  • 1. Data: 2003-12-12 06:58:35
    Temat: Dane bankowe o kredytach
    Od: "Sebastian Szymański" <s...@N...gazeta.pl>

    Czesc,
    Nie wiem czy dobrze kieruje sie zadajac ponizsze pytanie, ale bylbym wdzieczny
    za jakiekolwiek informacje. Czy jest gdzies mozliwosc uzyskania w Internecie
    przykladowych danych bankowych dotyczacych kredytow. Dokladnie chodzi mi o
    dane w postaci wskaznikow na podstawie ktorych banki podejmuja decyzje o
    przyznaniu kredytu wraz z informacjami o przykladowej kwocie, czasie
    kredytowania oraz informacje czy klient zwrocil zaciagniety kredyt lub nie.
    Zdaje sobie sprawe ze kazdy bank kieruje sie innymi procedurami i innymi
    wskaznikami, ale mi chodzi o jakis chociaz podzbior wskaznikow wraz z danymi
    potencjalnych klientow. Nie interesuja mnie oczywiscie dane personalne. Gdzie
    moglbym znalezc informacje jakimi systemami komputerowymi banki wspomagaja sie
    przy szacowaniu zdolnosci kredytowej klientow? Jesli to ma znaczenie to
    informacje te posluza mi jedynie do prowadzenia badan przy pisaniu pracy
    doktorskiej.
    Z gory dziekuje za jakakolwiek informacje.
    Sebastian Szymanski

  • 2. Data: 2003-12-12 08:09:06
    Temat: Re: Dane bankowe o kredytach
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Sebastian Szymański > komputerowymi banki wspomagaja sie przy szacowaniu
    zdolnosci
    > kredytowej klientow? Jesli to ma znaczenie to informacje te posluza
    > mi jedynie do prowadzenia badan przy pisaniu pracy doktorskiej.

    Myslisz, ze ktos wystawi takie dane publicznie? :D
    Ja widze dwa wyjscia - poszukaj w Bank i Kredyt lub Banku (ewentualnie w
    jakis materialach z NBPu) - no ale tam to raczej nic nie znajdziesz, a
    drugie wyjscie - wal do jakiegos banku.
    Ale nie spodziewalbym sie, zeby nawet to udostepnili pracownikowi banku
    piszacego doktorat, a co tu powiedziec o osobie z zewnatrz... :)

  • 3. Data: 2003-12-12 10:46:29
    Od: "amico_pl" <a...@g...pl>

    Dokladnie chodzi mi o
> [...]
    > przyznaniu kredytu wraz z informacjami o przykladowej kwocie, czasie
    > kredytowania oraz informacje czy klient zwrocil zaciagniety kredyt lub

    Rozumiem, ze piszesz o credit scoring'u i szykasz info o parametrach i ich
    wagach..
    Wg. mnie nikt ci tego nie powie bo to jest wielka tajemnica bankow, bo dobre
    wywazenie to odpowiednia ocena ryzyka i docelow wyzsza zyskownosc akcji
    kredytowej.

    Ja bym raczej szukal u dostawcow systemow scoringowych, najbardzie popularny
    to Fair Isaac (http://www.fairisaac.com/fairisaac)

    Drugie zrodlo to zagraniczne serwisy o personal finance, np:
    http://www.fool.co.uk/news/foolseyeview/2001/fev0105
    09c.htm

    Ale jak zobaczysz tam raczej opisuje koncepty niz daja rzeczywiste wagi.