  • 1. Data: 2002-05-24 07:23:54
    Temat: HELP Jak sie obsluguje terminal ??? HELP
    Od: "Mariusz" <b...@p...onet.pl>

    Witam
    Przez jakis czas bede kasjerem we firmie (wakacje);-(
    Poniewaz zapomnialem sie zapytac kolezanki przed wyjazdem
    mam do Was prosbe. Jak sie obsluguje terminal do kart
    platniczych. Kiedys byla gdzies instrukcja ale wcielo jak paczke gwozdzi.
    Mniej wiecej wiem jak to sie robi ale nie chcialbym
    czegos pomylic wiec jesli ktos moglby mi punkt po punkcie
    napisac co i jak to bylbym wdzieczny.
    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2002-05-24 08:43:30
    Temat: Re: HELP Jak sie obsluguje terminal ??? HELP
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Mariusz" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Mniej wiecej wiem jak to sie robi ale nie chcialbym
    > czegos pomylic wiec jesli ktos moglby mi punkt po punkcie

    O i to jest właśnie jakość szkolenia aklajerów :-(((( Merchanci nie czują
    się zupełnie za nic odpowiedzialni! Fraudy? A co to merczanta obchodzi -
    zapłaci klient albo bank.
    Inne problemy:
    - zupełnie nie sprawdzanie podpisów
    - nieumiejętność dokonania autoryzacji głosowej
    - nieumiejętność dokonania uznania karty
    Nie ma problemu dla merczanta! Po co kasjer ma to umieć skoro brak tych
    umiejętności nie spowoduje żadnych konsekwencji? Byle mieć więcej
    merchantów - niech się użytkownicy kart martwią o swoje karty :-(((

    K. Kowalski

  • 3. Data: 2002-05-24 09:03:08
    Od: "Mariusz" <b...@p...onet.pl>

    Ja nie jestem kasjer ani zaden za przeproszeniem merchant ;-), a gdybys mi
    pomogl to moze
    byloby mniej takich sytuacji.

  • 4. Data: 2002-05-24 09:03:30
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, May 24, 2002 at 10:43:30AM +0200, Krzysztof Kowalski wrote:

    > O i to jest właśnie jakość szkolenia aklajerów :-(((( Merchanci nie czują
    > się zupełnie za nic odpowiedzialni! Fraudy? A co to merczanta obchodzi -
    > zapłaci klient albo bank.

    Krzychu, jaka jakosc szkolenia? Firma ma taka rotacje a oczekujesz ze
    aklajerzy beda jezdzic i sprawdzac czy przeszkolili?

> [...]
    > umiejętności nie spowoduje żadnych konsekwencji? Byle mieć więcej
    > merchantów - niech się użytkownicy kart martwią o swoje karty :-(((

    Papier ze czlowiek przeszedl szkolenie wymagany do obslugi pos-a?

    --

    --w

  • 5. Data: 2002-05-24 09:17:15
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Papier ze czlowiek przeszedl szkolenie wymagany do obslugi pos-a?

    A co na to Umowa? ;p

    § 6

    [...]
    2/ KONTRAHENT zobowiązuje się, iż obsługę klientów płacących kartami
    płatniczymi prowadzić będą wyłącznie pracownicy przeszkoleni w tym zakresie.
    PolCard nie ponosi odpowiedzialności za transakcje przeprowadzone przez
    osoby nie przeszkolone.

    Maciej

  • 6. Data: 2002-05-24 09:19:27
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, May 24, 2002 at 11:17:15AM +0200, MK wrote:

    > A co na to Umowa? ;p

    A wez i udowodnij ze to nie byla osoba przeszkolona ;-(

    --

    --w

  • 7. Data: 2002-05-24 09:20:03
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> wrote in message

    > Krzychu, jaka jakosc szkolenia? Firma ma taka rotacje a oczekujesz ze
    > aklajerzy beda jezdzic i sprawdzac czy przeszkolili?

    Wiedziałem, że się odezwiesz :-))) odpowiadam poniżej

    > Papier ze czlowiek przeszedl szkolenie wymagany do obslugi pos-a?

    TAK! A tak nie jest??? Myślałem, że TYLKO osoba przez aklajera przeszkolona
    może obsługiwać POSa i to powinno być ZAPISANE w jakimś dodatku do umowy -
    kto jest uprawniony (i przeszkolony przez Was) do obsługi POSa. Dopuszczenie
    do POSa osoby nieuprawnionej przez aklajera powinno skutkować jakimiś
    konsekwencjami (np karą finansową).

    K. Kowalski

  • 8. Data: 2002-05-24 09:46:09
    Od: "Mariusz" <b...@p...onet.pl>

    Widze ze najwieksze problemy w placeniu karta maja "bankowcy".
    Znam co najmniej kilkadziesiat osob poslugujacych sie roznego rodzaju
    kartami i nigdy nie slyszalem zeby ktoras z nich narzekala
    na poziom wyszkolenia personelu w tym wzgledzie.

  • 9. Data: 2002-05-24 09:49:11
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > A wez i udowodnij ze to nie byla osoba przeszkolona ;-(

    Ech... no to zrobmy male nieoficjalne szkolenie ;)
    PROCESSING TRANSACTIONS

    Swipe the Diners Club [nie tylko ;)] card through the POS terminal
    Enter the Amount: Check the amount displayed, if correct press ENTER. If
    incorrect CLEAR the amount and re-enter the correct one. (Use backspace to
    delete the last digit entered) Terminal will display the following messages
    :-
    * Waiting for Answer
    * Receiving
    * Transmitting
    * Authorisation Code = 123456
    Terminal will automatically get an auth code if the transaction is approved,
    and produce a print out. If transaction is declined, the terminal will print
    a receipt with one of the following four messages
    o Not authorized
    o Referral A
    o Referral B
    o No Reply
    Should this happen the merchant should ask for another form of payment or
    call on 530188 [do swojego aklajera] for assistance. If the terminal is
    unable to read the magnetic stripe , the message displayed will be 'PLS TRY
    AGAIN' . Make sure the card is placed the right way and try again. If it
    still does not work call authorizations on 530188 [jak wyzej ;)] and obtain
    authorizations.

    Tear off the receipt and ask the Cardholder to sign. Verify the signature
    with card.
    Give second copy to the cardmember and keep the original receipt in your
    records

    PRINTING DUPLICATE RECEIPTS
    If you require a duplicate copy of the last receipt
    1. Press 'FUNCTION KEY'
    2. Key in 4

    VOID OR CANCEL TRANSACTIONS
    If you make a mistake during the transaction, or if the customer changes his
    mind, the transaction can be cancelled by pressing the 'CLEAR' Key. The
    clear key can be pressed anytime prior to the 'WAITING FOR MESSAGE' is
    displayed on screen.
    If transaction is complete, you can still cancel the transaction by :-
    1. Pressing 'ENTER' key.
    2. Key in 1 and press 'ENTER' key twice
    3. Swipe the card
    4. Enter the incorrect amount
    5. Press Enter
    Pls note that only the last transaction can be cancelled

    Maciej

    PS Link dla WP ;) http://www.dinersme.com/

  • 10. Data: 2002-05-24 09:56:26
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, May 24, 2002 at 11:49:11AM +0200, MK wrote:

    > PS Link dla WP ;) http://www.dinersme.com/

    DLa mnie? Ale ze niby nie umiem poslugiwac sie posem? ;-)

    A swoja droga - diners ma kupe fajnych domen porejestrowanych ;-]

    --

    --w