  • 1. Data: 2002-07-16 09:39:40
    Temat: Dania (Bornholm) i transakcje KK - czy to możliwe?
    Od: "Skalar" <a...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czytam sobie ogólne informacje o wyspie Bornholm i oczom nie wierzę (za
    stroną http://www.bornholm.pl/ogolne.htm):

    "Istnieje wiele bankomatów na większość kart kredytowych, którymi można też
    płacić w większych sklepach i restauracjach oraz na większości stacji
    benzynowych (każdorazowe jej użycie kosztuje 30 DKK). "

    Czy to jest możliwe, żeby przy transakcjach bezgotówkowych pobierali sobie
    każdorazowo 30 koron (prawie 17 PLN)? Dla kogo idzie ten haracz? Wszak wg
    BPH PBK karta daje nam "możliwość płacenia za towary i usługi w kraju i
    zagranicą - BEZ PROWIZJI!"

    Co otym myślicie?
    A może ktoś był na Bornholmie i może to potwierdzić lub zaprzeczyć?
    Wybieram się tam za 2 tygodnie z kredytówką BPH PBK (jeżeli mi zdążą wydać
    ;-)) i ta informacja (mam nadzieje nieprawdziwa) mnie powaliła :-O

    Arek

  • 2. Data: 2002-07-16 09:43:31
    Temat: Re: Dania (Bornholm) i transakcje KK - czy to możliwe?
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jul 16, 2002 at 11:39:40AM +0200, Skalar wrote:

    > "Istnieje wiele bankomatów na większość kart kredytowych, którymi można też
    > płacić w większych sklepach i restauracjach oraz na większości stacji
    > benzynowych (każdorazowe jej użycie kosztuje 30 DKK). "

    Przy pierwszym czytaniu pomyslalem ze mozna placic bankomatami w
    wiekszosci sklepow ;-)

> [...]
    > każdorazowo 30 koron (prawie 17 PLN)? Dla kogo idzie ten haracz? Wszak wg
    > BPH PBK karta daje nam "możliwość płacenia za towary i usługi w kraju i

    No, ze bank wydawca karty Cie nie obciazy za transakcje, ale merchant
    moze Cie dotaryfikowac za swinstwo jakie im probisz placac karta.

    Przynajmniej tak to rozumiem.

    Poza tym kolejny przyklad osob nie odrozniajacych kart platniczych od
    kredytowych ;-(

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-07-16 22:15:22
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Tue, 16 Jul 2002 11:39:40 +0200, "Skalar"
    <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >Wybieram się tam za 2 tygodnie z kredytówką BPH PBK (jeżeli mi zdążą wydać
    >;-)) i ta informacja (mam nadzieje nieprawdziwa) mnie powaliła :-O

    Bylem na Bornholmie rok temu i zadnych dodatkowych prowizji nie bylo.
    Wszystko dzialalo normalnie - no moze poza jednym wyjatkiem: wszystkie
    transakcje kartami wypuklymi mialem autoryzowane. Wyplacalem z
    bankomatow, placilem w sklepach i na kempingu - zadnych
    niespodziewanych prowizji. Na stacji nie tankowalem, bo i po co.
    Zatankowalem w Swinoujsciu, a wielkosc Bornholmu nie umozliwia
    spalenia calego baku benzyny w krotkim czasie, chocby nie wiem jak sie
    starac :-) Zreszta tam sie jedzie na rower.
    Z ciekawostek: powszechny jest cash back, czyli wyplata gotowki na
    karte w sklepach. Wymagany jest PIN. Nie wiem, czy jest za to jakas
    prowizja, bo mimo prob nie udalo mi sie wykonac cash backu - pani z
    supermarketu malo kumala po angielsku, a ja malo po dunsku :-)
    Wszystkie swoje transakcje autoryzowalem wiec podpisem (oprocz
    bankomatow off course).
    Mila niespodzianke zrobili mi rowniez w jednym z bankow. Gdy
    ichniejszy bankomat zjadl mi karte MC BPH (dawno nieuzywany PIN
    ulecial w zapomnienie) :-) pani po obejrzeniu polskiego dowodu
    osobistego (nowego) oddala mi zjedzona karte.
    I to by bylo na tyle. Poza tym bardzo mile miejsce, choc troche za
    duzo tam Polakow :-)))

    PGR

  • 4. Data: 2002-07-17 06:19:16
    Od: "Skalar" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > transakcje kartami wypuklymi mialem autoryzowane. Wyplacalem z
    > bankomatow, placilem w sklepach i na kempingu - zadnych

    Uff, to mnie uspokoiłeś. Bo takie zwyczaje bardziej mi pasują do kraju typu
    Rumunia niż Dania. Jednak obawiałem się, że to może być specyfika wyspy
    Bornholm.

    > Na stacji nie tankowalem, bo i po co.
    > Zatankowalem w Swinoujsciu, a wielkosc Bornholmu nie umozliwia
    > spalenia calego baku benzyny w krotkim czasie, chocby nie wiem jak sie
    > starac :-) Zreszta tam sie jedzie na rower.

    Też nie zamierzam wlewać w moją brykę wyspiarskiego paliwa ;-),

> [...]
    > ulecial w zapomnienie) :-) pani po obejrzeniu polskiego dowodu
    > osobistego (nowego) oddala mi zjedzona karte.

    To prawie jak w "Przedwiośniu" gdy Cezaremu Baryce polski dowód uratował
    życie ;-)

    > I to by bylo na tyle. Poza tym bardzo mile miejsce, choc troche za
    > duzo tam Polakow :-)))

    Będzie jeszcze o dwoje więcej ;-)

    Pozdrawiam i wielkie dzięki za info z pierwszej ręki
    Arek

  • 5. Data: 2002-07-21 08:50:25
    Od: "Piotr Sobiesiak" <s...@2...pl>

    Na Christianso (10 mil na północny zachód od Bornholmu) wszystko działało
    OK.
    W jednym ze sklepów w Nexo (na Bornholmie) miałem klopot, ani VISA z Citi,
    ani Electron z PKO BP nie chcialy sie autoryzowac. Musiałem isc do bankomatu
    i zaniesc gotowke do sklepu. (Za bankomat banki wzięły rutynowe oplaty)

  • 6. Data: 2002-07-21 08:55:14
    Temat: Re: (OT?) Dania (Bornholm) i transakcje KK - czy to możliwe?
    Od: "Piotr Sobiesiak" <s...@2...pl>

    Poprawiam sie.
    Christianso jest na polnocny wschod od Bornholmu.
    Jest najbardziej na wschod wysunietym miejscem w Danii.