  • 21. Data: 2007-09-22 16:57:39
    Temat: Re: Czy ten system mBanku taki dobry?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Sep 2007 18:40:05 +0200,
    osoba podpisana: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>
    napisała:
    > Użytkownik "Piotr Wojcicki" <drak99@NO_SPAM.gmail.com> napisał w wiadomości

    > Tyle ze wczesniej wyswietli ci niezgodnosc certyfikatu,
    > a w IE7 caly pasek adresu bedzie czerwony, trudno
    > to przeoczyc nawet niewdomemu :)))

    I dasz sobie rękę za to uciąć (że sie wyświetli ?).
    Zwracam uwagę, że jeszcze nie tak dawno IE (nie wiem czy tylko IE) nie
    zawsze sygnalizowało błędy w ścieżce certyfikacji.

    KJ

    3rd Law of Computing:
    Anything that can go wr
    fortune: Segmentation violation -- Core dumped

  • 22. Data: 2007-09-22 17:26:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > I dasz sobie rękę za to uciąć (że sie wyświetli ?).
    > Zwracam uwagę, że jeszcze nie tak dawno IE (nie wiem czy tylko IE) nie
    > zawsze sygnalizowało błędy w ścieżce certyfikacji.

    Hm. AFAIK, to sygnalizowało zawsze, tylko nie w sposób widoczny,
    tak jak teraz.

    --
    Wojciech Bancer

  • 23. Data: 2007-09-23 09:50:39
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Katie" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jako pracownik banku konkurencyjnego, mającego listę odbiorców napatrzyłam
    > się, jak ludzie narobili sobie przelewów do odbiorców z listy, tyle, że
    > odbiorcy śmieli zmienić rachunek a baranki nie sprawdziły dokładnie gdzie
    > wysyłają i ...dupcia.

    Dupcia? W jakim sensie dupcia? Obawiam się, że ktoś cię nabrał, jesli ci
    powiedział, że mu te środki przepadły. Bowiem jesli rachunek jest zamykany,
    ten sam numer rachunku przez dość długi czas (być może w większości
    przypadków nigdy) nie jest przydzielany.

    marekz

  • 24. Data: 2007-09-24 09:19:36
    Od: Katie <n...@w...pl>

    MarekZ napisał(a):
> [...]
    > ten sam numer rachunku przez dość długi czas (być może w większości
    > przypadków nigdy) nie jest przydzielany.

    Tak, ale nie dp końca o to chodziło. Jeśli wyślesz środki na błędny
    numer rachunku, który dajmy na to jest zamknięty, otrzymasz zwrot
    środków, to się zgadza, i nawet bez żadnej reklamacji, ino że trwa to
    trochę, a w przypadku płatności terminowych dokonywanych ostatniego dnia
    mogą pojawiać się trudności.

  • 25. Data: 2007-09-24 11:27:39
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]
    > się zgadza, i nawet bez żadnej reklamacji, ino że trwa to trochę, a w
    > przypadku płatności terminowych dokonywanych ostatniego dnia mogą pojawiać

    Trwa to 1 dzień, odbija się od razu. A w przypadku płatności z mijającym
    terminem rzeczywiście potencjalnie może to być powodem trudności, jednak
    biorąc pod uwagę, że np. numery KK się same z siebie nie zmieniają, a w
    większości pozostałych przypadków cyklicznych przelewów te trudności to mogą
    być co najwyżej odsetki ustawowe, nie jest to jakiś wielki dramat.

    marekz

  • 26. Data: 2007-09-24 17:03:21
    Od: Katie <n...@w...pl>

    MarekZ napisał(a):
> [...]
    > większości pozostałych przypadków cyklicznych przelewów te trudności to mogą
    > być co najwyżej odsetki ustawowe, nie jest to jakiś wielki dramat.

    Jeżeli są to alimenty to pojawia się dramat, bo na odsetkach się
    niestety nie skończy. I zaskoczę cię, ale taki zwrot środków nie trwa
    niestety jeden dzień. No chyba, że jest jakiś fenomenalno-szybki bank w
    którym trwa to tylko dzień ;-)
    Oprócz alimentów takie piękne przypadki to komornik, opłaty za rozprawy
    sądowe i takie tam inne badziewia, za które grozi coś więcej niż odsetki
    ustawowe.
    I tak na marginesie-numery KK czasami się zmieniają, więc żebyś nie był
    kiedyś zaskoczony ;-)

  • 27. Data: 2007-09-24 19:39:06
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 24 Sep 2007 17:03:21 +0000,
    osoba podpisana: Katie <n...@w...pl>
    napisała:

> [...]
    > ustawowe.
    > I tak na marginesie-numery KK czasami się zmieniają, więc żebyś nie był

    O czym Ty właściwie piszesz?
    że komuś wysłałem pieniądze przez pomyłkę, przez co zabrakło na alimenty
    ?
    Czy może o tym, że komornicy z dnia na dzień zmieniają sobie numer
    konta?

    Zwykle przy poważniejszych sprawach numer konta nie jest podawany "na
    gębę" tylko "jakoś" udokumentowany. Mylę się ?

    KJ

    Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego (S.Sokół)

  • 28. Data: 2007-09-24 21:00:35
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Jeżeli są to alimenty to pojawia się dramat, bo na odsetkach się niestety
    > nie skończy.

    A będą w ogóle odsetki przy alimentach? Kto je niby naliczy i wyegzekwuje
    skutecznie?

    > I zaskoczę cię, ale taki zwrot środków nie trwa niestety jeden dzień. No
    > chyba, że jest jakiś fenomenalno-szybki bank w którym trwa to tylko dzień
    > ;-)

    Z zaskoczeniem może być nienajlepiej. Nordea, Rajfi, mBank - 1 dzień. Te
    trzy przetestowałem pod tym kątem. PKO BP - bodajże 3 dni. Chyba Mille też
    kiedyś testowałem, ale nie mogę sobie przypomnieć wyniku, ale na pewno nie 1
    dzień.

    > Oprócz alimentów takie piękne przypadki to komornik, opłaty za rozprawy
    > sądowe i takie tam inne badziewia, za które grozi coś więcej niż odsetki
    > ustawowe.

    No tak, nieopłacenie wpisu w terminie to może być rzeczywiście grubsza
    wtopa. Ale przecież to NIE JEST płatność cykliczna. Więc jak ktoś ja
    wykonuje a jest przynajmniej przecietnie inteligentny, to chyba sprawdza
    numer rachunku?

    > I tak na marginesie-numery KK czasami się zmieniają, więc żebyś nie był
    > kiedyś zaskoczony ;-)

    A w jakich sytuacjach (w ramach standardu NRB/IBAN), bo nigdy się z tym
    jeszcze nie spotkałem? Pomijamy naturalnie ewentualne przejęcia banków.

    marekz

  • 29. Data: 2007-09-26 07:46:16
    Od: Katie <n...@w...pl>

    MarekZ napisał(a):
> [...]
    >
    > A w jakich sytuacjach (w ramach standardu NRB/IBAN), bo nigdy się z tym
    > jeszcze nie spotkałem? Pomijamy naturalnie ewentualne przejęcia banków.

    Przykładowy bank-Kredyt Bank SA-mieli fanaberię i zmienili sobie numery
    rachunków do spłaty KK i swojego czasu było z tym dużo problemów,
    szczególnie w przypadku klientów posiadających KK a nie posiadających u
    nich konta, co więcej-wyciągi z info o zmianie rachunku jakoś się na
    poczcie zawieruszyły ;-)
    Co do alimentów-jeśli nie płacisz w terminie i to ostatni termin albo do
    więzienia albo masz sukowatą żonę co cię straszy więzieniem i jeszcze
    numer zmieniła a ty jak ostatnia sierota wysyłasz na stary-bo się
    zapomniało sprawdzić-mogą być kłpopty.
    Co do urzędów-zdarza im się zmieniać numery rachunków a część klientów
    nie zawsze sprawdza gdzie coś wysyła-ot mam na liście odbiorcę jakiegoś
    tam więc pewno się nic nie zmieniło.
    Co do czasu powrotu takiego źle wysłanego przelewu-wersja optymistyczna
    to 3 dni, wersja realna to 5, jak coś w KB się spierniczy jakieś 7 do 10.
    Wiem bo niestety swojego czasu pracowałam w tejże instytucji i
    rozpatrywałam setki reklamacji z tak błachych właśnie powodów.

  • 30. Data: 2007-09-26 07:48:28
    Od: Katie <n...@w...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):
> [...]
    >
    > Zwykle przy poważniejszych sprawach numer konta nie jest podawany "na
    > gębę" tylko "jakoś" udokumentowany. Mylę się ?

    Zwykle to ludzie nie patrzą dokładnie czy numer konta się odbiorcy
    zmienił tylko wysyłają środki na to co mają już zapisane na liście,
    szczególnie problematyczne jest to w przypadku zmiany tylko oddziały
    banku-zmienia się tylko końcówka numeru. I wyobraź sobie mądralo, że się
    mylisz ;-)