  • 1. Data: 2002-01-04 22:14:18
    Temat: DG a banki: Podwójne opodatkowanie
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    do tej pory odsetki z konta firmowego dopisywałem do PKPiR jako
    przychód. Od marca odsetki będą mi automagicznie pobierane przez
    Belkę. Czy oznacza to, że mogę nie księgować tego od marca?

    Inna sprawa to fakt, że teraz dopisuję do przychodów i się to
    kompensuje kosztami, a jeśli Belka pobierze od razu, to będę do
    tyłu...
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-01-04 22:27:18
    Temat: Re: DG a banki: Podwójne opodatkowanie
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Tristan Alder <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:1...@4...com..
    .
> [...]
    > przychód. Od marca odsetki będą mi automagicznie pobierane przez
    > Belkę. Czy oznacza to, że mogę nie księgować tego od marca?

    --------
    I dalej będziesz wpisywał do pkpir - bank nie pobierze podatku.

    Zajrzyj do ustawy o zmianie updf - art. 1 pkt 9a

    Orka

  • 3. Data: 2002-01-05 13:28:44
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    > --------
    > I dalej będziesz wpisywał do pkpir - bank nie pobierze podatku.
    >
    > Zajrzyj do ustawy o zmianie updf - art. 1 pkt 9a
    >
    > Orka

    Czyżby (zakładając, że jest się w pierwszym progu) bardziej opłacało
    się trzymać środki na rachunku firmowym?

    CEZ

  • 4. Data: 2002-01-05 17:11:33
    Temat: Re: Re: DG a banki: Podwójne opodatkowanie
    Od: p...@f...onet.pl (Andrzej Popowski)

    Sat, 5 Jan 2002 14:28:44 +0100, "Cezary Farynowski"
    <c...@i...pl> piszesz:

    >Czyżby (zakładając, że jest się w pierwszym progu) bardziej opłacało
    >się trzymać środki na rachunku firmowym?

    A jak sa dzisiaj opodatkowane konta ryczaltowcow?

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 5. Data: 2002-01-05 17:11:39
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    > A jak sa dzisiaj opodatkowane konta ryczaltowcow?
    >

    > Pozdrowienia,
    >
    > Andrzej Popowski

    Faktycznie, zapomniałem o ryczałtowcach. Tu wychodzi jeszcze
    atrakcyjniej :-))

    CEZ

  • 6. Data: 2002-01-05 17:19:07
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>
    napisał w wiadomości
    > Faktycznie, zapomniałem o ryczałtowcach. Tu
    wychodzi jeszcze
    > atrakcyjniej :-))

    Pisalismy o tym na pbb w okresie kampanii
    antybelkowej :-)))

    Sark

  • 7. Data: 2002-01-05 17:22:53
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    > Pisalismy o tym na pbb w okresie kampanii
    > antybelkowej :-)))
    >
    > Sark

    Być może. Nie przypominam sobie, żeby był jakiś temat, którego tu nie
    poruszono ;-)

    CEZ

  • 8. Data: 2002-01-08 22:28:21
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Jan 2002 23:27:18 +0100, "Orka" <o...@i...pl> wrote:

    >--------
    >I dalej będziesz wpisywał do pkpir - bank nie pobierze podatku.

    To kto bierze podatek? Z prywatnego konta też mam sam odprowadzać?
    Myślałem (słyszałem), że to banki będą pobierać.

    >Zajrzyj do ustawy o zmianie updf - art. 1 pkt 9a

    Zmianie czego? Niestety ten skrót mi nic nie mówi :-(

  • 9. Data: 2002-01-08 22:50:15
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    dyskusyjnych napisał:

    > Zmianie czego? Niestety ten skrót mi nic nie mówi :-(
    > --

    Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

    Orka

  • 10. Data: 2002-01-08 23:09:05
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości

    pobierze podatku.

    > To kto bierze podatek? Z prywatnego konta też
    mam sam odprowadzać?
    > Myślałem (słyszałem), że to banki będą pobierać.

    Odsetki od lokat na oncie firmowym są twoim
    przychodem z prowadzonej DG, wpisujesz je do KiR

    9a

    > Zmianie czego? Niestety ten skrót mi nic nie
    mówi :-(

    Ustawa o Podatku od osób Fizycznych (a że fizyczny
    jesteś to chyba nie masz wątpliwości :-))

    Odestki od lokat na rachunkach osob fizycznych
    (niefirmowe) podlegają opodatkowaniu na podstawie
    zmiany w ww ustawie (belka sie kłania :-)) nalicza
    i odprowadza je bank.

    Sark