  • 1. Data: 2005-05-29 21:58:05
    Temat: Fwd: OGOLNOPOLSKA AKCJA PRZECIWKO KRRiTV (OPODATKOWANIE TELEFONOW KOMORKOWYCH I INTERNETU)-PRZEKAZ DALEJ!
    Od: "Leon" <l...@w...pl>

    Maila z takowa informacja otrzymalem dzisiaj.
    Wiem, ze moze nie jest to nowa wiadomosc zwiazana z tematyka bankowa, ale
    skoro wszyscy korzystamy z Internetu pozwolilem sobie ja zamiescic tutaj.
    Mysle ze skoro wszyscy korzystamy z dobrodziejstw nowych technologii
    powinnismy tez wypowiedziec sie w tej sprawie.

    Propozycja Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, aby posiadacze telefonów
    komórkowych,
    mających możliwość odbioru programów radia i telewizji oraz komputerów,
    płacili abonament radiowo-telewizyjny,
    budzi sprzeciw zarówno internautów, jak i partii politycznych.

    W dokumencie przygotowanym przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji
    zatytułowanym "Strategia państwa polskiego w dziedzinie
    mediów elektronicznych na lata 2005 - 2020", Rada wskazuje, że w Polsce
    jedynie radia i telewizje internetowe działają bez
    koncesji i zezwoleń. W ocenie KRRiT, wyjściem z tej sytuacji powinno być
    przyjęcie regulacji prawnych,
    wprowadzających abonament dla posiadaczy telefonów komórkowych oraz
    komputerów, umożliwiających odbiór programów radia i telewizji.
    Poza tym KRRiT uważa za słuszne wprowadzenie zezwoleń na działanie
    internetowego radia i telewizji.

    Propozycje KRRiT ostro skrytykowała Platforma Obywatelska,
    W ocenie PO, pomysł obarczenia internautów i użytkowników telefonów
    komórkowych dodatkową opłatą jedynie za potencjalną
    możliwość odbioru programów radiowych lub telewizyjnych nadawanych w
    internecie jest nie do przyjęcia.

    Jako "kuriozalny" określiła PO propozycję obowiązkowej rejestracji
    wszystkich urządzeń
    (w tym komputerów i telefonów komórkowych) przystosowanych do odbioru
    programu radiowego i telewizyjnego. - Realizacja powyższych
    pomysłów doprowadzi do koncesjonowania witryn i portali internetowych, co
    jest sprzeczne z zasadą swobody działalności gospodarczej
    - uważa PO.

    Przeciwko propozycjom KRRiT zaprotestowały też PiS i SDPL. W ocenie PiS,
    propozycje Rady blokują postęp edukacyjny
    polskiego społeczeństwa, a ich realizacja doprowadziłaby do wzrostu
    cen na internet.

    Dlatego PO, SdPL oraz PiS wezwała internautów do przesyłania na adresy
    mailowe członków Rady swego stanowiska w sprawie.

    Jeśli jesteś przeciwny pomysłowi - skopiuj poniższy tekst w obramowaniu
    i prześlij na trzy adresy KRRiTV.
    Przekaż też poniższą wiadomość dalej - do wszystkich Twoich znajomych!

    SKOPIUJ I PRZEŚLIJ TEKST ZAMIESZCZONY PONIŻEJ NA POWYŻSZE ADRESY:

    mailto:w...@k...gov.pl - przewodniczacy KRRiTV Danuta Waniek
    mailto:l...@k...gov.pl - z-ca przewodniczacego KRRiTV
    mailto:s...@k...gov.pl - Ryszard Slawinski

    Pomysł obciążenia abonamentem posiadaczy telefonów komórkowych i
    komputerów uważam za skandaliczny!
    Rola Internetu to warunek szybkiego rozwoju Polski.
    Dlaczego chcecie zablokować szanse szybkiego rozwoju nowych technologii w
    naszym kraju?
    Dlaczego blokujecie szanse dla wielu młodych ludzi chcących korzystać
    z nowych technologii?
    Mówie stanowcze NIE dla pomysłu KRRiTV i żądam jego wycofania!

    Pamętaj liczy się każdy głos przesłany do członków KRRiTV - także Twój
    głos!

  • 2. Data: 2005-05-29 23:32:51
    Od: "SzA" <a...@p...onet.pl>

    A może by tak akcja na żecz likwidacji KRRiTV. Ich utrzymanie kosztuje mniej
    więcej tyle ile kasy zyskało by się na ich bzdurnym pomyśle!!!

  • 3. Data: 2005-05-30 02:05:12
    Od: "Franz " <f...@N...gazeta.pl>

    SzA <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A może by tak akcja na żecz likwidacji KRRiTV. Ich utrzymanie kosztuje
    > mniej więcej tyle ile kasy zyskało by się na ich bzdurnym pomyśle!!!

    Juz Stan Tyczynski walil w swoim radiu w ta "rade" jak w beben i nic...
    Niestety istnienie tej sfory komuchow pierdzacych w stolki jest zapisane w
    konstytucji i bez nowelizacji tejze ani rusz :((

    --
    Franz

  • 4. Data: 2005-05-30 08:38:28
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

> [...]
    > z nowych technologii?
    > Mówie stanowcze NIE dla pomysłu KRRiTV i żądam jego wycofania!

    Wysłałem na ww. emaile y wysokim priorytetem, aby zaakcentować, że to ważna
    sprawa.

    PS

    Pomysły dodatkowych obciążeń internautów są możliwe do wprowadzenia w
    najbogatszych krajach, w których ilość korzystających z nowych technologii
    dochodzi do 100%, ale nie w Polsce!

  • 5. Data: 2005-05-30 21:28:51
    Od: Rafał madDuck Ochmański <m...@W...pl>

    Dnia Pańskiego 2005-05-30 Franz napisał(a);

    > Juz Stan Tyczynski walil w swoim radiu w ta "rade" jak w beben i
    > nic... Niestety istnienie tej sfory komuchow pierdzacych w stolki
    > jest zapisane w konstytucji i bez nowelizacji tejze ani rusz :((

    Naszej konstytucji przydaloby sie pare noweli. Ot chocby twarde
    zaznaczenie, ze nie wolno zawieszac praw konstytucyjnych nikomu (tak,
    tak, dzieje sie tak -- TK dal rzadowi/poslom/komukolwiek 18 miesiecy
    na "uporzadkowanie" sprawy z europejskim nakazem aresztowania, ktory
    moze prowadzic do kestradycji obywateli Rzeczypowspolitej Polskiej!).
    Albo wlasnie skasowanie KRRiTV, szytwny podzial (najlepiej
    trojpodzial) wladzy (co by legislatura, czyli sejm, nie zastepowala,
    poprzez komisje sledcze, sadow i prokuratur).

    Ale mozna sobie pomarzyc, bo nasi politycy kochaja biurokracje i
    balagan -- w metnej wodzie... Wzglednie sa zbyt glupi (to dotyczy
    ideowych socjalistow).

    --
    m...@W...pl ][ http://www.againsttcpa.com

  • 6. Data: 2005-05-30 21:30:48
    Od: Rafał madDuck Ochmański <m...@W...pl>

    Dnia Pańskiego 2005-05-30 Paweł Nyczaj napisał(a);

    > Pomysły dodatkowych obciążeń internautów są możliwe do wprowadzenia
    > w najbogatszych krajach, w których ilość korzystających z nowych
    > technologii dochodzi do 100%, ale nie w Polsce!

    Obowiazkowe oplaty sa zle z zasady, a nie dlatego ze akurat jest malo
    uzytkownikow tego czy tamtego.

    --
    m...@W...pl ][ http://www.againsttcpa.com

  • 7. Data: 2005-06-01 11:22:17
    Od: "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" <p...@w...pl>

    Rafał madDuck Ochmański napisał(a):
    > Albo wlasnie skasowanie KRRiTV, szytwny podzial (najlepiej
    > trojpodzial) wladzy (co by legislatura, czyli sejm, nie zastepowala,
    > poprzez komisje sledcze, sadow i prokuratur).

    Tu akurat się nie zgadzam. Zupełnie przypadkowo wytworzyli mechanizm,
    dzięki któremu opinia publiczna może poznać, z kim ma do czynienia.
    Zdaję sobie sprawę z wielu wad tego tworu ale jedna zaleta - jawność -
    rekompensuje te wady.

    Piotr Hołda