  • 21. Data: 2002-02-03 15:17:50
    Temat: Re: Dziwne...
    Od: "JOHNNY" <j...@w...pl>

    Nie, zebym tu sie
    > chwalil ile to ja nie mam, bo sam nie bede tam trzymal za duzo (bo nie
    mam),
    > ale te 100/miesiac to nie jest az taka duza kwota. A jak ktos nie ma, to
    > chyba w tej sytuacji po prostu nie stac go na konto w banku.

    Wlasciwie, to powinienem tu napisac, nie, ze nie stac(bo w sumie za 100 to
    mozna utrzymac ROR-a w wiekszosci bankow), ale przy wplywach ~100 to konto
    raczej nie jest potrzebne.

  • 22. Data: 2002-02-03 21:46:10
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@i...com> napisał w wiadomości

    > a jak w tym miesiacu, za ktory pobrali z gory oplate, saldo bedzie
    > jednak wieksze, to co? rozumiem, ze w zebach przyniose mi prowizje z
    > powrotem. a moze z odsetkami?

    Opłata jest pobierana z góry, ale do jej obliczenia podstawą jest średnie
    sado poprszedniego okresu miesięcznego.

    Tak więc gdybyś w jednym miesiącu miał średnio zero złotych [słownie zero
    :)], a w następnym 100k PLN, to i tak pobrana opłata została według wyliczeń
    z miesiąca poprzedniego. Czyli w zgodzie z cennikiem. i nikt Ci tego nie
    zwróci. Opłata zależy od salda w miesiącu poprzedzającym, a nie w miesiącach
    poprzedzającym i obecnym. Okres miesięczny aktualny wpływa na pobranie
    opłaty z góry za miesiąc przyszły.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 23. Data: 2002-02-03 22:10:02
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "BAH" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pisemne zawiadomienie...
    > W moim przypadku e-mail nie doszedł
    > (czyli par.5.1 nie ma zastosowanie
    > nie było weryfikacji)
    > e-mail nie jest adresem do korespondencji.

    Poczekajmy, może dostaniemy w tym tygodniu pisemka papierowe. Konsultanci
    informują, że na pewno pisma dostaną osoby, które maila ne podały.
    Może dostaną wszyscy i problem sam się rozwiąże. :)

    Jeśli nie wyślą, postaram się to dokładnie rozwiązać z działem reklamacji i
    dam znać.

    A czy nie może objąc to zacytowane przez kolegę Sarka prawo bankowe?

    Art. 7. 1. Oświadczenia woli składane w związku z
    dokonywaniem czynności bankowych mogą być wyrażone
    za pomocą elektronicznych nośników informacji.
    Związane z czynnościami bankowymi dokumenty mogą
    być sporządzane za pomocą elektronicznych nośników
    informacji, jeżeli dokumenty te zostaną w sposób
    należyty utrwalone i zabezpieczone.
    2. Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej
    formę pisemną, uznaje się, że czynność dokonana w
    formie, o której mowa w ust. 1, spełnia wymagania
    formy pisemnej.

    > "może" to za mało

    W sumie fakt.

    > Nie chodzi mi o treść nowego chodzi o "Pisemne zawiadomienie..."
    > Na jakiej podstawie mam odrzucać nowy regulamin ?
    >
    > Bo słyszałem ? wróbelki ćwierkały ?

    Powiadam - może faktycznie wyślą pisemka papierowe. Wtedy będzie OK. Jeśli
    nie - dowiem się u źródła.

    > Nie w tym jest problem by bank wydawał niepotrzebnie kasę.
    > Problem jest w tym że e-mail nie zawsze dochodzi
    > (np. poland.com).

    OK. Ale to już jest niezależne od banku. Jeżeli mieszkasz w bloku, gdzie
    skrzynki okradane są 24 godziny na dobę, wtedy także bank nie może nic na to
    poradzić.

    Albo jeżeli wyjechałeś na dłużej.

    > Nie zauważyłem zapisu, ze zmiana OW nie jest zmianą umowy
    > Zauważyłem że OW są integralną częścią umowy.

    Aha, wiem o co Ci chodzi - twierdzisz, że jeżeli bank zmienia OW, a Ty ich
    nie akceptujesz, to to bank wypowiada umowę, tak?

    Nie wnikam dokładnie. Jednak regulamin mówi wyraźnie, że to KLIENT może w
    takim wypadku wypowiedzieć umowę.

    Niezależnie od tego kto zacz - obowiązuje TOiP. A szczególnie zapis o
    opłacie za prowadzenie rachunku.

    > (takie " my cię nie zwolnimy sam się zwolnij").

    Nooo, nie wiem, czy do końca o to Ci chodzi, ale chyba tak właśnie jest.
    "jak się nie podoba, to sam wypowiadaj umowę". :)

    Może się ktoś wypowie wiedzący na 100%? :)

    > Tylko że to już nie jest kwestia prawna tylko "stylu".

    Ale mówimy o regulaminach, prawie i TOiP, a nie stylu.

    > Chodzi o to, ze (wg nowej TOiP) bank bierze pieniądze za
    > obsługę konta, którego nie udostępnia.

    Według nowej i każdej innej!

    W trakcie 30 dniowego okresu wypowiedzenia formalnie obowiązuje TOiP i
    opłaty w niej określone. Niezależnie, czy umowę wypowiada bank, czy klient.

    > na moje szczęście mam 14-go
    > czyli będą pobierać z góry od 14.03
    > (mam szansę zamknąć przed :-)) )

    Jak pisał Washko, gdy ktoś wypowie umowę z powodu zmiany TOiP, danego
    klienta taka TOiP nie obowiązuje. Ale jeszcze będę drążył ten temat obok. :)

    > dla 10 000 są dla 5 zł nie ma ? :-)

    Nie pamiętam dokładnie tych przepisów, ale było coś o nieuzasadnionych
    'odrealnionych' podwyżkach.

  • 24. Data: 2002-02-03 22:15:58
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli wykorzystanie, pojemnego, art. 7 Prawa
    > bankowego :-) ?

    Aj dont noł.

    Aż taki dobry nie jestem.

    Dlatego pytam się ludu wykiształconego - może to podlegać pod to, czy nie
    może? :)

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 25. Data: 2002-02-03 22:48:36
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com> napisał w wiadomości

    Ciężko jest dyskutować w dwóch wątkach o tym samym, dlatego przenosłem
    dyskusję w jedno miejsce:

    Re: [inteligo] zmiana regulaminu / oprocentowania / TOiP

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 26. Data: 2002-02-03 23:45:51
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a3khfs$e0l$3@news.onet.pl...

    Dodam coś.

    Oczywiście byoby miło, gdyby z momentem zablokowania rachunku nie pobierano
    opłat.

    Ale weź to na logikę. Gdy w okresie wypowiedzenia ktoś Ci przyśle SWIFTa, to
    za niego zapłacisz...

    Więc dlaczego nie masz zapłacić za prowadzenie rachunku, skoro opłata jest w
    tej samej TOiP - jakiś wyjątek?

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 27. Data: 2002-02-06 08:55:00
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 4 Feb 2002 00:45:51 +0100, "Wojciech Nawara"
    <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> wrote:

    >Ale weź to na logikę. Gdy w okresie wypowiedzenia ktoś Ci przyśle SWIFTa, to
    >za niego zapłacisz...

    przeciez konto ma byc blokowane wiec i SWIFTA przyjac nie powinno. Z
    reszta oplata za SWIFTa nie zostala wprowadzana przy obecnj zmianie

    >Więc dlaczego nie masz zapłacić za prowadzenie rachunku, skoro opłata jest w
    >tej samej TOiP - jakiś wyjątek?

    IMO jesli konto jest blokowane to uczciwie bylo by nie pobierac oplat
    za prowadzenie w tym okresie. Ale to tylko kwestia rzetelnego
    podejscia do klienta a nie regulaminu :(
    PS, formularz od Inteligo chyba "zaginal". Ale juz dwa od was
    dostalem, dzieki.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 28. Data: 2002-02-06 09:04:59
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 2 Feb 2002 15:00:27 +0100, <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Od 15.02 za przelew przychodząy SWIFTEM opłata wynosi 11,99 PLN.
    >Swoją szosą, te końcówki ,99 wymyślił chyba jakiś niekiepski menedżer.
    >Pewnie awansował z Adiego z działu toreb podróżnych.
    >Pozdrawiam krasnali

    Zmienili oplate za SWIFT ? Bo przez wprowadzili ja to juz jakis czas
    temu.

  • 29. Data: 2002-02-06 11:56:54
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > przeciez konto ma byc blokowane wiec i SWIFTA przyjac nie powinno. Z
    > reszta oplata za SWIFTa nie zostala wprowadzana przy obecnj zmianie

    Nie konto, a dostęp kleinta do konta. Jest tutaj subtelna różnica. :)

    Konto jako takie istnieje jeszcze przez 30 dni, spływają przelewy i
    obciążenia, etc.

    Przecież tak jest w każdym banku - masz okres wypowiedzenia... Podczas tego
    wypowiedzenia konto działa...

    W inteligo blokowany jest dotstęp klienta do tego konta jedynie.

    > IMO jesli konto jest blokowane to uczciwie bylo by nie pobierac oplat
    > za prowadzenie w tym okresie. Ale to tylko kwestia rzetelnego
    > podejscia do klienta a nie regulaminu :(

    Mam inne zdanie. Zresztą podobne ma Bank. :)

    TOiP obowiązuje i gdybyś pozostawił tam 0 złotych i wypowiedział umowę, to
    niepobranie opłaty byłoby sprzeczne z TOiP i regulaminem... Dlaczego jedna
    opłata ma być pobrana [hint: SWIFT], a druga nie [hint: prowadzenie].

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 30. Data: 2002-02-06 18:05:38
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski"
    <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > IMO jesli konto jest blokowane to uczciwie bylo
    by nie pobierac oplat
    > za prowadzenie w tym okresie.

    Albo wprowadzic opłatę za blokwanie konta np.
    dwukrotność opłaty za jego prowadzenie :-))))

    Sark