  • 301. Data: 2016-06-20 13:42:31
    Temat: Re: Czy kredyty walutowe są zgodne z prawem?
    Od: z <...@...pl>

    > Czyli postulujesz aby:
    > - sprzedawca samochodów szkolił kierowców oraz informował ich o negatywnych
    > konsekwencjach jazdy po pijanemu
    > - sprzedawca alkoholu za każdym razem informował, że alkohol jest
    > szkodliwy i odradzał jego picie
    > - sprzedawca tytoniu takoż
    > - sprzedawca środków do czyszczenia pouczał Cię, że nie należy wkładać
    > tego płynu do oczu

    Prawo bankowe jest bardziej restrykcyjnie napisane niż podawane przez
    Ciebie tutaj przykłady.
    Kredyt a zwłaszcza hipoteczny nie może być instrumentem spekulacyjnym o
    niewymiernym ryzyku przerzuconym w całości na kredytobiorcę.
    Tak stanowi prawo. Koniec i kropka.
    Przestańcie już bić ta pianę i rzucać analogiami od czapy.

  • 302. Data: 2016-06-20 14:12:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
> [...]
    >Kredyt a zwłaszcza hipoteczny nie może być instrumentem spekulacyjnym
    >o niewymiernym ryzyku przerzuconym w całości na kredytobiorcę.

    A to nie wiem - w ktorym artykule ?

    >Przestańcie już bić ta pianę i rzucać analogiami od czapy.

    Zobaczysz, ze bedzie o to jeszcze duza wojna prawna i kto wie, co
    ustala.

    Choby to, ze nowelizacje 2011 dopuszczaja kredyty indeksowane, wiec
    ustawa jest wewnetrznie niespojna, ale wola ustawodawcy jest jednak
    takie kredyty dopuscic.

    J.

  • 303. Data: 2016-06-20 16:08:04
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-20, z <...@...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > Kredyt a zwłaszcza hipoteczny nie może być instrumentem spekulacyjnym o
    > niewymiernym ryzyku przerzuconym w całości na kredytobiorcę.

    I nie jest.
    Jeśli ważasz, że kredyt walutowy jest "elementem spekulacyjnym", to czemu
    nie uważasz że kredyt oparty o WIBOR nie jest?

    > Przestańcie już bić ta pianę i rzucać analogiami od czapy.

    Przestań powoływać się na *własną* interpretację ustawy. :P

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 304. Data: 2016-06-20 21:48:20
    Od: z <...@...pl>

    > Jeśli ważasz, że kredyt walutowy jest "elementem spekulacyjnym", to czemu
    > nie uważasz że kredyt oparty o WIBOR nie jest?

    Dalej nie rozumiesz. Odsetki mogą być zmienne i zależne od kursu,
    prowizji, fazy księzyca ;-) ale kapitał musi być spłacony w takiej samej
    wysokości a nie mnożony przez jakieś współczynniki.

    > Przestań powoływać się na *własną* interpretację ustawy. :P

    Nic sobie tu nie wymyślam tylko powołuje się na coraz szersze
    wykładnie/opinie poważnych prawników i instytucji państwowych.
    Ogarnijcie się wreszcie.
    Co to ma być? Piaskownica? :-)

  • 305. Data: 2016-06-20 22:24:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Dalej nie rozumiesz. Odsetki mogą być zmienne i zależne od kursu,
    >prowizji, fazy księzyca ;-)

    No nie wiem, nie wiem - juz pare razy urzedy banki karaly za zbytnia
    swobode w ksztaltowaniu odsetek.
    Ma byc WIBOR+marza.
    Ciekawe, czy dopuszcza sie stale odsetki ... UOKIK nie powinien miec
    nic przeciwko, ale jesli wibor wzrosnie i zagrozi to stabilnosci
    bankow - to KNF powinna protestowac :-)

    >ale kapitał musi być spłacony w takiej samej wysokości a nie mnożony
    >przez jakieś współczynniki.

    No to jak ktos mial w umowie, ze pozycza 100 tys CHF, to gdzie tu
    widzisz problem ?

    A nawet jak w PLN, to odsetki mozna takie dop* po odpowiedniej
    indeksacji kursem, ze na ich splate nie bedzie go stac, i kapital
    zacznie rosnac :-)
    Bo przeciez malo ktory dluznik wyciagnie z kieszeni te kwote i splaci.
    Co prawda moze wziac kredyt w innym banku ... ale tam mu powiedza "nie
    ma pan zdolnosci na kredyt w PLN/WIBOR" :-)

    >Nic sobie tu nie wymyślam tylko powołuje się na coraz szersze
    >wykładnie/opinie poważnych prawników i instytucji państwowych.
    >Ogarnijcie się wreszcie.
    >Co to ma być? Piaskownica? :-)

    A cos nie chcesz odpowiedziec na moje uwagi odnosnie 2011.

    J.

  • 306. Data: 2016-06-21 02:06:53
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-20 o 22:24, J.F. pisze:

    > No to jak ktos mial w umowie, ze pozycza 100 tys CHF, to gdzie tu
    > widzisz problem ?

    Problem taki że tych CHF klient nie dostał a dostał PLN.
    I to PLN powinien oddać. To jest całe sedno sprawy.

    Liczy się fakt prawny a nie zapis w umowie niezgodny z polskim prawem
    bankowym.
    Jeszcze raz dla utrwalenia.
    W umowie cywilnej można sobie zapisywać różne rzeczy.
    Banki są ograniczone specjalnym prawem bankowym które jest bardziej
    regorystyczne (o czapie nadzoru przez którą to wszystko szkoda tu nawet
    gadać) i mówi jasno że klient oddaje to co dostał + odsetki, marża...

  • 307. Data: 2016-06-21 07:48:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-21 o 02:06, z pisze:

    > Problem taki że tych CHF klient nie dostał a dostał PLN.
    > I to PLN powinien oddać. To jest całe sedno sprawy.

    Czy z faktu, że klient w ogóle nie dostał pieniędzy (bo dostał je
    deweloper) wywodzisz także, że klient nie musi spłacać?

    --
    Liwiusz

  • 308. Data: 2016-06-21 08:27:15
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-20, z <...@...pl> wrote:

    [...]

    > Nic sobie tu nie wymyślam tylko powołuje się na coraz szersze
    > wykładnie/opinie poważnych prawników i instytucji państwowych.

    "opinie", a nie prawo.
    Jak widać owe prawo można różnie interpretować.

    > Ogarnijcie się wreszcie.
    > Co to ma być? Piaskownica? :-)

    Rozumiem, że wszystkie argumenty niezgodne z Twoją linią to "piaskownica"
    i dziecinada? Nie dajesz nikomu prawa do wyrażania swojej opinii
    i ścierania jej z innymi?

    Przecież nikt tu na noże nie idzie, to ze są zażarte dyskusje nie czyni
    z ludzi śmiertelnych wrogów (chyba). ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 309. Data: 2016-06-21 08:28:40
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-21, z <...@...pl> wrote:

    > Problem taki że tych CHF klient nie dostał a dostał PLN.
    > I to PLN powinien oddać. To jest całe sedno sprawy.

    Ej, ja tam nic nie dostałem na konto :)
    Nic nie musze oddawać? :D

    > Banki są ograniczone specjalnym prawem bankowym które jest bardziej
    > regorystyczne (o czapie nadzoru przez którą to wszystko szkoda tu nawet
    > gadać) i mówi jasno że klient oddaje to co dostał + odsetki, marża...

    No i oddaje co dostał. Wyrażone w CHF.
    Jak płacisz z polskiego konta kartą w EUR, to przecież też masz automatyczne
    przewalutowanie i defacto płacisz złotówkami.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 310. Data: 2016-06-21 09:01:10

    W dniu 2016-06-21 o 07:48, Liwiusz pisze:
    > Czy z faktu, że klient w ogóle nie dostał pieniędzy (bo dostał je
    > deweloper) wywodzisz także, że klient nie musi spłacać?

    Nie błaznuj. Trzymaj poziom dyskusji :-)