  • 1. Data: 2013-08-26 19:11:50
    Temat: Eurobank ekspresowy
    Od: luc <b...@g...de>

    Tak jakoś wpadło mi w oko, że mają tam promocję - do 31.10.2013 bezpłatne 5 przelewów
    dziennie przez znane wszystkim rozwiązanie firmy BM:

    http://www.eurobank.pl/produkty,konta,przelewy-ekspr
    esowe,126,9.html

    pzdrwm
    luc

  • 2. Data: 2013-08-27 20:45:13
    Temat: Re: Eurobank ekspresowy
    Od: eisenberg <e...@n...pl>

    W dniu poniedziałek, 26 sierpnia 2013 19:11:50 UTC+2 użytkownik luc napisał:
    > Tak jakoś wpadło mi w oko, że mają tam promocję - do 31.10.2013 bezpłatne 5
    przelewów dziennie przez znane wszystkim rozwiązanie firmy BM:

> [...]

    "Usługa przelewów ekspresowych jest świadczona przez Blue Media S.A." - wszystko w
    temacie

  • 3. Data: 2013-08-28 08:46:00
    Od: luc <b...@g...de>

    W dniu wtorek, 27 sierpnia 2013 20:45:13 UTC+2 użytkownik eisenberg napisał:

    przelewów dziennie przez znane wszystkim rozwiązanie firmy BM:

    > "Usługa przelewów ekspresowych jest świadczona przez Blue Media S.A." - wszystko w
    temacie

    Dyć napisałem "przez znane wszystkim rozwiązanie firmy BM". Popracowaliby nad
    ekspresowym eliksirem, to byłoby coś pewniejszego w działaniu, a tak tylko 8 banków
    to ma:

    http://www.expresselixir.pl/banki.html

    pzdrwm
    luc

  • 4. Data: 2013-08-28 08:53:10
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-28 08:46, luc pisze:

> [...]
    ekspresowym eliksirem, to byłoby coś pewniejszego w działaniu, a tak tylko 8 banków

    A swoją drogą - co stoi na przeszkodzie, żeby każdy bank wzorem BM miał
    "swoje konto techniczne" w każdym innym banku (a ileż-to ich jest?
    Dwadzieścia?) i wewnętrznie realizował sobie przelewy natychmiastowe?

    Przeszkody techniczne, czy formalne, czy po prostu zmowa?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 5. Data: 2013-08-28 09:09:33
    Od: luc <b...@g...de>

    W dniu środa, 28 sierpnia 2013 08:53:10 UTC+2 użytkownik sqlwiel napisał:

> [...]
    >
    > Dwadzieścia?) i wewnętrznie realizował sobie przelewy natychmiastowe?
    >

    > Przeszkody techniczne, czy formalne, czy po prostu zmowa?

    Chyba jednak więcej jest tych banków - komercyjne - 75:
    http://www.nbp.pl/banki_w_polsce/ewidencja/u_bank.tx
    i spółdzielcze - 591:
    http://www.nbp.pl/banki_w_polsce/ewidencja/u_banks.t
    xt

    pzdrwm
    luc

  • 6. Data: 2013-08-28 09:18:36
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 28.08.2013 09:09, luc pisze:

    > Chyba jednak więcej jest tych banków - komercyjne - 75:
> [...]

    Ale nawet jakby się skupić na tych najpopularniejszych, to by było około
    20. Pytanie SQlwiela pozostaje zasadne.

    p. m.

  • 7. Data: 2013-08-28 09:37:36
    Od: luc <b...@g...de>

    W dniu środa, 28 sierpnia 2013 09:18:36 UTC+2 użytkownik m napisał:

    > Ale nawet jakby się skupić na tych najpopularniejszych, to by było około
    >
    > 20. Pytanie SQlwiela pozostaje zasadne.

    Kwestia różnych API/metod dostępu do kont tychże banków?
    Przerabiam to, korzystając z aplikacji, którą sprawdzam salda na posiadanych kontach.
    Obsługa mniej popularnych banków kuleje...

    pzdrwm
    luc

  • 8. Data: 2013-08-28 13:34:15
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Dwadzieścia?) i wewnętrznie realizował sobie przelewy natychmiastowe?
    >
    > Przeszkody techniczne, czy formalne, czy po prostu zmowa?

    Przy natychmiastowych odpada zarabianie przez banki na overnightach

  • 9. Data: 2013-08-30 13:46:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości
    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomo?ci
    >Przy natychmiastowych odpada zarabianie przez banki na overnightach

    Zarabiaja - tylko bank odbiorcy. A poniewaz odbiorcow jest tyle samo
    co wystawcow, wiec zarabiaja nadal podobnie - chyba ze jeden bank
    bedzie sie spieszyl, a drugi notorycznie poczeka.

    Jedna kwestie techniczna juz zglaszalem - duzo byloby operacji na tym
    koncie, gdyby mialo byc naprawde natychmiastowe.
    Ale mozna przeciez komasowac sume przelewow np co godzina.

    Formalne przeszkody tez moga byc - bank A ma na koncie w banku B
    100mln, a bank B na koncie w banku A 90mln ... to w koncu maja te
    pieniadze czy nie maja ?
    I to moze byc formalnie zabronione, bo chcemy miec kontrole nad
    bankami i nad iloscia pieniedzy w obiegu :-)

    Ale to przeciez mozna przeprowadzac przez konto banku w NBP.

    J.

  • 10. Data: 2013-08-30 13:58:24
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-30 13:46, J.F pisze:

> [...]
    > nie maja ?
    > I to moze byc formalnie zabronione, bo chcemy miec kontrole nad bankami

    Tylko, żeby się (życzliwie) podroczyć:
    A co Tobie, J.F. broni wystawić weksel na 100mln, dać go mnie, ja pójdę
    z nim do banku, zdyskontuję go, wezmę kredyt itd (znana historia JKM-a o
    Ruskim, który rzuca na stół w hiszpańskim hotelu 100EUR zaliczki i idzie
    obejrzeć pokój...)

    Czyli każdy może sobie wydrukować pieniądze (weksel). I teraz dochodź,
    czy ktoś ma te pieniądze, czy nie ma. Kupiono za to towary, puszczono w
    ruch biznes i wszystko się kręci. :)

    Znów należałoby przytoczyć skecz z udziałem Kobuszewskiego (nie pamiętam
    tytułu ani dialogów dokładnie), który kończy się słowami:
    - A nie, Rozenkranc nie może poczekać!
    - A dlaczego?
    - A bo Rozenkranc jest winien mnie!
    (albo jakoś-tak)

    > Ale to przeciez mozna przeprowadzac przez konto banku w NBP.

    Ale NBP jest kontrolowany przez władze Państwa, a nie przez
    akcjonariuszy i może bankom komercyjnym zrobić kuku, jeśli ryży z łysym
    i bobrem tak się umówią.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.