  • 1. Data: 2007-12-30 09:31:53
    Temat: Debet w Lukas Bank
    Od: "TiGeR" <q...@c...pl>

    Witam.

    Mam male pytanie.

    Kilka dni temu przyznano mi dopuszczalny debet na koncie
    w Lukas Bank w wysokosci 500 PLN - fachowo nazwy sie to
    chyba pozyczka w koncie czy kredyt odnawialny, ale jako usluga
    Lukas Banku ma to nazwe Lukas Debet.

    W standardowej umowie zawartej z bankiem mam zawarte normalne
    klauzule dotyczace naleznosci wzgledem banku jezeli chodzi
    o niedozwolone przekroczenie terminu splaty wynoszacego 30 dni
    i nic wiecej o innych oplatach z tytulu tej uslugi.

    Ku mojemu zdziwieniu za wszystkie dni, w jakich mialem
    wykorzystany debet naliczono mi ujemne odsetki wynoszace
    kilkadziesiat groszy. Poszukalem troche w internecie i doszukalem
    sie na jakis stronach, ze jest to prowizja pobierana przez bank
    okolo 20% w skali roku liczone od wykorzystanego limitu
    przyznanego debetu.

    Rozumiem, ze jest to sluszna oplata z tego tytulu, ze bank pozycza
    mi te pieniadze zamiast gdzies inwestowac, ale czy moze to robic
    skoro nie ma tego w umowie zawartej miedzy mna, a bankiem?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-12-30 09:39:41
    Temat: Re: Debet w Lukas Bank
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 30 Gru, 09:31, "TiGeR" <q...@c...pl> wrote:

    > Rozumiem, ze jest to sluszna oplata z tego tytulu, ze bank pozycza
    > mi te pieniadze zamiast gdzies inwestowac, ale czy moze to robic
    > skoro nie ma tego w umowie zawartej miedzy mna, a bankiem?

    Masz to w innych podpisanych dokumentach, gdzie sa informacje o
    tabeli oplat i prowizji oraz o tabeli oprocentowania.

    Tak przy okazji - czy ten limit debetowy otrzymales bezplatnie czy
    pobrali ci za niego oplate, za przyznanie?

  • 3. Data: 2007-12-30 09:55:44
    Od: "TiGeR" <q...@c...pl>

    > Masz to w innych podpisanych dokumentach, gdzie sa informacje o
    > tabeli oplat i prowizji oraz o tabeli oprocentowania.

    W ogole jezeli chodzi o przeplyw informacji to ten bank
    jest zalosny.

    Mieli mi przyznac Debet Student bo udokumentowane
    dochody mam tylko z tytulu stypendium naukowego
    w wysokosci niecalych 400 PLN, jednak Pani, ktora
    mnie obslugiwala pomylila sie i dali mi Lukas Debet.
    System weryfikujacy wyplacalnosc tez nie mial
    zastrzezen. Pozniej patrze na umowe, a tam jest
    napisane, ze musze mie udokumentowane 550 PLN.
    No to dzwonie do nich i sie pytam, czy mi cofna debet
    gdy w jakis miesiac nie spelnie tych 550 PLN. To mi
    powiedzieli, ze to nie ma roznicy co tam jest na tej umowie
    bo nikt ani nic i tak tego nie sprawdza co miesiac.

    Poza tym kwestia tej prowizji od wykorzystanego limitu.
    Nikt mi o tym nie powiedzial przy podpisywaniu umowy
    o debet. Nie ma tego rowniez w zadnej tabeli oplat
    danych mi w banku, ani dostepnych na ich stronie.

    A jeszc ze jedno. Gdy podpisywalem umowe o debet
    to nie potrafili mi powiedziec kiedy wypada kapitalizacja
    ujemnych odsetek za przekroczenie terminu splaty debetu
    mimo, ze dzwonili tam na jakies swoje infolinie. Dopiero
    gdy przyszedlem do domu i sam sobie zadzwonilem na
    jakas linie obslugi klienta i wytlumaczylem na przykladzie o
    co mi chodzi to przelaczyli mnie na jakas inna linie i tam
    znowu musialem na przykladzie wytlumaczyc jakiejs
    kobiecie o co mi chodzi to mi wtedy powiedziala, ze
    kapitalizacja odsetek nastepuje co miesiac od przekroczenia
    terminu splaty.

    Zalosne... Niekompetentni pracownicy i ukrywanie oplat...

    > Tak przy okazji - czy ten limit debetowy otrzymales bezplatnie czy
    > pobrali ci za niego oplate, za przyznanie?

    Chyba 30 PLN.

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2007-12-30 10:15:37
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 30 Gru, 09:55, "TiGeR" <q...@c...pl> wrote:
> [...]

    Ciekawe. Na ich stronach nie widze informacji o wymienionych debetach
    - czyzby je oferowali tylko niektorym klientom, jesli nie zechca
    standardowych kredytow w koncie?

    > Chyba 30 PLN.

    Jeszcze nie tak zle - chociaz przy limicie 500 zl to jakies 7-8%
    przyznanej kwoty.
    Wykorzystywana kwota limitu debetowego jest wszedzie oprocentowana za
    czas korzystania, za wyjatkiem Citi, gdzie pierwsze 7 dni mozesz miec
    nieoprocentowane, jesli splacisz w tym terminie wykorzystana kwote.

    Jesli chcesz korzystac z nieoprocentowanego kredytu, zainteresuj sie
    kartami kredytowymi i zakupami (nie wyplatami gotowki) splacanymi w
    okresie bezodsetkowym.

    poniewaz
    "Mieli mi przyznac Debet Student bo udokumentowane
    dochody mam tylko z tytulu stypendium naukowego
    w wysokosci niecalych 400 PLN,"

    to moze ci sie uda zdobyc ta karte - ma niezle opcje dodatkowe,
    rowniez zwiazane z nieoprocentowanymi przelewami z karty.

    http://www.newsweekclub.pl/karta/index.asp

    Obojętne, czy pracujesz na umowę o pracę, czy prowadzisz działalność
    gospodarczą - wystarczy, że zarabiasz miesięcznie 50 złotych.

    Bez zbędnych formalności, otrzymasz kartę Visa Newsweek z limitem
    kredytowym do 5 000 PLN, nie musisz dostarczać dokumentów
    potwierdzających Twoje dochody.

    Wystarczy że:
    nie posiadasz informacji o zaległościach w BIK (Biuro Informacji
    Kredytowej),
    ukończyłeś 18 lat,
    osiągasz stały, miesięczny dochód w minimalnej wysokości 50 zł netto,
    aktualny dochód osiągasz od minimum 3 miesięcy

  • 5. Data: 2007-12-30 10:33:41
    Od: "TiGeR" <q...@c...pl>

    > Ciekawe. Na ich stronach nie widze informacji o wymienionych debetach
    > - czyzby je oferowali tylko niektorym klientom, jesli nie zechca
    > standardowych kredytow w koncie?

    To jest wlasnie ta dezinformacja w tym banku. Mozna tam tylko
    cos zalatwic jezeli sie wie dokladnie co i jak to zrobic, bo poleganie
    na informacjach dostarczonych od nich (o ile w ogole takie otrzymamy)
    nie prowadzi nigdzie w zadna dobra strone.

    > http://www.newsweekclub.pl/karta/index.asp

    Dzieki za info. Zaraz sie zapoznam...

    ----------------

    A tak na marginesie to cos slyszalem, ze teraz jest zakaz
    implementacji w uslugi finansowe ukrytych oplat - czy to
    sie pod to nie kwalfikuje?

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2007-12-30 10:39:24
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 30 Gru, 10:33, "TiGeR" <q...@c...pl> wrote:

> [...]
    > na informacjach dostarczonych od nich (o ile w ogole takie otrzymamy)
    > nie prowadzi nigdzie w zadna dobra strone.

    Przy rozwazaniu mozliwosci skorzystania z KK pamietaj, ze oplacaja sie
    one jedynie przy pelnym splaceniu w okresie bezprowizyjnym.

    > A tak na marginesie to cos slyszalem, ze teraz jest zakaz
    > implementacji w uslugi finansowe ukrytych oplat - czy to
    > sie pod to nie kwalfikuje?

    Sadze, ze w podpisanej umowie gdzies masz zaszyte info o standardowym
    oprocentowaniu , zgodnie z itp.

  • 7. Data: 2007-12-30 10:43:24
    Od: "TiGeR" <q...@c...pl>

    > http://www.newsweekclub.pl/karta/index.asp

    Nie za bardzo rozumiem te przypisy:

    ----------------------------
    3 Nie dotyczy wypłat z bankomatu. Rzeczywista roczna stopa oprocentowania
    wynosi 25,36%, przy założeniach że limit kredytowy wynosi 5000 i zostaje
    wykorzystane w pełni poprzez dokonanie jednej transakcji bezgotówkowej
    oraz jest spłacony w ciągu okresu ważności karty. Miesięczna spłata
    zadłużenia
    wynosi 5% kwoty limitu kredytowego (z wyłączeniem ostatniej spłaty, która
    jest
    równa pozostałemu do spłaty saldu zadłużenia) i następuje zawsze w dniach
    wskazanych na zestawieniach transakcji jako termin płatności.

    4 Rzeczywista roczna stopa oprocentowania dla opcji Ratio wynosi 8,28%
    i została wyliczona w oparciu o kredyt w kwocie 5 tys. zł przy założeniu, że
    spłata
    kredytu następuje w okresach miesięcznych wg systemu 18 równych rat.
    Uruchomienie kredytu następuje w dniu generowania zestawienia transakcji.
    ---------------------------------

    Mam takie pytanka odnosnie tego:
    1) Jak wyglada oprocentowanie przy samych tranzakcjach bezgotowkowych?
    2) Jak wyglada oprocentowanie przy samych operacjach gotowkowych?
    3) jak wyglada oprocentowanie przy laczonych gotowkowych i bezgotowkowych?

    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2007-12-30 11:07:00
    Temat: Re: Re: Debet w Lukas Bank
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    chyba 60zl rocznie to kosztuje

  • 9. Data: 2007-12-30 11:27:48
    Od: "ISIA" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TiGeR" <q...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Zalosne... Niekompetentni pracownicy i ukrywanie oplat...

    Hmmm, jakies 20 sekund klikania na stronie i okazuje sie, ze nic nie ukryli
    ;-)

    Oprocentowanie pozyczki:
    http://www.lukasbank.pl/oferta_konta_oproc.asp

    Inne oplaty zwiazane z Lukas Debet:
    http://www.lukasbank.pl/oferta_konta_oplat.asp
    (na dole strony link do .pdf z kompletna TOiP)

    Pozdrawiam
    ISIA

  • 10. Data: 2007-12-30 12:03:16
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 30 Gru, 10:43, "TiGeR" <q...@c...pl> wrote:

    > Mam takie pytanka odnosnie tego:
    > 1) Jak wyglada oprocentowanie przy samych tranzakcjach bezgotowkowych?

    Jak splacasz CALOSC z poprzedniego okresu rozliczeniowego w terminie
    okreslonym na wyciagu - 0%
    I tak sie powinno korzystac z KK!!!!!

    > 2) Jak wyglada oprocentowanie przy samych operacjach gotowkowych?

    Drogo. I nie ma okresu bezprocentowego - oprocentowanie uruchamia sie
    natychmiast, gdy wyplacimy pieniadze.Nie korzystamy z tej opcji na
    zadnej KK.!!!!!
    Na tej karcie mozna skorzystac z kosztujacego 3 zl przelewu na dowolne
    konto - nieoprocentowanego, jesli spalcimy calosc zobowiazan w
    terminie.

    > 3) jak wyglada oprocentowanie przy laczonych gotowkowych i bezgotowkowych?

    Jest obliczane oddzielnie dla kazdego typu transakcji

    Mozna tez skorzystac z opcji ratio dla wiekszego zakupu - zglosic
    telefonicznie chec rozlozenia na raty - wychodzi podobnie, jak kredyt
    gotowkowy w wiekszosci bankow, a mozliwosc jest zawsze pod reka jak
    juz mamy ta karte - bez osobnego wnioskowania o kredyt gdy zechcemy
    cos wiekszego kupic.