  • 1. Data: 2009-01-07 00:22:54
    Temat: Dylematy prawne z pewnym starym kredytem odnawialnym
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    Witam

    Nie jestem pewien czy to właściwe miejsce na takie pytanie, ale liczę
    na obeznanie tutejszych bywalców z prawem bankowym i regulaminami, więc
    spróbuję.

    Sprawa dotyczy pewnego historycznego rachunku (konsumenckiego) w jednym
    z dużych banków (na razie jego nazwa jest jak sądze bez znaczenia).
    Był sobie rachunek osobisty i powiązany z nim kredyt odnawialny.
    Złożyło się tak, że pewnego dnia na rachunek przestały wpływać
    pieniądze, a część debetu pozostała niespłacona - dajmy 2000 zł. W
    regulaminie kredytu odnawialnego znajdował się zapis, że co miesiąc
    bedzie pobierana automatycnie kwota w wysokości 10% salda debetowego, a
    posiadacz powinien zapewnić tam wpływy. Czyli sytuacja wyglądała tak:
    1. miesiąc: ROR=0 zł, KO= -2000 zł, 2. miesiąc: ROR=0 zł, KO= -2200 zł,
    3. miesiąc: ROR=0 zł,KO= -2420 zł itede. Oprócz tego normalne,
    regulaminowe odsetki.
    No i teraz seria moich pytań:
    - Czy to aby na pewno jest zgodne z prawem (choć nie przypuszczam, aby
    prawnicy banku przepuścili procedurę nielegalną, ale kto wie)?
    - Czy coś takiego podlega reklamacji i jaki jest na nią przeznaczony czas?

    Co ciekawe, umowa kredytu odnawialnego została zawarta na rok - chyba,
    acz mogła być i na 2-3, tego dokładnie nie pamiętam, umowy nie mam, a
    regulamin z tamtego czasu twierdzi, że tylko na 12 miesięcy; co istotne
    - w sierpniu. Jakiś czas później (3 lata), rachunek debetowy zostaje
    przez bank zamknięty, ale w październiku-listopadzie (brakuje mi 1
    wyciągu). Czy jest w jakiś sposób prawnie uzasadnione samodzielne
    przedłużenie przez bank umowy?

    Wdzięczny będe za wszelkie sugestie, konkretne wskazówki gdzie szukać
    informacji itepe.

    de Fresz