    From: "marek" <m...@h...bialowieza.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Eurouberweisung
    Date: Wed, 9 Mar 2005 22:03:25 +0100

    Witajcie
    Zwracam sie z prosba o rade.
    Posiadam konto firmowe w Niemczech , obslugiwane m.in internetowo. Tam
    wplacaja kontrahenci
    miejscowi, często drobne firmy. Jest to zdecydowanie wygodniejsze i
    przysparza zaufania dla firmy.
    --.
    Pieniadze te przekazuje w regularnych odstępach czasu co pewien czas na
    firmowe konto w Polsce : bank Pekao SA.
    --
    Do tej pory tj. do poczatku lutego 2005 przelew w wysokosci 12.500 Euro
    wplywal na konto w Pekao SA w wysokosci 12.492 Euro czyli oplata byla 8
    Euro.
    Bylo to tzw. Eurouberweisung.
    I OK i bylem zadowolony.
    ---
    Sytuacja zmienila sie z poczatkiem lutego 2005 : zmieniano w Banku WBK ,
    ktory posredniczy w tych transakcjach jakas opcje rozliczania : pojawilo
    sie wskazanie ze koszty banku zagranicznego pokrywa odbiorca : do tej pory
    było że zleceniodawca ( tak mi tlumaczono telefonicznie ) i do kosztow
    dotychczasowych ( 8 Euro ) w konsekwencji moj bank docelowy ( Pekao SA )
    dolicza w tej chwili 0,02 % wysokosci przelewu jako swoja prowizje .
    ---
    Nie ma oczywiscie zadnych kosztow banku zagranicznego w tej sprawie .
    Pytanie - co mam zrobic i w jaki sposob się bronic , bo jest to dla mnie -
    ewidentne zdzierstwo i niczym nieusprawiedliwione.
    --
    Powtarzam : nie ma zadnych kosztów innych banku zagranicznego, niż te 8
    Euro, które zostaje w Niemczech .

    M.