  • 21. Data: 2009-08-23 21:37:18
    Temat: Re: Dyspozycja na wypadek śmierci
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "Clegan" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    news:44c7eb6d-58dc-4d18-a2e4-e90ec8b87b69@c34g2000yq
    i.googlegroups.com...

    > Żeby dostać odszkodowanie trzeba wykazać szkodę. Nie wiem na czym ona
    > mogłaby w tym wypadku polegać. Córki nie mają prawa do spadku ?

    No tak na moje - koszty procesu. Chociaż to tylko 50 zł. Koszt przyjęcia tej
    dyspozycji - z tego, co jest na przybitej na niej pieczątce to 30 zł. Może
    wydusiliby te przeprosiny za ambaras?

  • 22. Data: 2009-08-23 21:40:36
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2009-08-23 23:35, corner wrote:
    > Użytkownik "XYZ"<j...@m...bin> napisał w wiadomości

    > Nie chciałem tak rozsierdzić. Czasami zamiast "pieniądze", piszę "pieniążki"
    > dla rozluźnienia atmosfery. A tu takie krzyki.
    Eh, przepraszam, że tak od razu z grubej rury. Ale ta uwaga miała mieć
    raczej charakter ogólny, nie była skierowana do ciebie osobiście. :)

  • 23. Data: 2009-08-24 05:57:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 23 Aug 2009 23:09:21 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > A konkretnie który zapis "prawa" ??

    Na to pytanie odpowiedziałem 6,5 godziny przed twoim pytaniem. Prorok
    jestem czy co? ;)

  • 24. Data: 2009-08-24 12:13:32
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Valdi.Pavlack pisze:
    > "jureq" news:h6pe10$bgc$3@news.onet.pl

    > Dodajmy - głupie prawo, które tworzą kretyni a cierpią normalni ludzie.

    Wspolne to mozna miec dzieci a nie konto w banku....

    Ale widze ze trol z p.m.t.g tez tu przylazl

  • 25. Data: 2009-08-25 09:26:45
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 23 Sie, 23:37, "corner" <c...@i...TOTEZpl> wrote:

    > No tak na moje - koszty procesu. Chociaż to tylko 50 zł.
    Chodzi o stwierdzenie nabycia spadku ? Imho to i tak trzeba
    przeprowadzić jeśli chce się sprawy spadkowe uporządkować. Ale można
    się wykłócać.

    > Koszt przyjęcia tej
    > dyspozycji - z tego, co jest na przybitej na niej pieczątce to 30 zł.
    A to takie owakie - wzięli za nieważną dyspozycję i głowa w piasek;
    powinni zwrócić te 30 zł z odsetkami, zażądałbym tego dla samej zasady
    - banki nie wahają się nas łupić "niewielkimi" opłatami to i nie ma
    czego im darować.

  • 26. Data: 2009-08-25 12:38:18
    Od: k...@o...pl

    > To prawo nie pozwala a nie bank.

    niemoralne "prawo" uczy ludzi używania karty bankomatowej
    zmarłego i oczyszczania konta bez żadnych przeszkód,

    ew. współposiadacz może wypłacić całą sumę i zamknąć konto
    _nie_informując_ banku że drugi wspólposiadacz nie żyje

    a propo: istnieje jakaś kara za wypłacenie wlasnych pieniędzy
    po śmierci wspołposiadacza?

  • 27. Data: 2009-08-25 12:58:37
    Od: BK <b...@g...com>

    On Aug 25, 2:38 pm, k...@o...pl wrote:

    > niemoralne "prawo" uczy ludzi używania karty bankomatowej
    > zmarłego i oczyszczania konta bez żadnych przeszkód,

    Ooooooo - niemoralne, zle, brzydkie i ogolnie fe. A jak dla mnie to po
    prostu pleciesz:
    1. jesli konto ma dwoch posiadaczy to obydwaj moga dysponowac cala
    kwota, w momencie jak jeden umiera to dalej jest drugi, ktory tymi
    srodkami dysponuje, a rachunek zamienia sie w rachunek indywidulany -
    gdzie tu pole do popisu dla jakiejs rodziny z karta bankomatowa?
    2. jesli konto ma jednego posiadacza to jest zapis na wypadek smierci,
    jesli ktos takiego zapisu nie zrobil to pretensje do niego a nie do
    prawa czy do banku

    Krotka pilka jesli ktos ma: a] kase i b] potrzebe zabezpieczenia kogos
    bliskiego na okres postepowania spadkowego [zanim uzyska swoja czesc
    spadku] to niech nie lokuje calej kasy na koncie wspolnym - prosta
    sprawa.

    Zreszta - osobiscie uwazam - ze jesli mamy konto wspolne [a
    wspolposiadaczem nie jest zona/dziecko] to nie powinno sie tam trzymac
    100% swojej kasy nie tylko w kontekscie zapisu na wypadek smierci. A
    jesli ktos ma konto wspolne z zona/dzieckiem to komu chcecie robic
    zapis? :)

    > ew. współposiadacz może wypłacić całą sumę i zamknąć konto
    > _nie_informując_ banku że drugi wspólposiadacz nie żyje

    I cool bo w swietle prawa wspolposiadacz ma prawo do dysponowania
    wszystkimi srodkami zgromadzonymi na rachunku, a 90% umow takich
    rachunkow przewiduje, iz w momencie smierci wspolposiadacza rachunek
    przeksztalca sie w rachunek indywidualny.

    > a propo: istnieje jakaś kara za wypłacenie wlasnych pieniędzy
    > po śmierci wspołposiadacza?

    Jesli to byla Twoja kasa to za co ma byc kara? :)

  • 28. Data: 2009-08-25 14:04:45
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Dośc zadziwiające stwierdzenie, bo w ten sposób by można ominąć wszelkie darowizny
    pienięzne jak również spadki i podatki od nich, niezaleznie od grupy podatkowej
    JaC

    -----

  • 29. Data: 2009-08-25 14:32:24
    Od: k...@o...pl

    > Jesli to byla Twoja kasa to za co ma byc kara? :)

    a za żywota ;) skoro (p)osłowie uchwalili sobie że nie wolno
    składać dyspozycji na wypadek śmierci do konta wspólnego, to
    czort ich wie, mogli sobie uchwalic karę nawet za oddychanie :)

  • 30. Data: 2009-08-25 18:43:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 25.08.09 14:38, k...@o...pl pisze:

    > niemoralne "prawo" uczy ludzi używania karty bankomatowej
    > zmarłego i oczyszczania konta bez żadnych przeszkód,

    Dopóki nie trzeba będzie przeprowadzić postępowania spadkowego.
    Bo do spadku wchodzi kwota z dnia śmierci właściciela rachunku a nie z
    dnia kiedy już konto będzie puste.

    --
    Pete