  • 11. Data: 2012-04-24 20:56:01
    Temat: Re: Getin tez zwraca za paliwo
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kubiak" <n...@i...invalid> napisał w wiadomości
    news:c2r7bmsyritq.cmpgv5xwiqti.dlg@40tude.net...

    > Znaczy, policzyłeś zakup paliwa za ok. 670 miesięcznie i nic więcej? Przy
    > takich założeniach to Getin jest do bani, bo jeszcze dychę za kartę
    > skasują. Tyle że pisanie o "ściemie" przy przyjęciu najbardziej
    > korzystnych
    > (no, mogłeś pojechać po całości i założyć zakup paliwa za 750 zł) dla
    > Meritum warunków to pewne nadużycie jest.

    żeby coś porównywać, trzeba znaleźć wspólny mianownik
    niby dawno szkoła, ale coś tam jeszcze kojarzę

    erator/

  • 12. Data: 2012-04-24 21:07:48
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Tue, 24 Apr 2012 20:56:01 +0200, zlotowinfo napisał(a):

    > żeby coś porównywać, trzeba znaleźć wspólny mianownik

    Tyle że ten mianownik strasznie wygodny tylko dla jednego banku znalazłeś,
    czystym przypadkiem, oczywiście :> Mnie tam rybka, tylko twoje "porównanie"
    to jeszcze większa ściema niż oferta Getinu.

    AK

  • 13. Data: 2012-04-25 00:22:30
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Tyle że ten mianownik strasznie wygodny tylko dla jednego banku znalazłeś,
    > czystym przypadkiem, oczywiście :> Mnie tam rybka, tylko twoje
    > "porównanie"
    > to jeszcze większa ściema niż oferta Getinu.

    czy ja wiem czy wygodny..

    1. masz dokładny dowód że oferta getina to mniej niż na pierwszy rzut oka
    2. widzisz wyraźnie że ofera getina dorówna meritum dopiero przy wydanej
    kwocie 677zł

    erator/

  • 14. Data: 2012-04-25 01:15:30
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 1. masz dokładny dowód że oferta getina to mniej niż na pierwszy rzut oka
    > 2. widzisz wyraźnie że ofera getina dorówna meritum dopiero przy wydanej
    > kwocie 677zł

    Sorki Winetou, ale jak mawial Pyzdra jest prowda, tyz prowda i ......
    ale nie wchodzac w skomplikowana matymatyke
    posluzmy sie chlopskim rozumem ;)

    - zalozmy ze jest "przebitka" 1zl na litrze w GB
    - zalozmy ze olewam te 500 platnosci karta (mam w plecy 10zl)
    - zatankowanie 10l pokrywa koszt karty - tak ??
    a wiec za nastepne 20l mam 20zl cofki na plus
    Zatankowalem w sumie 30l paliwa.
    w Meritku 30l x ~6zl =180zl wydanych -- 4% = 7,2zl cofki

    Jak widac wspolny mianownik nie zawsze musi byc wspolny ;)
    Rozkminiamy dalej ?

    Wydalismy 180zl na paliwo w GB zyskujac 20zl
    aby uzyskac taki sam zysk w Meritku trzeba wydac 500zl
    no to mamy ~300 zl roznicy (- 3% w Mille) to kolejne 9zl na plus.

    Dla mnie GB nie jest oplacalny, bo tankuje duzo i "wyrabiam" maxa w Meritku
    ale dla kogos kto malo jezdzi moze byc korzystniej w GB.
    -------------------------
    Jesli sie gdzies walnalem to prosze o wybaczenie
    - ze wzgledu na pozna pore i spozycie.... niepaliwowe ;)

  • 15. Data: 2012-04-25 07:58:19
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Wed, 25 Apr 2012 00:22:30 +0200, zlotowinfo napisał(a):

    > czy ja wiem czy wygodny..

    Bardzo wygodny. W Getinie maksimum korzyści wyciągamy tankując za jakieś
    175 miesięcznie, w Meritum - 750.

    > 1. masz dokładny dowód że oferta getina to mniej niż na pierwszy rzut oka

    Na pierwszy rzut oka to ja od dawna nie oceniam żadnych ofert. Przeczytałem
    całość i stwierdziłem, że mnie się opłaci bardziej niż Meritum.

    > 2. widzisz wyraźnie że ofera getina dorówna meritum dopiero przy wydanej
    > kwocie 677zł

    Wydałem 177 na paliwo i 500 na coś tam poza stacjami (razem 677). Policz
    zwroty kartą Meritum i GB. To też twój ulubiony wspólny mianownik, tylko
    przyjęty w sposób najkorzystniejszy dla GB i, co _dla mnie_ ważne, bardziej
    pasujący do _mojego_ tankowania.

    AK

  • 16. Data: 2012-04-25 08:17:10
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    no to dodatkowe wyliczenia ;)

    getin 59: (10*(5,89-4,99)-10)=-1
    meritum 59: (10*5,89)*0,04=2,356

    getin 118: (20*(5,89-4,99)-10)=8/(30*5,89-10)=0,048*100 ~4,8%
    meritum 118: (20*5,89)*0,04=4,712

    getin 177: (30*(5,89-4,99)-10)=17/(30*5,89-10)=0,1020*100 ~10%
    meritum 177: (30*5,89)*0,04=7

    getin 677: 30*(5,89-4,99)=27/(30*5,89+500)=0,03989*100 ~4%
    meritum 677: (30*5,89+500)*0,04=27
    meritum 677: (115*5,89)*0,04=27

    meritum 353: (60*5,89)*0,04=14
    meritum 530: (90*5,89)*0,04=21
    meritum 754: (128*5,89)*0,04=30

    reasumując wybór karty zależy od profilu użytkownika

    maksymalna opłacalność meritum to 128 litrów/mc

    getin jest trochę bardziej skomplikowany
    min i max 30 litrów/mc pozwala zarobić 10%
    gdy zdecydujesz się wydać u nich 500zł nie na paliwo
    dostaniesz 2% od tych 500zł (sztywna min i max)
    5,89*30*0,1+500*0,02 ~27zł

    erator/

  • 17. Data: 2012-04-25 08:27:32
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu 25.04.2012 o 08:17 zlotowinfo <u...@g...pl> pisze:

> [...]
    > min i max 30 litrów/mc pozwala zarobić 10%
    > gdy zdecydujesz się wydać u nich 500zł nie na paliwo
    > dostaniesz 2% od tych 500zł (sztywna min i max)

    Bardzo ciekawe, ale co z tego skoro ja place za paliwo 5,76. Mozecie
    wyliczyc dla tej ceny? ;) Najlepiej zeby byla to funkcja ciagla, a gdyby
    byl zalaczony jeszcze wykres to juz miodzio ;).

    MK

  • 18. Data: 2012-04-25 08:28:08
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    > Bardzo wygodny. W Getinie maksimum korzyści wyciągamy tankując za jakieś
    > 175 miesięcznie, w Meritum - 750.

    Sory Winetou, ale dalej ZLE -- 175 + 500 (pińcet)
    obowiazkowo wydane na inne pierdoly
    - inaczej Maxa niet

  • 19. Data: 2012-04-25 09:11:45
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Wed, 25 Apr 2012 08:28:08 +0200, Waldek napisał(a):

    > Sory Winetou, ale dalej ZLE -- 175 + 500 (pińcet)
    > obowiazkowo wydane na inne pierdoly
    > - inaczej Maxa niet

    No, to to wiadome jest i już pominąłem jako oczywistą oczywistość, ale może
    zbytnio uprościłem. Jak ktoś chce, może w dalszych, coraz dziwniejszych
    wzorach uwzględniać, że te 500 wydane w BZWBK wróciłoby w postaci 1%, w
    Avocado zmniejszyłoby fakturę w Plusie o 2%, a w Toyocie, jeśli ktoś ma
    wolne 90000 na koncie i te 500 byłoby jego trzecią transakcją, dałoby 4%
    zwrotu :)

    AK

  • 20. Data: 2012-04-25 09:20:45
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

> [...]
    > Avocado zmniejszyłoby fakturę w Plusie o 2%, a w Toyocie, jeśli ktoś ma
    > wolne 90000 na koncie i te 500 byłoby jego trzecią transakcją, dałoby 4%

    Ok :)
    Jednak biorac przecietnego spalacza benzyny w miescie
    dojezdzajacego np. codziennie do pracy ~10km x2
    i powiedzmy sporadycznie poza miasto w weekend
    30 litrow to za malo - no chyba ze jezdzi jakąś "pierdziawką" :D