  • 1. Data: 2010-11-10 11:42:15
    Temat: Fundusze to ZŁO
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Przy 4,5% opłaty od aktywów przy zerowej stopie zwrotu z 1000 zł kapitału po
    30 latach zostaje 260 zł.

    Zakładając zainwestowanie w fundusz superbezpieczny zakupujący tylko
    obligacje SP oprocentowane np na 5,55% przy inflacji 3,5%, opłacie
    kapitałowej 4,5% i opodatkowanie zysków kapitałowych po 10 lub 20 latach
    otrzymamy w _cenach_realnych_ ten sam 1000 zł.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2010-11-10 12:05:18
    Temat: Re: Fundusze to ZŁO
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 10 Lis, 12:42, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:
    > Przy 4,5% op aty od aktyw w przy zerowej stopie zwrotu z 1000 z kapita u po
    > 30 latach zostaje 260 z .
    >
    > Zak adaj c zainwestowanie w fundusz superbezpieczny zakupuj cy tylko
    > obligacje SP oprocentowane np na 5,55% przy inflacji 3,5%, op acie
    > kapita owej 4,5% i opodatkowanie zysk w kapita owych po 10 lub 20 latach
    > otrzymamy w _cenach_realnych_ ten sam 1000 z .

    A ktory to bezpieczny fundusz pobiera oplate w tej wysokosci?

    BTW znow crosspost, moze przenies sie na ta druga grupe...

    MK

  • 3. Data: 2010-11-10 13:36:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 10 Nov 2010 12:42:15 +0100, w
    <4cda853b$0$27025$65785112@news.neostrada.pl>, "Jan Werbinski"
    <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał(-a):

    > Przy 4,5% opłaty od aktywów przy zerowej stopie zwrotu z 1000 zł kapitału po
    > 30 latach zostaje 260 zł.

    Jaki fundusz dał zerową stopę zwrotu w ciągu 30 lat?

    PS. I nie podajemy za przykład funduszy "cichociemnych".

  • 4. Data: 2010-11-10 14:55:32
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]

    > po
    > 30 latach zostaje 260 zł.

    Jaki fundusz dał zerową stopę zwrotu w ciągu 30 lat?
    ==============

    Zerową żaden, bo zero bardzo ciężko osiągnąć. Można mieć zysk, albo stratę.
    Ujemną stopę dały dolary w skarpecie kupione za złotówki w 1980. Niestety
    żaden fundusz w Polsce nie działał tak długo.
    Stratę miały fundusze lub instrumenty oparte na Nikkei.
    Albo obecnie stratę mogą mieć fundusze wyłącznie oparte na obligacjach SP,
    które po odjęciu podatku dają stopę niższą od inflacji. I jeszcze trzeba za
    zarządzanie zapłacić. Także produkty funduszopodobne udające lokaty, czyli
    lokaty strukturalne dały zwrot poniżej inflacji.

  • 5. Data: 2010-11-10 15:39:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 10 Nov 2010 15:55:32 +0100, w
    <4cdab28c$0$21004$65785112@news.neostrada.pl>, "Jan Werbinski"

> [...]
    >
    > Albo obecnie stratę mogą mieć fundusze wyłącznie oparte na obligacjach SP,
    > które po odjęciu podatku dają stopę niższą od inflacji.

    I one pobierają te 4,5%?
    Pytam się konkretnie, który fundusz akcyjny (bo takie mają te kilka % opłaty)
    dał ujemną czy zerową stopę zwrotu przez 30 lat.

  • 6. Data: 2010-11-10 17:04:06
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]

    opłaty)
    dał ujemną czy zerową stopę zwrotu przez 30 lat.
    =========================

    Daj listę funduszy działających 30 lat.

  • 7. Data: 2010-11-10 18:20:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 10 Nov 2010 18:04:06 +0100, w
    <4cdad0ac$0$27043$65785112@news.neostrada.pl>, "Jan Werbinski"
    <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał(-a):

    > Daj listę funduszy działających 30 lat.

    Wybierz te z najdłuższym stażem i porównaj.

  • 8. Data: 2010-11-10 18:29:39
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 10.11.2010 18:04, Jan Werbinski pisze:

    > Daj listę funduszy działających 30 lat.

    30 to nie wiem, ale ja np. "inwestuję" w fundusze Franklin- Templeton,
    sporo z nich zaczynało w 1991 roku. Stopy zwrotu (dolarowe) do
    odnalezienia na ich stronie.

    Michał

  • 9. Data: 2010-11-10 20:10:53
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Dla mnie wystarczajaca probka jest ostatnich 10 lat. Na wiecej testow szkoda
    mi zycia, bo mam je tylko jedno. Jesli cos nie zadzialalo przez 10 lat, to
    watpie, ze zadziala w dluzszym terminie.

    D.

  • 10. Data: 2011-10-03 00:53:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dieter" ibeu8e$8fk$...@n...onet.pl

    > Dla mnie wystarczajaca probka jest ostatnich 10 lat. Na wiecej testow szkoda mi
    zycia, bo mam je tylko jedno. Jesli cos nie
    > zadzialalo przez 10 lat, to watpie, ze zadziala w dluzszym terminie.

    A ja -- mogę testować dowolnie długo, jeśli zachodzi taka potrzeba!
    Nawet tysiąc lat!! Oczywiście do testowania nie muszę wykorzystywać
    swoich pieniędzy i czasu swojego życia. ;) Na takowe testowanie
    nawet jednej chwili szkoda, czymkolwiek ona jest.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'