  • 1. Data: 2013-08-27 08:15:14
    Temat: Co by było gdyby (sposób na OFE i FIO)?
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    Wprowadzić taki regulamin, że:
    - zarządzający dostają 30% (20 - 50 %) z tego, co zarobią,
    - straty pokrywają w 100%, w związku z tym składają depozyt
    zabezpieczający, podobnie, jak gracze spekulujący na Forexie czy innych
    instrumentach z lewarem

    Hm?
    Sądzicie, że nie byłoby chętnych do zarządzania? Czyli zakładacie, że
    "zarządzanie", to po prostu okradanie.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 2. Data: 2013-08-27 18:36:31
    Temat: Re: Co by było gdyby (sposób na OFE i FIO)?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > instrumentach z lewarem
    >
    > Hm?
    > Sądzicie, że nie byłoby chętnych do zarządzania? Czyli zakładacie, że

    przy takiej konstrukcji miałbyś wszystko w depozytach i obligacjach
    czyli praktycznie brak ryzyka straty, zero potrzebnej wiedzy aby tym
    zarządzać, bo przesuwać kasę pomiędzy lokatami, a depo i obligacjami to
    potrafi 95% osób piszących na pbb

    a ubezpieczeni...by płacili 30-50% od zysku z ww.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2013-08-27 18:49:40
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-27 18:36, RobertS pisze:

> [...]
    > czyli praktycznie brak ryzyka straty, zero potrzebnej wiedzy aby tym
    > zarządzać, bo przesuwać kasę pomiędzy lokatami, a depo i obligacjami to

    Czegoś nie rozumiem...
    Uważasz, że nie znajdzie się zarządzający, który podejmie się
    bezpiecznego zarządzania cudzymi pieniędzmi w zamian za 30% zysków? Że
    nie będzie chciał tych zysków wyciągnąć wyżej, niż dają lokaty bankowe?

    Czyli obecnie nie trzeba żadnych kwalifikacji do zarządzania, bo "czy
    się stoi czy się leży" (czy się zarobi, czy się straci) - to 3-5 % się
    należy... Toż to mafijny rozbój! Mafia zadowalała się mniejszym haraczem.

    > a ubezpieczeni...by płacili 30-50% od zysku z ww.

    Ubezpieczenie nie jest inwestowaniem. Łączenie polisy z funduszem, to
    wymyślona przez tych "zarządzających" złodziei taka ściema, żeby nie
    dało się dojść ile co kosztuje.
    TU dostają kasę (ze składek), z której mają wypłacać odszkodowania. A
    ile zarobią na tym inwestując wg własnego uznania - to już ich
    wewnętrzna sprawa.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 4. Data: 2013-08-27 19:15:05
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Tue, 27 Aug 2013 08:15:14 +0200, sqlwiel napisał(a):

    > Wprowadzić taki regulamin, że:
    > - zarządzający dostają 30% (20 - 50 %) z tego, co zarobią,
    > - straty pokrywają w 100%, w związku z tym składają depozyt

    Idiotyczne.
    Natomiast w układ: biorę 50% zysków, pokrywam 50% strat - sam bym wszedł i
    mogę zarządzać choćby od jutra.

    AK

  • 5. Data: 2013-08-27 19:23:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sqlwiel" napisał w wiadomości
> [...]
    >innych instrumentach z lewarem
    >Hm?
    >Sądzicie, że nie byłoby chętnych do zarządzania?

    A ten depozyt to 100% ? To po cholere im te fundusze, skoro moga
    wlasnymi srodkami grac ?
    No chyba ze depozyt moze byc np w oprocentowanych obligacjach
    panstwowych ...

    >Czyli zakładacie, że "zarządzanie", to po prostu okradanie.

    Ale jesli chodzi o OFE to przeciez jest podobnie.
    Zarzadzajacy cos dostaje, a jak za malo zarobi czy za duzo straci, to
    doplaca z wlasnego konta.

    J.

  • 6. Data: 2013-08-27 20:27:35
    Od: Glaukon <r...@g...com>

> [...]
    > potrafi 95% osób piszących na pbb
    >

    > a ubezpieczeni...by płacili 30-50% od zysku z ww.

    oczywiscie tylko ci, ktorzy nie potrafia sami zalozyc lokaty. Problem by mieli wiec
    raczej zarzadzajacy, skad wziac dawcow kapitalu

  • 7. Data: 2013-08-27 22:32:23
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > bezpiecznego zarządzania cudzymi pieniędzmi w zamian za 30% zysków? Że
    > nie będzie chciał tych zysków wyciągnąć wyżej, niż dają lokaty bankowe?

    KAŻDY będzie chciał, nawet jak zarobi 3% to od kilku mld złotych te 30%
    z zysku będzie ładnym pieniądzem

    > Czyli obecnie nie trzeba żadnych kwalifikacji do zarządzania, bo "czy
    > się stoi czy się leży" (czy się zarobi, czy się straci) - to 3-5 % się
    > należy... Toż to mafijny rozbój! Mafia zadowalała się mniejszym haraczem.

    dajesz komuś 30-50% od bezpiecznego zysku i ma płacić za straty...jasne,
    że nie będzie ponosił żadnego ryzyka tylko kasował kilkadziesiąt % od
    zysku z lokat

    miałem na myśli "ubezpieczonych" w OFE

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2013-08-27 22:33:17
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2013-08-27 20:27, Glaukon pisze:

    > oczywiscie tylko ci, ktorzy nie potrafia sami zalozyc lokaty. Problem by mieli wiec
    raczej zarzadzajacy, skad wziac dawcow kapitalu

    ale przecież uczestnicy OFE nie mają możliwości aby założyć samodzielnie
    tę "lokatę", my musimy płacić te dziesiątki % od mizernego zysku
    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2013-08-28 06:52:16
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-27 22:32, RobertS pisze:

> [...]

    Mam wrażenie, że nadal się nie rozumiemy i mnie to drażni, bo
    merytorycznie, to z Tobą się na ogół zgadzałem i cenię Twoją znajomość
    rzeczy i rzetelne wypowiedzi...

    > KAŻDY będzie chciał, nawet jak zarobi 3% to od kilku mld złotych te 30%
    > z zysku będzie ładnym pieniądzem

    No i dobrze. I o to chodzi.
    Na razie OFE, po odjęciu prowizji za zarządzanie dają (zdaje się) coś
    rzędu 6-7% rocznie. Jeśli uwzględnić, że to jest od '99, to nic lepiej,
    niż lokaty, albo wręcz sporo gorzej. Czyli - jest właśnie tak, że OFE
    inwestują w lokaty/obligacje, a to jest trochę "mało agresywne" i
    niezadowalające.
    Zarządzający OFE (tzw. OFErma) dostaje swoje do 7% od każdej składki
    (http://www.multiofe.pl/wyniki.OFE.prowizje.shtml) niezależnie od
    zysku/straty, który wypracuje. I to jest chore. To wyraźnie świadczy, że
    cały myk z OFE miał na celu rabunek ogromnych pieniędzy i wyprowadzenie
    ich z Kraju.

    > dajesz komuś 30-50% od bezpiecznego zysku i ma płacić za straty...jasne,
    > że nie będzie ponosił żadnego ryzyka tylko kasował kilkadziesiąt % od
    > zysku z lokat

    ... jednak ma "marchewkę" - jeśli wypracuje więcej zysku, to dostanie
    większą prowizję. Jeśli inwestujesz własne pieniądze, to jednak chwilami
    ryzykujesz, choć przecież też w razie straty zapłacisz 100%.

    > miałem na myśli "ubezpieczonych" w OFE

    Dobrze, że napisałeś cudzysłów :) Tutaj przynajmniej mam jasność.

    Dawno temu, na grupie o grze na FUTach ktoś napisał taki tekścik, cytuję
    z pamięci:

    przychodzi OFErma do roboty, siada, pije kawę. W międzyczasie w piwnicy
    rozładowują ciężarówkę z kasą, co przyjechała z ZUSu. O 10-tej zdejmują
    mu kłódkę z klawiatury, a klawiatura ma tylko jeden klawisz: "K". A jak
    OFErmie żona w nocy nie dała, to myśli sobie: "a teraz wykręcę im taką
    korektę, że się im te systemy posrają"

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 10. Data: 2013-08-28 13:31:48
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    > Ale jesli chodzi o OFE to przeciez jest podobnie.
    > Zarzadzajacy cos dostaje, a jak za malo zarobi czy za duzo straci, to
    > doplaca z wlasnego konta.

    Ale tylko wtedy gdy za daleko odstaje od sredniej- dlatego wszyscy sie
    powielaja bo nawet jak maja strate w granicach okreslonych przedzialem to
    OFE nic nie doplaca a strzyc moze za oplaty dalej.

    Zreszta wiekszosc tych zarzadzajacych to tak na prawde sa geby ktore w razie
    czego maja tylko wytlumaczyc dlaczego jest strata i za to dostaja dziesiatki
    tysiecy co miesiac.