  • 1. Data: 2004-02-16 11:11:08
    Temat: Help: Co zamiast AmEx'a ?
    Od: "Michal Zapalowski" <n...@m...com>

    Witojcie dobrzy ludzie (oraz kobiety)!

    W zwiazku z wzrastajaca pazernoscia Millenium,
    pora rozstac sie z ichnim AmEx'em. I tu pojawia
    sie bolesne pytanie: ktore banki umozliwiaja
    PRZENIESIENIE karty kredytowej z innego
    banku, bez koniecznosci donoszenia zaswiadczen
    o zarobkach itp smieci? Wiadomo mi o mBanku.
    BPH i Raiffeisen'ie - moze znacie jakies inne?

    Pozdrowienia,

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 2. Data: 2004-02-16 11:56:01
    Temat: Re: Co zamiast AmEx'a ?
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Michal Zapalowski" <n...@m...com> napisał w wiadomości

    > W zwiazku z wzrastajaca pazernoscia Millenium,
    > pora rozstac sie z ichnim AmEx'em.

    Ja mam jeszcze miesiac na podjecie decyzji i prawde powiedziawszy nie wiem
    co mam zrobic - denerwuja mnie juz oplaty w Mille (teraz juz naliczaja
    oplaty za rachunek nawet jak saldo non stop jest 0) jednak szkoda mi jest
    AmExa i nie mam ochoty brac juz innej karty... no trzeba bedzie pomyslec :-)

    --
    JaKi

  • 3. Data: 2004-02-16 13:02:13
    Od: o...@p...onet.pl

> [...]
    > AmExa i nie mam ochoty brac juz innej karty... no trzeba bedzie pomyslec :-)

    Przesadzacie chyba troszke z tą opłatą.
    Wprowadzaja ubezpieczenie 3 PLN miesiecznie (x12 = 36 PLN rocznie),
    jednocześnie obnizają oplate za karte z 70 PLN na 50 PLN.
    Sumarycznie podrożeje o 16 PLN w skali roku... jak dla mnie da sie przezyc :)

    oN

  • 4. Data: 2004-02-16 13:28:42
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

> [...]
    > jednocześnie obnizają oplate za karte z 70 PLN na 50 PLN.
    > Sumarycznie podrożeje o 16 PLN w skali roku... jak dla mnie da sie przezyc :)

    No, to niezupełnie tak w każdym przypadku fajnie wygląda...
    W moim przypadku obniżyli opłatę z 300 do 200 PLN (złoty AmEx) i z 250 do 175
    (złota Visa), ale zlikwidowali wszystkie bezpłatne ubezpieczenia. Zatem zysk
    to 175 PLN (100 na AmExie i 75 na Visie). Strata to 4+7 (za oba
    ubezpieczenia), x2 (bo dwie karty - AmEx i Visa), czyli 22 miesięcznie, co
    daje 242 PLN rocznie.
    Róznica zatem to 67 PLN (242-175). A to już trochę więcej niż 16...

    m23m

  • 5. Data: 2004-02-16 13:50:15
    Od: o...@p...onet.pl

> [...]
    > daje 242 PLN rocznie.
    > Róznica zatem to 67 PLN (242-175). A to już trochę więcej niż 16...

    (1) No coż, za prestige trzeba placic... :)

    (2) Po co Ci dwie KK z tego samego banku ?!

    oN

  • 6. Data: 2004-02-16 13:59:12
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik m23m napisał:

> [...]
    > daje 242 PLN rocznie.
    > Róznica zatem to 67 PLN (242-175). A to już trochę więcej niż 16...

    Wiesz co, wstydzil bys sie. :-(

    Bartol

  • 7. Data: 2004-02-16 14:08:12
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

    > Wiesz co, wstydzil bys sie. :-(
    >
    > Bartol

    Ja tylko prowadzę wyliczenia. :-)
    Co do kart Millennium - z końcem lutego wygasa mi ich ważność. W odpowiednim
    czasie - zresztą jeszcze przed zmianą cen, którą w tym wątku rozważamy -
    zażyczyłem sobie, by ich nie przedłużano, ponieważ likwiduję konto w
    Millennium.
    Stąd moje rozważania są tylko teoretyczne... :-)

    m23m

  • 8. Data: 2004-02-16 14:15:09
    Od: m...@o...pl

    > (1) No coż, za prestige trzeba placic... :)

    Masz rację. :-)
    Tyle, że na tę podwyżkę i tak już się nie załapię, bo akurat w z końcem lutego
    zamykam konto w Millennium.

    > (2) Po co Ci dwie KK z tego samego banku ?!

    To jeden ze sposobów na większy limit wydatków. :-)

    A propos: źle liczysz swoje ewentualne wydatki na AmExa. :-(
    Owszem, 36-20 = 16 PLN. Tyle, że by mieć te wszystkie ubezpieczenia, któe
    dotychczas miałeś za darmo, musisz w przypadku zielonego AmExa wydać nie 3 PLN
    tylko 3+4 PLN (bo trzeba policzyc oba pakiety). Czyli 7x12 = 84 PLN. Stąd 84-
    20 = 64 PLN...

    m23m

  • 9. Data: 2004-02-16 14:15:21
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

  • 10. Data: 2004-02-16 15:25:35
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > AmExa i nie mam ochoty brac juz innej karty... no trzeba bedzie pomyslec
    :-)

    Nie mozesz zrobic przez miesiac ruchu na KK na 500zl?
    To po co ci ta karta?

    --
    Pozdrowienia
    ---