    From: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Darmowy przelew zagraniczny z Synca?
    Date: Sat, 21 Dec 2013 15:11:18 +0100

    Elo

    Chciałbym z konta złotówkowego przelać euro do Francji.

    TOiP,
    Postanowienia ogólne.
    14. Przelewy w EUR, w trybie normalnym, przy zaznaczonej opcji
    kosztowej SHA, gdy bank beneficjenta należy do krajów Unii
    Europejskiej oraz Islandii, Liechtensteinu, Szwajcarii i Norwegii
    i wskazanych terytoriów zależnych państw UE; traktowane są jako
    przelewy europejskie.

    I za przelewy europejskie, niżej w tabeli, jest opłata 0 zł.
    Jednakże z powodu niemożności zmiany opcji SHA na OUR nie
    chciałbym narażać odbiorcy na ewentualne uszczuplenie jego
    pieniędzy. Mogę w tym wypadku wybrać opcję przelewu walutowego.
    Gdzie mogę już wybrać kto płaci za transfer i ustawić OUR. Ale za
    przelew walutowy bank sobie życzy 30 zł.

    Nawet jeśli pierwsza sytuacja nie skutkuje opłatą w Syncu, to z
    powodu opcji SHA istnieje możliwość, że bank odbiorcy sobie taką
    opłatę ściągnie. Skoro zaznaczono, to czemu nie zabrać. W końcu
    bank jest od koszenia naiwnych, a nie jest instytucją zaufania
    publicznego. Nie można wierzyć w jego dobrą wolę.

    Z kolei druga opcja, nie jest przelewem europejskim w literalnym
    tego słowa znaczeniu, więc Sync może pobrać opłatę za wysyłkę.

    Nie korzystać z Synca, tylko z mBanku, gdzie jasno i bez problemu
    wiadomo, że weźmie mi te 5 zł i ani złamanego grosza od nikogo
    więcej?

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B