  • 1. Data: 2002-11-22 07:43:18
    Temat: Czy ktoś wie który bank daje kredyty pod zabezpieczenie jednostek TFI?
    Od: k...@o...pl

    poproszę o info

  • 2. Data: 2002-11-22 08:45:24
    Od: k...@o...pl

    > poproszę o info
    >
    > --

    Halo - pomoże mi ktoś? A może żaden nie ma takiego produktu?
    W dobie szturmu na jednostki TFI wprowadzenie czegoś takiego byłoby chyba na
    czasie?

  • 3. Data: 2002-11-22 10:01:19
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Halo - pomoże mi ktoś? A może żaden nie ma takiego produktu?
    > W dobie szturmu na jednostki TFI wprowadzenie czegoś takiego byłoby
    chyba na
    > czasie?

    Oj nie wiem, czy tak latwo znajdziesz - to jest raczej dla dibrych
    klientow z wypchanymi portfelami. A TFI pewnie beda traktowac jak
    akcje - dzisiaj masz, jutro moga byc nic nie warte- nasze banki to
    jednak dalej nasze banki ;)

  • 4. Data: 2002-11-22 10:36:08
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > klientow z wypchanymi portfelami. A TFI pewnie beda traktowac jak
    > akcje - dzisiaj masz, jutro moga byc nic nie warte- nasze banki to

    umarzając jednostki jesteś pewien że otrzymasz pieniądze - a akcje nie zawsze
    można sprzedać - tak więc jako zabezpieczenie kredytu jednostki uczestnictwa są
    nieporównywalnie lepsze od akcji

  • 5. Data: 2002-11-22 10:56:56
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > klientow z wypchanymi portfelami. A TFI pewnie beda traktowac jak
    > akcje - dzisiaj masz, jutro moga byc nic nie warte- nasze banki to

    No tak, ale nawet pomimo tego, że to "nasze banki" to jednak powinny
    sobie chyba zdawać sprawę z istnienia różnych funduszy i o różnym
    stopniu ryzyka. Tym bardziej, że do TFI przepłynęło sporo kasy.
    A wzięcie kredytu pod taką inwestycję antybelkową jest chyba jedynym
    sposobem skorzystania ze swoich oszczędności dla wszystkich którzy
    nie chcą dożywotnio pożegnać się ze zwolnieniem.

    Pix

  • 6. Data: 2002-11-22 11:11:05
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    nie zawsze
    > można sprzedać - tak więc jako zabezpieczenie kredytu jednostki

    No tak - ale wszystko zalezy tez od samego TFI - jesli np. sa to
    akcji - to praktycznie masz takie samo ryzyko, jakbys sam inwestowal
    :)

  • 7. Data: 2002-11-22 15:11:45
    Od: k...@w...pl

    A czy nie pomysłałeś, ze bankom się to po prostu nie opłaca, ze względów
    technicznych. Jak zablokować środki, na lokacie prosto, bo w tej samej
    instytucji, ale w TFI, przy ochronie danych osobowych?

  • 8. Data: 2002-11-22 16:01:39
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > A czy nie pomysłałeś, ze bankom się to po prostu nie opłaca, ze względów
    > technicznych. Jak zablokować środki, na lokacie prosto, bo w tej samej
    > instytucji, ale w TFI, przy ochronie danych osobowych?

    No jakoś nie pomyślałem bo np. inwestując na GPW można bez kłopotów
    dostać kredyt pod zastaw akcji i nie ma takich problemów (a przynajmniej
    nie było w czasach gdy się tym bliżej interesowałem).
    Do tego wydaje mi się, że wycena jednostek jest znacznie prostsza niż
    np. nieruchomości czy jakichś maszyn.
    Nie wiem po co banki tworzą grupy wraz z TFI skoro nie potrafią z tego
    skorzystać wprowadzając ułatwienia dla klientów i z zyskiem dla siebie.

    Pix

  • 9. Data: 2002-11-22 19:03:06
    Od: "kleo" <b...@g...pll>

    Pekao na pewno pod jednostkami Pioneera

  • 10. Data: 2002-11-23 15:21:52
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A czy nie pomysłałeś, ze bankom się to po prostu nie opłaca, ze względów
    > technicznych. Jak zablokować środki, na lokacie prosto, bo w tej samej
    > instytucji, ale w TFI, przy ochronie danych osobowych?

    Na zlecenie klienta.

    Maciej