    From: krzysztofsf <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Czytaliscie o znikaniu pieniedzy z kont?
    Date: Sat, 24 Nov 2007 14:24:09 -0800 (PST)

    http://przemysl.naszemiasto.pl/wydarzenia/792667.htm

    Miesiąc temu pan Rafał Dymkowski z przerażeniem stwierdził, że nie ma
    pieniędzy na swoim firmowym koncie internetowym w banku Millennium.
    Nie on jeden: klientów banków, którzy zgłaszają podobne problemy, jest
    przynajmniej kilkuset rocznie. Dymkowski przeżył szok, gdy 19
    października wszedł z domowego komputera do systemu internetowego, aby
    przelać pieniądze. Z 39 tys. zł, które miał na swoim koncie, zostało
    zaledwie 80 zł. Okazało się, że dzień wcześniej ktoś dokonał siedmiu
    wypłat po 5 tys. zł i jednej na 4 tys. Wszystkie tego samego dnia,
    jedna po drugiej. Pieniądze zostały przelane na konto prywatnej osoby,
    której w ogóle nie zna. Dymkowski od razu zgłosił reklamację w
    Millennium. Od miesiąca jednak nie otrzymał odpowiedzi, a gdy próbuje
    się skontaktować z bankiem, jest - jak twierdzi - zbywany przez
    pracowników. - Nie wiem, co mam robić. Po raz pierwszy na koncie
    miałem tak dużą kwotę i ona zniknęła. Nikt nie potrafi wyjaśnić, jak
    do tego doszło - tłumaczy. - Zawsze z konta przelewałem pieniądze na
    te same rachunki związane z prowadzeniem firmy transportowej, zawsze
    wyłącznie z mojego domowego komputera. Teraz nie ma pieniędzy na ratę
    leasingową za samochód, który jest narzędziem jego pracy. Firma
    leasingowa grozi już, że z powodu opóźnienia w płatności raty odbierze
    pojazd. Dymkowski twierdzi, że tylko on był upoważniony do korzystania
    z konta, nie zgubił dokumentów i nie udostępnił nikomu hasła, kodu i
    loginu konta internetowego. Zgłosił na policję zawiadomienie o
    podejrzeniu popełnienia przestępstwa kradzieży. Sprawę spróbowaliśmy
    wyjaśnić w centrali banku w Warszawie. - Skierowałem pytanie do
    właściwego departamentu banku z prośbą o wyjaśnienie statusu sprawy
    tego pana. Niestety, nie mam możliwości jej wyjaśnienia bezpośrednio
    ze względu na tajemnicę bankową - poinformował nas Wojciech S.
    Kaczorowski, rzecznik prasowy banku Millennium. - Oczywiście, sprawa
    zostanie wyjaśniona i klient zostanie poinformowany. Z całą pewnością
    nie będzie to dzisiaj, bowiem nie ma możliwości wyjaśnienia takiej
    sprawy z dnia na dzień - mówił rzecznik. Sprawa Dymkowskiego nie jest
    wyjątkiem. Co roku do arbitra bankowego mającego biuro przy Związku
    Banków Polskich zgłasza się ponad stu klientów różnych banków, którzy
    skarżą się na nienależyte prowadzenie rachunków i lokat. Do arbitra
    trafiają jednak sprawy dotyczące kwot nieprzekraczających 8 tys. zł.
    Ile spraw dotyczy większych sum - to tajemnica banków. - Przynajmniej
    jedna, dwie osoby tygodniowo zgłaszają się do nas ze skargą na banki -
    mówi Roman Sklepowicz, prezes Stowarzyszenia Pokrzywdzonych przez
    System Bankowy. - Jednak tylko około połowa skarg jest uzasadniona.
    Czasem oszustw dokonują pracownicy banków. Jedną z najgłośniejszych
    spraw w ostatnim czasie była defraudacja pieniędzy przez pracownicę
    lubelskiego oddziału banku BPH. W ciągu kilku lat przywłaszczyła kilka
    milionów złotych z VIP-owskich kont.