  • 1. Data: 2009-01-07 00:59:54
    Temat: Aktywnosc w UK, kredyt gotowkowy w Polsce - w jakim banku?
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

    Hej!

    Ktory z polskich bankow przy udzielaniu kredytow gotowkowych uwzglednia
    aktywnosc w UK?

    W Polsce nie mam zadnej istotnej historii, mogacej pomoc w kredycie, z
    wyjatkiem kilku malo uzywanych rachunkow biezacych. Nie posiadam niczego, co
    moze isc pod zastaw.

    W UK mam:

    - umowe o prace,
    - zarejestrowana dzialalnosc gospodarcza i numer UTR (NIP europejski),
    - nieskazitelna, jednak krotka (2-letnia) historie kredytowa.

    Potrzebuje 20k PLN na poltora roku. Najlepiej, zeby ten kredyt dalo sie
    uruchomic z 2-miesiecznym opoznieniem.

    Dziekuje i pozdrawiam,

    --
    Jan-xx

  • 2. Data: 2009-01-07 02:08:15
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

    No i jeszcze - gdzie szukac najlepszej oferty? Potrzebne jakies dziwne
    dokumenty?

    --
    Jan-xx

  • 3. Data: 2009-01-07 08:43:23
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Jan-xx schrieb:
    > No i jeszcze - gdzie szukac najlepszej oferty? Potrzebne jakies dziwne
    > dokumenty?

    Pare lat temu szkalem czegos podobnego w kilku bankach,
    bezproblematyczny byl jedynie Bank Zachodni (BZ-WBK).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 4. Data: 2009-01-07 09:17:42
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Pare lat temu szkalem czegos podobnego w kilku bankach,
    > bezproblematyczny byl jedynie Bank Zachodni (BZ-WBK).

    Poważnie tak ciężko? Przecież będąc np. na wyspach dużo łatwiej
    spłacać kredyt 1000-2000zł, niż będąc w Polsce (200-400EU ma trochę
    inny wymiar, pracując w Irlandii). Zawsze mi się wydawało,
    że łatwiej będzie w takiej sytuacji o kredyt, że jestem bardziej
    wypłacalny.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 5. Data: 2009-01-07 09:42:45
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    DooMiniK schrieb:

> [...]
    > inny wymiar, pracując w Irlandii). Zawsze mi się wydawało,
    > że łatwiej będzie w takiej sytuacji o kredyt, że jestem bardziej

    Powaznie. Byc moze te pare lat temu bylem po prostu odosobnionym
    przypadkiem - "e, zarabia za granica, nie ma historii zarobkow w Polsce
    - lepiej powiedziec, ze nie udzielamy takim kredytow".

    Nie meczylem tematu mocno (odwiedzilem moze z 6 bankow, zadawalem
    pytanie, czy sie da, i tematu nie zglebialem, gdy padla odpowiedz
    "nie"), ale byc moze cos sie zmienilo przez ostatnie lata - w koncu b.
    wielu rodakow powyjezdzalo do innych krajow Europy.

    A nawet jak sie zyje za granica, gdzie wiekszosc bankow w dalszym ciagu
    daje kredyty od reki, bez zadnych prowizji i innych tajnych oplat, (tak
    czesto spotykanych w Polsce), to i tak jest klopot z wzieciem kredytu na
    zakup nieruchomosci w naszym kraju (pewnie znowu problem typu - "e,
    jakis nietypowy przypadek, ja nie wiem").

    Do Jana - czy nie taniej/latwiej bedzie ci wziac ten kredyt w Wielkiej
    Brytanii?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 6. Data: 2009-01-07 10:21:02
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

    > Do Jana - czy nie taniej/latwiej bedzie ci wziac ten kredyt w Wielkiej
    > Brytanii?

    Nie. Tam odkad pamietam, trudniej bylo dostac kredyt, a teraz jest duzo
    gorzej. Ponadto dyskryminuje mnie fakt, ze moja historia kredytowa siega
    zaledwie dwoch lat. Moge zadluzyc karte kredytowa na 17,5%, ale nie o to mi
    chodzi :)

    --
    Jan-xx

  • 7. Data: 2009-01-07 10:26:41
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    Jan-xx wrote:

> [...]
    > gorzej. Ponadto dyskryminuje mnie fakt, ze moja historia kredytowa siega
    > zaledwie dwoch lat. Moge zadluzyc karte kredytowa na 17,5%, ale nie o to

    Mi znajomi radzili, że jak tylko przyjadę i będę chciał np. kupić
    samochód, to żeby wziąć na niego kredyt (kredyt na samochód jest
    tutaj nisko oprocentowany) i dzięki temu będę dla banku wiarygodny
    przy 'poważniejszych' zakupach.

  • 8. Data: 2009-01-07 10:42:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 07 Jan 2009 09:17:42 +0000, DooMiniK napisał(a):

> [...]
    > inny wymiar, pracując w Irlandii). Zawsze mi się wydawało,
    > że łatwiej będzie w takiej sytuacji o kredyt, że jestem bardziej

    Ale ciężej się windykuje...

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 9. Data: 2009-01-08 11:43:33
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

> [...]
    > samochód, to żeby wziąć na niego kredyt (kredyt na samochód jest
    > tutaj nisko oprocentowany) i dzięki temu będę dla banku wiarygodny

    Zainteresuj sie tematem Credit Score - latwo znalezc informacje w necie.
    Bedziesz wiedzial dokladniej, o co chodzi. Ja pracuje nad swoja zdolnoscia
    kredytowa, ale w obecnych czasach, przy moich obrotach, biorac pod uwage
    tylko 2-letni pobyt - to za malo.

    --
    Jan-xx

  • 10. Data: 2009-01-09 10:09:00
    Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>

    "Jan-xx" ...

    > Tam odkad pamietam, trudniej bylo dostac kredyt

    Eeee, przesadzasz...
    W HSBC dostalem kredyt na 4k GBP, a klientem banku (i w ogole w UK) bylem od
    ... 2,5 m-c.
    Przyznanie kredytu trwalo cale ... 15min.

    PS:
    I tak jak radza grupowicze - sprobuj w UK.

    PPS:
    A jak juz koniecznie w PL, to popytaj w ... PKO BP.

    --
    T.F.
    z cieplego Edynburga :-))