  • 1. Data: 2004-07-10 22:49:06
    Temat: Czy czeki z UE ida do inkasa?
    Od: "nosty" <n...@a...net.pl>

    Kiedys jak odbieralem czeki z zagranicy to zanim dostalem gotowke musialem
    wybulic 10zl w pekaosa i poczekac 3 tygodnie bo czek wracal do banku, ktory
    go wystawil w celu tzw inkasa (czyli chyba potwierdzenia ich wiarygodnosci).

    Czy po tym jak weszlismy do UE czeki stamtad mozna (albo czy planuje sie
    takie posuniecie) realizowac od reki?

    I drugie pytanie: jakie srednio ponosi koszty osoba z UE chcaca przelac mi
    pieniadze na moje konto w Polsce?
    Panie w moim banku okazaly sie bezradne przy takim pytaniu :)

    Pytam, bo jak kiedys probowalem ja wyslac zwyczajnie $90 na konto w USA to
    w pekaosa najpierw dowiedzialem sie ze zaplace 40zl. A po wypelnieniu
    druczka okazalo sie ze zaplace jeszcze "koszty banku amerykanskiego" w
    niewiadomej (!) wysokosci, ale "okolo $20". Co dawalo lacznie okolo $30 za
    przelew 90. Czyli wiecej niz WesternUnion.
    Czy osoby z zagranicy ponosza tez tak wysokie (i niemozliwe do okreslenia)
    oplaty wysylajac pieniadze na konto do nas?

    dzieki za odpowiedz
    --
    nosty