez
    problemu bedzie mogl zareklamowac transakcje (w razie czego)...

    Pzdr,

    M.

  • 5. Data: 2002-09-29 21:04:09
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Dokladnie tak, jak w kazdym innym przypadku placenia karta za pomoca
    > jakiegos medium. Jesli chce placic, to najlepiej taka karta, gdzie bez
    > problemu bedzie mogl zareklamowac transakcje (w razie czego)...

    Tak sobie teraz myślę, że z tą reklamacją to być może jednak nie jest
    aż tak gładko. Ewentualne późniejsze naduzycia, to pewnie nie problem (?),
    ale np. gdyby tak sprzedawca zechciał niewywiązać się z umowy ?
    W końcu ma dokument, że klient polecił obciążyć swoją kartę...

    Pix

  • 6. Data: 2002-09-29 21:53:37
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > W końcu ma dokument, że klient polecił obciążyć swoją kartę...

    No wlasnie - w tym bol - dlatego nie umiem nawet zdefiniowac
    co to za rodzaj transakcji. Rezerwujac cos np. hotel podaje sie
    tylko numer, date i nazwisko, cvv zupelnie jest do tego
    niepotrzebne.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 7. Data: 2002-09-29 21:56:41
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Jesli chce placic, to najlepiej taka karta, gdzie bez
    > problemu bedzie mogl zareklamowac transakcje (w razie czego)...

    I tu lezy sedno problemu - a mianowicie ta karta mialaby byc
    VG z Pekao SA... Gdyby to bylo Inteligo (oddzielna karta
    do subkonta tylko do sieci) albo eKarta, ewentualnia jakas
    dobra karta np. KK Citka to raczej nie byloby problemu
    a jak pomysle co spece z Pekao zaczna kombinowac zeby nie
    zwrocic kasy w razie czego to az strach sie bac :->>

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 8. Data: 2002-09-29 23:31:33
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

> [...]
    > (?), ale np. gdyby tak sprzedawca zechciał niewywiązać się z umowy ?
    > W końcu ma dokument, że klient polecił obciążyć swoją kartę...

    Tak, ale w tym przypadku ma konkretne zamowienie i konkretna kwote. Tak ze
    TEN papier zabezpiecza zarowno sprzedajacego, jak i kupujacego.
    Tylko to CVV2 mnie caly czas zastanawia...

    M.