  • 101. Data: 2011-01-17 09:15:46
    Temat: Re: Długi ZUS-u, jeszcze raz .....
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    XXL wrote:

    > totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):
    >
    > Moim zdaniem mocno upraszczasz sprawę z dzietnością i systemem
    > emerytalnym. Nie wiem czy do końca Cię rozumiem z koncepcją, którą
    > przedstawiłeś, że dzieci będą wypłacać dosłownie emerytury rodzicom ?
    > Jeśli tak to rozumiesz to przepraszam ale jest to bardzo naiwne
    > rozumowanie. Chyba, że nie zrozumiałem Cię dobrze.
    > Proszę o wyjaśnienie jak to widzisz ?
    >

    > Pozdrawiam,
    >
    > Sławek

    Ja nie pisałem o tym co dzieci będą robić bo ja tego nie wiem. Pisałem o
    tym, że jedną z metod przekazywania emerytury jest bezpośrednie
    przekazywanie pieniędzy lub dóbr rodzicom przez dzieci. Jest to najtańszy
    transfer. Państwo nie pobiera opłat i nie ma opłat od rynku kapitałowego. Co
    się będzie działo w przyszłości to ja nie wiem. Co do przyszłości nie mam
    żadnych oczekiwań w tej sprawie więc moje rozumowanie dotyczące przeszłości
    nie może być naiwne. Co do faktów historycznych to tak ten mechanizm
    funkcjonował przez wieki. Wielokrotnie dłużej niż przekazywanie renty za
    pomocą państwa jak teraz mamy w ZUS lub przy pomocy rynku kapitałowego, choć
    w tym przypadku różnica jest mniejsza. Jeszcze w zeszłym wieku popularne
    było przekazywanie gospodarstwa rolnego dzieciom za zachówek czyli za
    mieszkanie i utrzymanie. Teraz państwu oddaje się gospodarkę za emeryturę.
    To po co mieć dzieci i się z nimi męczyć przez 20 lat. Teraz dzieci się
    rodzą przez nieuwagę lub dla zaspokojenia instynktu. Najczęściej jedno na
    parę załatwia obydwa czynniki. Nie ma sensu wypruwać sobie żyły przy
    większej ilości dzieci bo to nie ma bezpośredniego przełożenia na poziom
    życia na starość. Nie mówię już o takiej kalkulacji, która wcześniej miała
    miejsce. Ponieważ moja starość zależy od moich dzieci, a jednocześnie dzieci
    umierają lub ulegają wypadkom to trzeba mieć więcej dzieci niż niezbędne
    minimum. Stąd były tak liczne rodziny wielodzietne. Ja to tak widzę właśnie.
    Ale to nie są prawdy objawione.

  • 102. Data: 2011-01-17 14:05:27
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    Trochę się uśmiechałem czytając Twoje tezy, że dzieci utrzymują swoich
    rodziców w wieku emerytalnym.
    Życie pokazuje, że jest raczej odwrotnie. Nie wiem czy znasz dużo takich
    przykładów bo ja raczej takich nie znam.
    W życiu najczęściej bywa tak, że to rodzice ciągle dokładają do swoich już
    dorosłych i pracujących dzieci.
    Albo bezpośrednio pomagają im finansowo albo pośrednio łożąc na ich dzieci
    czyli swoje wnuki !!!

    Moja teściowa ma ośmioro rodzeństwa. Wszyscy oni, będąc już dorośli korzystali
    z pomocy swoich rodziców bo mieli swoje dzieci, potrzeby itp. a starzejący się
    rodzice już takich potrzeb mieli coraz mniej.
    W tej chwili ojciec teściowej ma prawie 97 lat i jest pod opieką swojej
    najmłodszej córki ale.....cała emeryturę ojca córka zabiera !!!
    Przy czym stara się nim opiekować jak najlepiej.

  • 103. Data: 2011-01-17 14:38:56
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    XXL wrote:

> [...]
    > najmłodszej córki ale.....cała emeryturę ojca córka zabiera !!!
    > Przy czym stara się nim opiekować jak najlepiej.

    Na ziemi żyje dużo ludzi i na każdą tezę znajdzie się przykład. Mnie
    chodziło nie o pojedyncze przypadki takie czy inne, tylko o zasadę. W swoim
    rozumowaniu nie widzę luki i historia gospodarcza opisująca zachowania ludzi
    w czasach przed tym gdy państwo zaczęło się interesować emeryturami swoich
    obywateli to rozumowanie potwierdza. W/g mnie gdy ludzie starzy nie są
    zdolni do pracy ze względu na wiek to środki na swoje utrzymanie muszą skądś
    pozyskiwać. Gdy nie było emerytury państwowej to dzieci były jedynym
    źródłem. Czy może Ty widzisz jakieś inne rozwiązanie? Rodzice, którzy nie
    zdołali tak wychować swoich dzieci by te miały nadwyżki do ich utrzymania
    kończyli nieciekawie. To stanowiło przestrogę i wskazówkę dla innych jak
    należy własne dzieci wychowywać i kształcić oraz które umiejętności w danym
    czasie stwarzają największe szanse na sukces finansowy. Rodzice żywotnie
    byli zainteresowani sukcesem ekonomicznym własnych dzieci. Rodzice
    zainteresowani również byli w utrzymywaniu więzów emocjonalnych z dziećmi.
    Nie mogli własnych dzieci zrażać do siebie, bo to też się dla nich źle
    kończyło. Dzieci musiało być stać i musiały chcieć zająć się swoimi
    rodzicami na starość. W moich oczach taki system jest jak najbardziej zdrowy
    społecznie. Nie potrzebne są ustawy o przemocy w rodzinie i inne pierdy
    urzędnicze. Teraz takich zachowań nie ma o jakich piszę bo państwo daje
    emerytury i sukces ekonomiczny dzieci średnio jest związany z poziomem życia
    na emeryturze. Chyba myli Ci się opis przeszłości z tym co widzisz za szybą
    okna.

  • 104. Data: 2011-01-17 18:23:39
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]

    > Nazwany kapitałowy; aktualni emeryci sprzedają
    > swoje papiery aktualnie pracującym po opłaceniu kosztów rynku kapitałowego

    > trzeci, bezpośredni; każdy emeryt dostaje bezpośrednio pieniądze od swoich
    > aktualnie pracujących dzieci bez żadnych kosztów.

    > I jakby się nie wyginać i
    > co by nie wymyślać zawsze widać, że wysokość emerytury zależy od ilości i
    > bogactwa aktualnie pracujących. Różnica jest tylko taka, że w sposobie
    > bezpośrednim związek ten jest widoczny wyraźnie i nie tworzy się wrażenia,
    > że państwo da więcej lub zarobi się na giełdzie.
    (cut)

    szacun totus :).
    prosto i zwięźle.

    george

  • 105. Data: 2011-01-17 18:27:48
    Od: "george" <g...@v...pl>

    " XXL" <d...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > najmłodszej córki ale.....cała emeryturę ojca córka zabiera !!!
    > Przy czym stara się nim opiekować jak najlepiej.

    a dlaczego córka zabiera emeryture ojca ?
    george

  • 106. Data: 2011-01-17 19:06:14
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > To stanowiło przestrogę i wskazówkę dla innych jak
    > należy własne dzieci wychowywać i kształcić oraz które umiejętności w
    > danym
    > czasie stwarzają największe szanse na sukces finansowy.

    Problem w tym właśnie, że doszliśmy do takiej sytuacji gdzie największy
    "sukces finasowy" osiąga się nie wtedy, gdy zakałda się swój własny biznes
    ryzyskując swoje własne pieniądze tylko, gdy będąc szpiclem napierdala się
    pałką strajkujących np. ze 100% podwyżek żywności robotników, tudzież
    podpierdala i patriotów walczacych o niepodległość swojego własnego państwa,
    stręcząc się jakiemuś innem:

    Rodzinna historia prezydentowej w aktach IPN
    http://wirtualnapolonia.com/2010/12/08/rodzinna-hist
    oria-prezydentowej-w-aktach-ipn/

    "[...] Jan Dziadzia, już jako członek Polskiej Partii Robotniczej, skończył
    służbę wojskową w 1946 r., a dwa lata później napisał podanie o przyjęcie go
    do pracy w Ministerstwie Bezpieczeństwa Publicznego. [...]".

    A gdy na skutek bankructwa systemu w którym co drugi jest już taką
    szpiclująca kurwą podpierdalającą swoich sąsiadów, wtedy wprowadza się
    denominację gdzie 100 zł zamienia się w 1 zł .....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 107. Data: 2011-01-17 19:32:50
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Endriu" <n...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > szpiclująca kurwą podpierdalającą swoich sąsiadów, wtedy wprowadza się
    > denominację gdzie 100 zł zamienia się w 1 zł .....

    Mylisz się. To są drobne a takie "postępowanie" na dodatek zupełnie głupie.
    Durnoty kompletne.

    george

    P.S. Nic nie daje takiej kontroli jak emisja długu z powietrza, reszta to
    przy tym idiotyzmy.
    No chyba że ktoś "lubi" się znęcać.... inna wtedy sprawa, inne ciągoty.

  • 108. Data: 2011-01-17 19:59:47
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Mylisz się. To są drobne a takie "postępowanie" na dodatek zupełnie
    > głupie.

    No nie wiem czy takie "drobne".
    I oczywiście wiem że głupie, ale niestety prawdziwe.

    Niemoralna historia złotego
    http://www.asme.pl/newspro/arc85.shtml

    "[...] Reforma", o której mowa, miała miejsce w 1950 r. na mocy ustawy o
    zmianie systemu pieniężnego. Ustawa ta miała iście ekspresowy tryb, gdyż
    została uchwalona 28 października 1950 r., a weszła w życie dwa dni później,
    ale też trudno się dziwić temu stachanowskiemu tempu, gdyż jej celem było
    "okiełznanie i ograniczenie wyzyskiwaczy i elementów spekulacyjnych" oraz
    "ustalenie właściwego i słusznego stosunku pieniądza polskiego do walut
    państw kapitalistycznych". Właśnie w ramach wspomnianego okiełznywania
    "elementów", a także tworzenia "podstaw dla wzrostu oszczędności mas
    pracujących" praktycznie z dnia na dzień unieważniono dotychczasowe banknoty
    złotowe, dokonując ich wymiany na nowe złote w stosunku 100 do 1. Nie
    wszystkie jednak kategorie pieniądza poddano wymianie w podanym stosunku,
    gdyż sumy złotowe wymienione w przepisach na dzień wymiany przeliczono w
    stosunku 100 do 3, co oznacza, że np. posiadacze oszczędności zgromadzonych
    na rachunkach bankowych za 100 dotychczasowych złotych otrzymywali 3 nowe
    złote, a posiadacze gotówki w portfelu mogli taką samą kwotę 100 zł wymienić
    jedynie na 1 nową złotówkę. Również bardzo krótki termin wymiany i brak
    wcześniejszej informacji o takiej operacji spowodowały, że wiele osób nie
    wymieniło posiadanych banknotów na nową walutę co oznacza, że wspomniany
    zabieg był rodzajem jednorazowego podatku uderzającego przede wszystkim w
    osoby i podmioty wykazujące - mimo zaostrzających się represji - racjonalnie
    uzasadnioną aktywność ekonomiczną [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 109. Data: 2011-01-17 20:50:15
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > podmioty wykazujące - mimo zaostrzających się represji - racjonalnie
    > uzasadnioną aktywność ekonomiczną [...]".

    co mam Ci powiedzieć... no skurwysyństwo i tyle... ale żeby nie było że
    tylko PRL...
    Nixon zrobil prawie to samo, wiec nie zalezy od "systemu".

    george

  • 110. Data: 2011-01-17 20:58:38
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > "Endriu" <n...@i...pl> wrote in message

    > co mam Ci powiedzieć... no skurwysyństwo i tyle... ale żeby nie było że
    > tylko PRL...
    > Nixon zrobil prawie to samo, wiec nie zalezy od "systemu".

    Poza tym to było 60 lat temu w kompletnie innych warunkach.
    Czyli uważasz, ze to jest możliwe tylko w postokrągłostołowej Polsce, a nie
    jest mozliwe w Stanach, Francji, Hiszpanii i innych państwachh swiata?
    Czego niby ma ten cytat dowodzić?
    Że jak wyjdziemy z UE to wszędzie to będzie możliwe, a u nas nie?
    Czy może u nas to jest na pewno możliwe?
    ???