  • 1. Data: 2004-03-01 10:23:17
    Temat: Czy banki stracą BTE ?
    Od: "WD" <j...@c...barg.sv>

    Bez merytorycznego rozpoznania przez sąd banki nie powinny kierować spraw swoich
    kredytobiorców i pożyczkobiorców do egzekucji komorniczej - uważają posłowie,
    którzy wnieśli projekt nowelizacji prawa bankowego. Przeciwnikiem bankowych
    tytułów egzekucyjnych (BTE) jest też środowisko konsumenckie.

    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=1043426

  • 2. Data: 2004-03-01 14:53:09
    Temat: Re: Czy banki stracą BTE ?
    Od: sebol <l...@s...pl>

    WD wrote:
> [...]
    > którzy wnieśli projekt nowelizacji prawa bankowego. Przeciwnikiem bankowych
    > tytułów egzekucyjnych (BTE) jest też środowisko konsumenckie.

    bezsens teraz banki beda zmuszac klienta do podpisania dobrowolnego
    poddania sie egzekucji. Ale i tak bedzie ciekawie bo bedzie trzeba
    aneksowac wszystkie umowy kredytow i KK . Ja tam nic nie podpisze :P

    --
    l...@s...pl

  • 3. Data: 2004-03-01 18:47:29
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 01 Mar 2004 15:53:09 +0100, sebol <l...@s...pl> wrote:

    >bezsens teraz banki beda zmuszac klienta do podpisania dobrowolnego
    >poddania sie egzekucji. Ale i tak bedzie ciekawie bo bedzie trzeba

    eee, nie. Takie kształtowanie umów (gdy przedsiębiorca zastrzega sobie
    prawo jednostronnej interpretacji) jest niedozwolone.
    Skoro przepisy zmienić się mają w ten sposób, że merytoryczna ocena
    należy do sądu, to umowy tego nie zmienią.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2004-03-01 19:13:02
    Od: Stasio Podróżnik na L4 <b...@p...o2.pl>

    Dnia 2004-03-01 11:23, zawodnik klubu sportowego znanej nam ligi
    pszenno-buraczanej, zwany w półświatku rolniczym jako WD wykrzyczał
    desperacko do podpitego sędziego:

    > http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=1043426

    Krótko do treści samego tematu - Mam nadzieję, że nie ;)

    Stasio Podróżnik na L4
    e-mail: http://www.kopernet.eu.org/~promilek/e-mail.jpg
    WWW (co? gdzie? w Przemyślu): http://www.przemysl-przemysl.prv.pl
    Wejdź i nakarm głodne dziecko ! => http://www.pajacyk.pl/

  • 5. Data: 2004-03-01 19:14:45
    Temat: Re: Czy banki stracš BTE ?
    Od: sebol <l...@s...pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

> [...]
    > Skoro przepisy zmienić się mają w ten sposób, że merytoryczna ocena
    > należy do sądu, to umowy tego nie zmienią.

    niezupelnie chodzi o to. Przy ponad 1 mln kredytow problematycznych i
    prespektywnie przerzucenia ich na nasz "sprawny" system sadowy :D (czyt.
    lata sadzenia), banki maja do wyboru:

    - gwaltownie zaostrzyc kryteria przyznawania kredytow (czyt. gwaltownie
    obnizyc zyski)

    - gwaltownie podwyzszyc oprocentowanie/prowizje kredytow (czyt. wszyscy
    placa za przewleklosc sadow)

    - nic nie zmieniac ale wprowadzajac do umów zapis o dobrowolnym poddaniu
    sie egzekucji co powoduje dokladnie taką samą procedurę jak przy BTE.

    jak sadzisz co wybiorą? :D

    --
    l...@s...pl

  • 6. Data: 2004-03-01 21:16:40
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 01 Mar 2004 20:14:45 +0100, sebol <l...@s...pl> wrote:

    >lata sadzenia), banki maja do wyboru:
    >
    >- nic nie zmieniac ale wprowadzajac do umów zapis o dobrowolnym poddaniu
    >sie egzekucji co powoduje dokladnie taką samą procedurę jak przy BTE.

    czy rzeczywiście "mają do wyboru"? Jeśli przepisy wymuszą konieczność
    rozpatrywania sprawy przez sąd, to nie będzie można egzekwować tylko
    na wniosek jednej ze stron.

    Jest pewna lista klauzul niedozwolonych i przeniesienie tylko na jedną
    ze stron umowy prawa do rozstrzygania umowy jest niedopuszczalne. A
    IMHO BTE właśnie tym nierównomiernym traktowaniem stron umowy jest.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2004-03-01 21:37:17
    Temat: Re: Czy banki strac? BTE ?
    Od: sebol <l...@s...pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > czy rzeczywiście "mają do wyboru"? Jeśli przepisy wymuszą konieczność
    > rozpatrywania sprawy przez sąd, to nie będzie można egzekwować tylko
    > na wniosek jednej ze stron.

    777 to nie wymysl bankow tylko zapis KC. Poza tym ja bym wolal podpisac
    777 i np dostac np. 6% oprocentowanie nizsze.

    > Jest pewna lista klauzul niedozwolonych i przeniesienie tylko na jedną
    > ze stron umowy prawa do rozstrzygania umowy jest niedopuszczalne. A
    > IMHO BTE właśnie tym nierównomiernym traktowaniem stron umowy jest.

    ty mowisz o starych umowach a ja o nowych w ktorych bedziesz mial wybor:
    albo podpisujesz poddanie egzekucji albo szukaj pieniedzy gdzie indziej :>

    --
    l...@s...pl

  • 8. Data: 2004-03-01 23:31:12
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 01 Mar 2004 22:37:17 +0100, sebol <l...@s...pl> wrote:

    >ty mowisz o starych umowach a ja o nowych w ktorych bedziesz mial wybor:
    >albo podpisujesz poddanie egzekucji albo szukaj pieniedzy gdzie indziej :>

    Ustawa może wyłączyć możliwość dogadania się w tym względzie. Tak jak
    na przykład pracownik nie może się zrzec wynagrodzenia. I zrozumiałem,
    że posłowie do tego chcą doprowadzić:

    :Projektowana nowelizacja przewiduje skreślenie art. 96-98 prawa
    :bankowego, czyli możliwości wystawiania przez banki BTE na podstawie
    :ksiąg bankowych lub innych dokumentów związanych z dokonywaniem
    :czynności bankowych (np. udzielaniem kredytów i pożyczek). Bank
    :potrzebuje jednak uzyskać sądową klauzulę wykonalności i oświadczenie
    :dłużnika o poddaniu się egzekucji.

    "i"!
    --
    Jarek Andrzejewski