  • 311. Data: 2016-06-21 09:08:27
    Temat: Re: Czy kredyty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-21 o 09:01, z pisze:

    > Nie błaznuj. Trzymaj poziom dyskusji :-)

    Wzajemnie.

    --
    Liwiusz

  • 312. Data: 2016-06-21 09:10:51
    Od: z <...@...pl>

    > "opinie", a nie prawo.
    > Jak widać owe prawo można różnie interpretować.

    Właśnie. I to jest jego wada ale taki jest stan faktyczny i musimy się z
    tym pogodzić. A największy problem z pogodzeniem mają banki i ich tutaj
    "poplecznicy" ;-)
    Jak widać nie ma już jedynie słusznej interpretacji w sądach. Zauważalna
    jest nawet ewolucja tychże interpretacji.

    Trudno. Takie państwo, takie prawo, takie życie nie zawsze łatwe i
    przyjemne dla "sprzedawców spekulacji" ;-)

    > Rozumiem, że wszystkie argumenty niezgodne z Twoją linią to "piaskownica"
    > i dziecinada? Nie dajesz nikomu prawa do wyrażania swojej opinii
    > i ścierania jej z innymi?

    Ja tu jestem tylko nieśmiałym głosem sumienia w zalewie bankowej
    propagandy. :-)
    To nie są wymysły czy chore wizje oszołomów z transparentami.
    To są poważne interpretacje prawników i organów państwowych.
    Wszyscy tu biją pianę że frankowicze są pazerni, że widziały gały co
    brały a skrzętnie pomijają sedno sprawy.
    Wiem... To jest bardzo niewygodne a jak jeszcze poparte interpretacją
    prawną i wyrokiem sądu do już niewygodne do kwadratu :-)
    Więcej trzeźwości umysłu życzę a mniej ataków personalnych.
    Będzie żyło się łatwiej :-)

  • 313. Data: 2016-06-21 09:12:38
    Od: z <...@...pl>

    > Ej, ja tam nic nie dostałem na konto :)
    > Nic nie musze oddawać? :D

    A teraz błaznujesz zamiast przeczytać w końcu artykuły.
    Nawet film był dla słabo czytających :-)

  • 314. Data: 2016-06-21 09:14:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-21 o 09:12, z pisze:

    > A teraz błaznujesz zamiast przeczytać w końcu artykuły.
    > Nawet film był dla słabo czytających :-)

    Błaznują to ci, którzy twierdzą, że "nie dostali chf". A przecież
    dostali, bo nawet spread płacili jak dawali deweloperowi złotówki.

    --
    Liwiusz

  • 315. Data: 2016-06-21 09:21:21
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-21 o 09:14, Liwiusz pisze:
    > Błaznują to ci, którzy twierdzą, że "nie dostali chf". A przecież
    > dostali, bo nawet spread płacili jak dawali deweloperowi złotówki.

    Ci co dostali złotówki w postaci instrumentu spekulacyjnego nazywanego
    kredytem hipotecznym i mają niezgodne z prawem zapisy w umowach mają jak
    najbardziej prawo do kwestionowania tych umów.
    Jeśli tego nie dostrzegasz, jeśli nie przemawiają do Ciebie
    interpretacje dużo mądrzejszych odemnie specjalistów to ja tu nic nie
    poradzę :-)

  • 316. Data: 2016-06-21 09:40:31
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-21, z <...@...pl> wrote:

    > Ci co dostali złotówki w postaci instrumentu spekulacyjnego nazywanego
    > kredytem hipotecznym i mają niezgodne z prawem zapisy w umowach mają jak
    > najbardziej prawo do kwestionowania tych umów.

    O, i zwrotu świadczeń wzajemnych (nie, nie mieszkania, gotóweczki)? ;>
    No to też może być ciekawe.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 317. Data: 2016-06-22 11:27:31
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-06-15 o 16:57, Budzik pisze:
    > Użytkownik Tomasz Chmielewski t...@n...example.com ...

    > Dzis to wiem.
    > Kiedy chodziłem po bankach po kredyt mieszkaniowy, zapewnienia banków
    > brzmiały wiarygodnie. Do tego mowiono to praktycznie w kazdym banku.
    > Nie wiedziałem tego co dzis.

    Na sprzedaż były akcje JSW. Prasa radio i internet głosiły, że jest to
    dobra okazja, bo kurs będzie szedł do góry. Zakupiłem akcje JSW za
    własne, ciężko zarobione pieniądze. Kurs nie poszedł do góry, tylko
    spadł stopniowo do poziomu blisko zeru. Bardzo proszę dom maklerski i
    rząd RP o pomoc i zwrot pieniędzy, bo nie miało tak być :-)
    Dodam, że gdyby kurs szedł do góry, to nie podzieliłbym się zyskami z nikim.

  • 318. Data: 2016-06-22 12:08:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >spadł stopniowo do poziomu blisko zeru. Bardzo proszę dom maklerski i
    >rząd RP o pomoc i zwrot pieniędzy, bo nie miało tak być :-)

    Dom maklerski to nie wiem czemu - on dawniej nie mial prawa nic
    doradzac, tylko zlecenia przyjmowac.
    Teraz makler chyba nadal nie moze, moze doradca.

    Ja piszesz - prasa, radio i internet powinny zwrocic.
    No i rzad RP :-)

    >Dodam, że gdyby kurs szedł do góry, to nie podzieliłbym się zyskami z
    >nikim.

    Ale czemu mialbys sie dzielic, skoro nastapilo to, co obiecywali, ze
    nastapi ? :-)

    Poza tym nie martw sie - juz tam Belka zadbal, podzieliles sie i to
    dwa razy, jesli nie trzy ..

    J.

  • 319. Data: 2016-06-22 19:00:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    > rząd RP o pomoc i zwrot pieniędzy, bo nie miało tak być :-)
    > Dodam, że gdyby kurs szedł do góry, to nie podzieliłbym się zyskami z

    Poczekaj, czerpałem informacje z radia i internetu a teraz masz pretensje
    do domu maklerskiego?

  • 320. Data: 2016-06-23 14:47:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Czyli Twoim zdaniem nastawiły się na to ze oskubią klientów, tylko ze
    > klienci dzieki temu ze wzrosną zarobki, nie zbankrutują od skubania...?
    > No własnie tak to wygląda...

    Niestety to ja zastrzegam sobie prawo do przedstawiania mojego zdania.

    Moim zdaniem banki zawsze nastawiają się na zysk. Możesz to nazwać
    skubaniem klientów (pewnie zresztą słusznie), ale nie jest to jakoś
    szczególnie związane z kredytami w CHF. Dokładnie tak samo "skubią"
    w kredytach w PLN (główna różnica w "skubaniu" to to, że zamiast
    spreadów są większe marże). Nawet dużo bardziej "skubia" w innych
    "produktach", w szczególności w innych kredytach, w "strukturach" itd.

    Natomiast rzeczywiście założenie jest (i było) takie, że klienci nie
    zbankrutują dzięki wzrostowi zarobków. BTW to był jeden z argumentów,
    którymi posługiwały się banki, rozmawiając z klientami o kredytach
    walutowych - "jeśli kurs znacząco wzrośnie (zamiast spadać, jak
    przewidywano), to wzrost zarobków oddali niebezpieczeństwo".
    Podobnie zresztą było w przypadku możliwego wzrostu stóp procentowych
    (we wszystkich walutach).
    --
    Krzysztof Hałasa