  • 1. Data: 2010-04-16 21:44:38
    Temat: Czy bank musi poinformować o zmianie TOiP?
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    Czy bank musi poinformować swojego klienta o zmianie TOiP? Czy brak
    takiego poinformowania jest podstawą do reklamacji?

    Mam taki przypadek - Toyota Bank podniósł opłatę za KK o 100%. Nic o tym
    nie wiedziałem, nie przyszło mi do głowy, by spoglądać na TOiP na www, a
    żadnego komunikatu, ani listu nie było. Napisałem reklamację, w której
    domagałem się zwrotu połowy opłaty za kartę. Zapadła cisza. Po miesiącu
    dzwonię na ich infolinię i okazuje się, że "reklamacja nie wpłynęła".
    Udaje mi się od kuriera otrzymać pokwitowanie odbioru przesyłki i piszę
    reklamację do reklamacji.

    A dziś właśnie otrzymuję - nie waham się użyć słowa - debilną odpowiedź,
    że pobrana opłata jest zgodna z TOiP i reklamacji nie uznają. No żesz
    kurde - wiem, ale nie zostałem o zmianie TOiP powiadomiony. Czy oni tam
    nie potrafią czytać ze zrozumieniem?

    Jest szansa na cokolwiek, czy nie warto kopać się koniem? Kwota
    symboliczna, ale nie lubię, jak ktoś robi ze mnie wała.
    --
    Grzexs

  • 2. Data: 2010-04-17 05:33:49
    Temat: Re: Czy bank musi poinformować o zmianie TOiP?
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Grzexs nadaje:
    > Mam taki przypadek - Toyota Bank podniósł opłatę za KK o 100%. Nic o
    > tym nie wiedziałem, nie przyszło mi do głowy, by spoglądać na TOiP na
    > www, a żadnego komunikatu, ani listu nie było.

    Bank informuje cię o zmianach w formie ustalonej w umowie. Jeśli jest to
    komunikat na stronie www to niestety musisz tam regularnie zaglądać, a
    jeśli mail to musisz tą skrzynkę czytać. Nie jest wymagana forma
    "papierowa".

  • 3. Data: 2010-04-17 05:47:56
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    Grzexs wrote:

    > Czy bank musi poinformować swojego klienta o zmianie TOiP?

    Tak, bank powinien informować o takich zmianach,sposób podawania tej
    informacji zawarty jest w umowie.

    >Czy brak takiego poinformowania jest podstawą do reklamacji?

    Jako klient masz taką możliwość,żeby na wszystko co Ci się nie podoba
    składać reklamację ;-)

> [...]
    > dzwonię na ich infolinię i okazuje się, że "reklamacja nie wpłynęła".
    > Udaje mi się od kuriera otrzymać pokwitowanie odbioru przesyłki i piszę

    W tym banku to już norma,że wysyłane reklamacje do nich nie dochodzą :-) ,
    potem reklamacja na reklamację z potwierdzeniem dostarczenia od
    kuriera/poczty tej pierwszej reklamacji. Jak dla mnie to jest dobra
    taktyka; zmęczyć jeszcze bardziej strudzonego klienta,który pilnuje swoich
    spraw :-)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-04-17 08:50:11
    Od: "q...@x...gazeta.pl" <q...@x...gazeta.pl>

    > A dziś właśnie otrzymuję - nie waham się użyć słowa - debilną odpowiedź,

    Przecież to standard w tym "banku"

    > że pobrana opłata jest zgodna z TOiP i reklamacji nie uznają. No żesz
    > kurde - wiem, ale nie zostałem o zmianie TOiP powiadomiony. Czy oni tam
    > nie potrafią czytać ze zrozumieniem?

    W/g mnie nie posiadają takich umiejętności, chociaż moją reklamacje
    rozpatrzyli pozytywnie już po czterech miesiącach ale mieli wtedy podobno
    świeżą dostawę zioła.

    > Jest szansa na cokolwiek, czy nie warto kopać się koniem? Kwota
    > symboliczna, ale nie lubię, jak ktoś robi ze mnie wała.

    Dobrze radzę, spir..aj stamtąd!

  • 5. Data: 2010-04-17 10:32:20
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    q...@x...gazeta.pl wrote:

    > W/g mnie nie posiadają takich umiejętności, chociaż moją reklamacje
    > rozpatrzyli pozytywnie już po czterech miesiącach ale mieli wtedy podobno
    > świeżą dostawę zioła.

    Nie jest tak źle; 4 miesiące, ja czekałem 2 miesiące na odpowiedź "pseudo
    banku" na reklamację,zaniepokojony brakiem odp.po tym czasie z ich strony
    zadzwoniłem i dowiedziałem się,że nic do nich nie wpłynęło.Złożyłem
    reklamację na poczcie,dostałem potwierdzenie kiedy dokumenty wpłynęły(czyli
    do banku korespondencja wpłynęła,może nie mieli zioła wtedy jak z nimi
    rozmawiałem i nie wiedzieli co mówią,lub widzieli coś innego niż naprawdę
    było widoczne w systemach) i złożyłem następną reklamację na
    reklamację.Kompetencje pracowników znikome,procedury i standardy chyba
    jeszcze nie dopracowane-uczą się- czas odpowiedzi 6 msc...

    > Dobrze radzę, spir..aj stamtąd!

    Suma sumarum oferta ich jest "żadna",więc posłuchaj kolegi,on źle Ci nie
    radzi ;-)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-04-17 11:26:52
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    > Suma sumarum oferta ich jest "żadna",więc posłuchaj kolegi,on źle Ci nie
    > radzi ;-)

    Tak też zrobię.

    I w związku z tym kolejne pytania. Gdy się rozwiązuje umowę KK, to czy
    kartę należy spłacić na dzień złożenia wymówienia, czy na dzień
    "uprawomocnienia" się tego wymówienia - 1 m-c? Jeśli to drugie, to czy w
    trakcie okresu wymówienia można dokonywać kartą transakcji?

    Usiłowałem się tego dowiedzieć, ale jakaś niezbyt rozgarnięta
    konsultantka zamiast odpowiadać, każde zdanie kończyła "... tak?", jakby
    mnie się o to pytała.

    --
    Grzexs