  • 11. Data: 2002-05-24 10:05:15
    Temat: Re: HELP Jak sie obsluguje terminal ??? HELP
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci
    news:20020524095405.GQ1659@diuna.pingwin.waw.pl...

    > DLa mnie? Ale ze niby nie umiem poslugiwac sie posem? ;-)

    Nie dla tego :).

    > A swoja droga - diners ma kupe fajnych domen porejestrowanych ;-]

    Hm, mogliby sie postarac zrobic w Polsce jakas fajna stronke dla tych 2,5K
    szczesliwcow ;)

    Maciej

  • 12. Data: 2002-05-24 10:08:13
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, May 24, 2002 at 12:05:15PM +0200, MK wrote:

    > Hm, mogliby sie postarac zrobic w Polsce jakas fajna stronke dla tych 2,5K
    > szczesliwcow ;)

    E, stronka moze nawet nie byc fajna, byle tylko jakies promocje byly ;-)

    --

    --w

  • 13. Data: 2002-05-24 11:02:11
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Mariusz" <b...@p...onet.pl> wrote in message
    > Widze ze najwieksze problemy w placeniu karta maja "bankowcy".
    > Znam co najmniej kilkadziesiat osob poslugujacych sie roznego rodzaju
    > kartami i nigdy nie slyszalem zeby ktoras z nich narzekala
    > na poziom wyszkolenia personelu w tym wzgledzie.

    A co to jest wg Ciebie "poziom wyszkolenia personelu"? Proszę to zdefiniować
    to pogadamy dalej. Bo dla mnie poziom wyszkolenia to m.in. świadomość tego,
    że podpis się sprawdza, karty wypukłe można autoryzować głosowo i że można
    robić na karty uznania przy zwrocie towaru - a z tym jest kiepściutko.
    Jeżeli zaś owym poziomem jest umiejętność przeciągnięcia karty przez
    szczelinę i wciśnięcia paru klawiszy - no, to jestem również pod ogromnym
    wrażeniem zdolności mentalnych i motorycznych polskiego społeczeństwa -
    takie diabelstwo opanować ;-)))

    K. Kowalski

  • 14. Data: 2002-05-24 11:18:01
    Od: "Mariusz" <b...@p...onet.pl>

    > A co to jest wg Ciebie "poziom wyszkolenia personelu"? Proszę to
    zdefiniować

    Mozesz sobie prosic, ja prosilem o porade i g..... dostalem.

  • 15. Data: 2002-05-24 11:22:35
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, May 24, 2002 at 01:18:01PM +0200, Mariusz wrote:

    > Mozesz sobie prosic, ja prosilem o porade i g..... dostalem.

    Troche spokoju. O ile pamietam to dostales porade. A ze po anielsku?

    Po drugie - zawsze mozesz do swojego aquirera sie zglosic po
    instrukcje obslugi swojego posa. Numer to nawet na posie powinienes
    miec.

    --

    --w

  • 16. Data: 2002-05-24 12:03:33
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Po drugie - zawsze mozesz do swojego aquirera sie zglosic po
    > instrukcje obslugi swojego posa. Numer to nawet na posie powinienes

    Po prostu gościu to jakiś cep ściemniacz albo totalny ramol ;-)))

    K. Kowalski

  • 17. Data: 2002-05-24 13:47:28
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, May 24, 2002 at 11:20:03AM +0200, Krzysztof Kowalski wrote:

    > Wiedziałem, że się odezwiesz :-))) odpowiadam poniżej

    Uderz etc ...

    > TAK! A tak nie jest??? Myślałem, że TYLKO osoba przez aklajera przeszkolona
    > może obsługiwać POSa i to powinno być ZAPISANE w jakimś dodatku do umowy -
    > kto jest uprawniony (i przeszkolony przez Was) do obsługi POSa. Dopuszczenie
    > do POSa osoby nieuprawnionej przez aklajera powinno skutkować jakimiś
    > konsekwencjami (np karą finansową).

    OK. Firma miala 20 pracownikow i 5 posow. 10 zwolnila i zatrudnila 10
    nowych.

    Udowodnij teraz ze dana osoba przeszla szkolenie.

    Zeby bylo trudniej ;-) to nie dotyczy to takiego geanta ale wlasnie
    np. sklepu Robert (w upadlosci) gdzie ostatnio zobaczylem wlasnie
    posa. Rotacja w takich kasach to jest rzecz normalna (Haniu, usiadz,
    ja juz nie moge). W razie watpliwosci jest prosta odpowiedz ze
    _akurat_ obslugiwal pracownik przeszkolony.

    --

    --w

  • 18. Data: 2002-05-25 15:10:47
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 24 May 2002 09:23:54 +0200, "Mariusz" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Witam
    >Przez jakis czas bede kasjerem we firmie (wakacje);-(
    >Poniewaz zapomnialem sie zapytac kolezanki przed wyjazdem
    >mam do Was prosbe. Jak sie obsluguje terminal do kart
    >platniczych. Kiedys byla gdzies instrukcja ale wcielo jak paczke gwozdzi.
    >Mniej wiecej wiem jak to sie robi ale nie chcialbym
    >czegos pomylic wiec jesli ktos moglby mi punkt po punkcie
    >napisac co i jak to bylbym wdzieczny.

    Sklep razem z terminalem powinien dostac odpowiednia instrukcje dla
    pracownikow i instrukcje do POSa. Poszukaj, moze znajdziesz :-).
    Jesli nie, to moge podeslac zeskanowana instrukcje od uzywanego przez
    Polcard Bull Amadeo (jakieś 2MB).
    A najlepiej zadzwoń do aklajera (firmy obslugujacej transkacje karta),
    moze przysla za darmo kogos,zeby zrobil szkolenie.

    Kilka tipsow ;-)
    - wciskaj "podpis zgodny" (czesto przycisk "1") dopiero jak sprawdzisz
    rzeczywiscie zgodnosc podpisu.
    - W razie problemow z polaczeniem dla karty wypuklej mozna
    przeprowadzic telefoniczna autotryzacje dzwoniac do aklajera
    - nie oddawaj klientowi karty zanim nie zlozy podpisu
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 19. Data: 2002-05-26 06:51:07
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > A wez i udowodnij ze to nie byla osoba przeszkolona ;-(

    Proste - wysyłasz do polcardu info, a oni juz udowadnianiem się zajmują.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 20. Data: 2002-05-26 06:52:40
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Mariusz <b...@p...onet.pl> wrote:

    > Mozesz sobie prosic, ja prosilem o porade i g..... dostalem.

    I g... dostaniesz. Takie szkolenie powinien zrobić akłajer, czyli ten,
    co daje POS-a.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313