  • 1. Data: 2013-08-24 13:20:08
    Temat: cos jak watutomat ale lokatowo-kredytowy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    Ave!

    Kiedyś było trochę szumu w kwestii "centrów wymiany" ale nie walut tylko
    lokat/pożyczek - to znaczy np. chcę zainwestować 1000zł na rok na
    procent lepszy niż w banku, a ktoś inny chce pożyczyć ten 1000zł na
    procent lepszy niż w banku, centrum nas kontaktuje, pośredniczy (coś jak
    walutomat).

    Coś takiego ruszyło? Jak się sprawuje? Generalnie nie byłem w stosunku
    do tego pomysłu zbyt optymistyczny, ale ciekaw jestem jak to się dalej
    potoczyło...

  • 2. Data: 2013-08-24 15:36:29
    Temat: Re: cos jak watutomat ale lokatowo-kredytowy
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Andrzej Lawa <a...@l...com> writes:

> [...]
    >
    > Coś takiego ruszyło? Jak się sprawuje? Generalnie nie byłem w stosunku
    > do tego pomysłu zbyt optymistyczny, ale ciekaw jestem jak to się dalej

    Social lending?
    Monetto upadło, kokos jakoś działa, finansowo.pl chyba też reszty nie
    wiem.
    Kolega się w to bawił. I jego historia po roku jest taka, że jedna
    niespłacona pożyczka skasowała zyski z pozostałych :|
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    "Be there. Aloha."

  • 3. Data: 2013-08-24 15:39:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    [...]

    Social Lending, np: https://kokos.pl/ ?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2013-08-24 16:54:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 24.08.2013 15:39, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2013-08-24, Andrzej Lawa <a...@l...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Social Lending, np: https://kokos.pl/ ?

    LOL

    Średni zysk: 18,7%.

    OK, jeśli chodzi o lokaty to (teoretycznie) lepsze od banków, ale jaki
    interes mają kredytobirocy? Obecnie można dostać w banku krótkoterminowy
    kredyt gotówkowy poniżej 16%. Chyba że chodzi wyłącznie o uproszczone
    procedury...

    I maksymalny okres to 3 lata... Czyli to bardziej "chwilówki" jak
    długoterminowe inwestycje/pożyczki.

  • 5. Data: 2013-08-24 16:55:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 24.08.2013 15:36, Kamil Jońca pisze:

> [...]
    > Kolega się w to bawił. I jego historia po roku jest taka, że jedna
    > niespłacona pożyczka skasowała zyski z pozostałych :|

    Dane nierzetelnego są, więc chyba może pozywać?

  • 6. Data: 2013-08-24 17:41:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Aug 2013 16:55:37 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Dane nierzetelnego są, więc chyba może pozywać?

    I tylko pojdzie w koszta, bo sie okaze ze niewyplacalny, wyemigrowal
    itp ..

    J.

  • 7. Data: 2013-08-25 07:47:44
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 24 Aug 2013 16:54:58 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Średni zysk: 18,7%.
    > OK, jeśli chodzi o lokaty to (teoretycznie) lepsze od banków, ale jaki
    > interes mają kredytobirocy?

    Taki, że w banku nie dostaną. :)

    > Obecnie można dostać w banku krótkoterminowy
    > kredyt gotówkowy poniżej 16%.

    Krótkoterminowy kredyt gotówkowy (taki na 53 dni) to można dostać za
    śliczne okrągłe zero.

    > Chyba że chodzi wyłącznie o uproszczone procedury...

    Często także o to, o czym wspomniał Kamil - szarego pożyczkodawcę łatwiej
    można przekręcić (niż wyspecjalizowane instytucje), możliwości ma mniejsze,
    łatwiej przełknie stratę.

    Jak dla mnie, to strasznie szemrany interes. "Lepsi" są tylko kolesie na
    forach oferujący inwestycje bez ryzyka straty i z jakimiś niebotycznymi
    gwarantowanymi stopami zwrotu, a na trzeźwe uwagi typu "chłopie, weź kredyt
    albo idź do Providenta, po co masz tyle przepłacać" wymyślający jakieś cuda
    na kiju o swojej dobroci i misji. :)

    AK

  • 8. Data: 2013-08-30 20:52:13
    Od: Karol Misiukiewicz <k...@t...pl>

    Dnia Sat, 24 Aug 2013 13:20:08 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    >
    > Coś takiego ruszyło? Jak się sprawuje? Generalnie nie byłem w stosunku
    > do tego pomysłu zbyt optymistyczny, ale ciekaw jestem jak to się dalej

    UKS czyli potocznie mówiąc policja skarbowa poluje w tych serwisach, bo od
    pozyczek miedzy osobami należy się PCC