eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiGdzie siedzi wirus który wykradł 30zł? › Gdzie siedzi wirus który wykradł 30zł?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.213.192.88.238
    !not-for-mail
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Gdzie siedzi wirus który wykradł 30zł?
    Date: Thu, 19 Jan 2017 20:52:21 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <o5r5do$oki$1@news.chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 19 Jan 2017 19:52:24 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="PiotrGalka";
    posting-host="213.192.88.238"; logging-data="25234";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.6.0
    X-Mozilla-News-Host: news://news.chmurka.net:119
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:629080
    [ ukryj nagłówki ]

    Nie na 100% związane z bankami, ale że tematy bezpieczeństwa transakcji
    bywają tu poruszane to ....

    Działo się wczoraj koło północy.
    Kolejność zdarzeń:
    1. U syna w akademiku wysiada WiFi, a on potrzebuje netu aby zrobić
    jakieś sprawozdanie na rano.
    2. Postanawiamy zakupić w Virgin pakiet 10G.
    3. Po zalogowaniu do Virgin (mamy dostęp aby płacić) wpłacamy (PayU -
    m-transfer) 30zł na jego konto.
    4. Po kilku minutach (to w Virgin zawsze trwa względnie długo) pieniądze
    są na koncie.
    5. Klikamy "Aktywuj pakiet 10G".
    6. Wyświetla się komunikat typu "Dostaniesz sms potwierdzający
    aktywowanie pakietu."
    7. Żona dzwoni do syna i mówi, mu, że zaraz powinien dostać sms.
    8. Syn dostaje sms w którym coś pisze, że ma odpowiedzieć. Zakręcony
    totalnie (od tygodnia siedzi całymi nocami) bez wnikania odpowiada
    - i to jest błąd. Nie zajarzył, że coś nie tak - wszystko mu się
    zgadzało - miał dostać sms i dostał, a procedury aktywacji pakietu
    dodatkowego mógł nie kojarzyć - nie pamiętam, czy kiedykolwiek
    opłacaliśmy jakiś dodatkowy pakiet.
    9. Pakiet się nie aktywował (Virgin daje sobie 24h, ale powinno być
    szybciej).
    10. Po telefonie do Virgin okazuje się, że syn wysłał sms-a za 30zł no i
    nie było kasy na aktywację pakietu.

    Oczywiste mi się wydaje, że po kliknięciu w aktywuj kasa powinna być
    blokowana, ale może to tylko ja tak myślę.

    Zbieg okoliczności jest nieprawdopodobny - wpłata 30zł i zaraz sms, na
    którego odpowiedź kosztuje 30zł.
    Zaangażowane strony:
    - mBank,
    - PayU,
    - Virgin,
    - Home.pl - tam trafiają np maile z PayU o transakcjach.
    - mój komputer (z aktywnym komercyjnym ESET-NOD32 antywirusem).
    Czy według Was powinienem przyjąć, że jedyne podejrzane miejsce to mój
    komputer?

    Chyba nie może mieć to żadnego związku, ale ciekawe, że tej samej nocy
    nasze telefony (żony i mój, oba w Play) utraciły możliwość wysyłania sms
    (rozmawiać można, a sms - nie udało się wysłać) - nigdy wcześniej się z
    czymś takim nie spotkałem.
    Za dużo katastrof jak na jedną noc :).
    Rano wpadłem na to, aby przełączyć je z T-mobile na Plus i wszystko już
    działało. Wieczorem przełączyłem z powrotem na T-mobile i teraz działa
    normalnie.
    P.G.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1