  • 1. Data: 2004-04-27 08:06:25
    Temat: HSBC agreguje e-konta
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    HSBC wprowadziło na rynek darmową usługę agregacji kont. Oferta ta,
    skierowana jest nie tylko do obecnych klientów HSBC, ale również osób
    korzystających z innych banków.
    http://wiadomosci.prnews.pl/index.php/display,5029

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations: http://www.PRnews.pl

  • 2. Data: 2004-04-27 11:57:53
    Temat: Re: HSBC agreguje e-konta
    Od: "sceptyczny" <e...@o...pl>

    > HSBC wprowadziło na rynek darmową usługę agregacji kont. Oferta ta,
    > skierowana jest nie tylko do obecnych klientów HSBC, ale również osób
> [...]
    Piszą tam tak:
    "Usługa ma na celu uproszczenie korzystania z banków internetowych i uwolnienie
    klientów z obowiązku pamiętania licznych haseł dostępu".
    Zaraz, zaraz ! A jak tam z kwestiami bezpieczeństwa autoryzacji? To znaczy co:
    mam jedno hasło dostępu do swoich kont w kilku e-bankach, i jak (ewentualnie
    oczywiście) ktoś przejmie moje hasło, to wtedy żegnam się od razu z całą
    gotówką, bez względu na to w jakim była e-banku, tak ? Zaiste, przednie
    rozwiązanie ;-) Uwalnia klientów nie tylko od obowiązku pamiętania haseł, ale
    potencjalnie uwalnić ich także może od nadmiaru pieniędzy...

    Czy bardzo spłycam zagadnienie ?

  • 3. Data: 2004-04-27 12:15:37
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    27 Apr 2004 13:57:53 +0200, w <5...@n...onet.pl>,
    "sceptyczny" <e...@o...pl> napisał(-a):

> [...]
    > oczywiście) ktoś przejmie moje hasło, to wtedy żegnam się od razu z całą
    > gotówką, bez względu na to w jakim była e-banku, tak ? Zaiste, przednie

    Widać nie jest to usługa dla nierozgarniętych.

  • 4. Data: 2004-04-27 12:34:27
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Radosław Popławski <r...@a...net.pl> wrote:
    > Widać nie jest to usługa dla nierozgarniętych.

    Trzeba zrozumiec specyfike rynkow, na ktorych rozwinely sie agregatory
    finansowe.
    Po pierwsze tam panuje model anglosaski (UK, USA, CA, Australia).
    Po drugie praktycznie jedynym zabezpieczeniem w wiekszosci bankow jest
    statyczne haslo i login. (za to takie przelewy jak my znamy nie funkcjonuja
    tak powszechnie).
    Agregator to nie tylko rahcunki bankowe, ale akcje, fundusze, ubezpieczenia
    i platnosci itp itd.
    No i za pomova agregatora nie sluzy do dokonywaniaaktywnych operacji -
    jedynie do sprawdzania stanu wlasnych finansow :)
    Dlatego poznanie hasla do samego agregatora nie stanowi takiego wielkiego
    halo. Zreszta wiekszosc bankow udostepnia do sciagniecia specjalne pliki - u
    nas ten ten standard niby jest omawiany i rozwijany przez RBE (rada
    bankowosci elektronicznej przy ZBP), ale banki nie kwapia sie do jego
    wprowadzania, bo kazdy sie boi, ze na tym straci. No moze poza detalem BRE
    ;)

    http://www.PRnews.pl

  • 5. Data: 2004-04-27 13:09:36
    Od: e...@o...pl

    > 27 Apr 2004 13:57:53 +0200, w <5...@n...onet.pl>,

    > Widać nie jest to usługa dla nierozgarniętych.

    Idąc za ciosem należałoby raczej powiedzieć, że JEST to usługa dla tych
    WYJĄTKOWO rozgarniętych dam i dżentelmenów, którym nie chce się w ich ślicznie
    trefionych główkach pamiętać rozlicznych hasełek do swoich finansów.

  • 6. Data: 2004-04-27 14:18:59
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    27 Apr 2004 15:09:36 +0200, w <5...@n...onet.pl>,
    e...@o...pl napisał(-a):

> [...]
    > trefionych główkach pamiętać rozlicznych hasełek do swoich finansów.

    A to nie można wszędzie ustalić jednego i takiego samego? Jakaś ustawa
    zabrania? ;o

  • 7. Data: 2004-04-27 14:46:52
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    A to nie można wszędzie ustalić jednego i takiego samego? Jakaś ustawa
    zabrania? ;o

    haslo tak - ale id to juz nie :-)

  • 8. Data: 2004-04-27 16:07:43
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "krab" <_...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > A to nie można wszędzie ustalić jednego i takiego samego? Jakaś ustawa
    > zabrania? ;o
    >
    > haslo tak - ale id to juz nie :-)

    To ID trzeba sobie zaszyfrować, zapisać i po problemie.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 9. Data: 2004-04-27 17:58:24
    Od: "Knecht" <a...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "krab" <_...@k...pl> napisał w wiadomości

    > To ID trzeba sobie zaszyfrować, zapisać i po problemie.

    Ten temat powraca jak rzeka, pytanie tylko na czym polega problem, czy na
    zapamiętywaniu i zgadywaniu haseł, takich czy innych metodach zabezpieczeń, czy
    na wartości dodanej dla posiadaczy kont bankowych, wynikajacej z faktu
    mozliwości kontroli swoich finansów - przepływów finansowych (niezależnie czy
    się ma debet czy więcej aktywów).

    Wszystko ma służyć temu aby pieniądze pracowały dla nas Klientów, agregacja
    kont jest odpowiedzią banków na tę potrzebę.

    Pozdrawiam
    Knecht

  • 10. Data: 2004-04-28 08:30:35
    Od: e...@o...pl

> [...]
    >
    > Wszystko ma służyć temu aby pieniądze pracowały dla nas Klientów, agregacja
    > kont jest odpowiedzią banków na tę potrzebę.

    Generalnie na pewno to racja, i pewna grupa klientów e-banków może postrzegać
    takie rzeczy jako interesujące i potrzebne. A to, że np. ja osobiście ustawiam
    się zawsze odrobinę nieufnie do takich różnych "add-on" to już kwestia braku
    100% zaufania do technologii, zabezpieczeń, procedur itp. Nie wchodzę w takie
    rzeczy "w ciemno" bo wiem, że _nigdy_ nie poznam w zadowalającym stopniu zasad
    funkcjonowania takiej "nakładki" i dlatego z czystym spokojem mogę sobie
    odpuścić. A inna sprawa, że tego nie potrzebuję - do zaledwie dwóch e-
    kont .... ;-)