  • 1. Data: 2010-04-16 18:04:49
    Temat: Banki zablokowały konta ofiar katastrofy w Smoleńsku
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Banki zablokowały konta ofiar katastrofy w Smoleńsku
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7777582,Zablokow
    ane_konta_ofiar__Banki_ulatwia_rodzinom_dostep.html
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100897,7778695,Banki_po
    moga_ofiarom__Oby_zwyklym_Polakom_tez.html

    W nawiązaniu do kilku wątków na forum poruszający temat dyspozycji na
    wypadek śmierci - W momencie ogłoszenia listy ofiar, banki zamknęły
    dostęp do ich kont bankowych. Często może być to krytyczna sytuacja pod
    względem finansowym dla rodziny zmarłego. Jak chronić bliskich przed
    taką blokadą?

  • 2. Data: 2010-04-16 18:25:54
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 2010-04-16 20:04, JanKo pisze:
> [...]
    > dostęp do ich kont bankowych. Często może być to krytyczna sytuacja pod
    > względem finansowym dla rodziny zmarłego. Jak chronić bliskich przed

    Zapis na wypadek śmierci

    Darek

  • 3. Data: 2010-04-16 18:35:37
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

> [...]

    > dostęp do ich kont bankowych. Często może być to krytyczna sytuacja pod
    > względem finansowym dla rodziny zmarłego. Jak chronić bliskich przed

    Za życia składać dyspozycje na wypadek śmierci.
    Na początek daje dostęp AFAIR do około 50.000 zł.

  • 4. Data: 2010-04-16 19:13:04
    Od: Virck <v...@v...net>

    Bogdan B. wrote:

    > Za życia składać dyspozycje na wypadek śmierci.
    > Na początek daje dostęp AFAIR do około 50.000 zł.

    Trzeba byc upowaznionym do konta i jak osoba umiera to szybko idziemy i
    wyplacamy kase...bank nie wie, ze ta osoba zmarla bo niby skad ma
    wiedziec....Ktos napisze, ze to jest niezgodne z prawem ale ja mam to w
    tylku, bo jak matka czy ojciec umiera i bylem jedynym synem i nikogo
    wiecej nie bylo to nikogo nie okradlem....I tak tez mam zrobione w
    bankach w Polsce, ze ja upowaniony jestem do rachunku matki a ona do
    mojego, jezeli ktos z nas odejdzie nagle to ta druga osoba idzie i
    wyplaca cala kase jako upowaniona...I pocalujta mnie w zadek bankowcy...

  • 5. Data: 2010-04-16 19:38:01
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > mojego, jezeli ktos z nas odejdzie nagle to ta druga osoba idzie i
    > wyplaca cala kase jako upowaniona...I pocalujta mnie w zadek bankowcy...

    to jest oczywiscie jakiś sposób, tylko że jeżeli się okaże, że
    właściciel konta miał więcej spadkobierców to trzeba się będzie kasą
    podzielić...

    natomiast, w omawianym przypadku, zablokowano konta osób, które miały
    rozdzielność majątkową, jeżeli konto było wspólne lub miało pełnomocnika
    to taka sytuacja nie powinna mieć miejsca

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2010-04-16 19:48:15
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    > Ktos napisze, ze to jest niezgodne z prawem ale ja mam to
    > w tylku, bo jak matka czy ojciec umiera i bylem jedynym synem i nikogo
    > wiecej nie bylo to nikogo nie okradlem...

    Niestety, za czyny niezgodne z prawem trzeba ponosić konsekwencje. Mnie,
    jako przyszłemu zmarłemu pewnie już będzie wszystko jedno ale nie
    chciałbym robić jeszcze większego chlewu krewnym i znajomym ponad to co
    absolutnie konieczne.

    Osobiście najchętniej zostawiłbym login i hasła niespokrewnionej i
    nieskoligaconej znajomej, przyjaciółce rodziny, bo to przede wszystkim
    osoba trzeźwo reagujaca w sytuacjach kryzysowych i obeznana z produktami
    bankowymi z których korzystam. Uważam że ona poradziłaby sobie najlepiej
    a kompletnie nie widzę w takiej roli kogoś z bezpośredniej rodziny i to
    działającego w stresie. Jednak jakiekolwiek działania osoby trzeciej na
    koncie po dacie wynikającej z aktu zgonu jeśli nawet nie podpada pod
    włamanie to z pewnością wzbudzi podejrzenia i pewnie pociągnie niemiłe
    konsekwencje.

  • 7. Data: 2010-04-16 19:49:55
    Od: " jk" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    RobertS <b...@x...pl> napisał(a):

    > natomiast, w omawianym przypadku, zablokowano konta osób, które miały
    > rozdzielność majątkową, jeżeli konto było wspólne lub miało pełnomocni
    > ka to taka sytuacja nie powinna mieć miejsca

    W przypadku konta wspólnego owszem.
    Jednak pełnomocnictwo wygasa z chwilą śmierci mocodawcy, więc tutaj nikt się nie
    powinien dziwić. _Zwłaszcza_ media.

  • 8. Data: 2010-04-16 20:00:15
    Od: BK <b...@g...com>

    On 16 Kwi, 21:13, Virck <v...@v...net> wrote:

> [...]
    > mojego, jezeli ktos z nas odejdzie nagle to ta druga osoba idzie i
    > wyplaca cala kase jako upowaniona...I pocalujta mnie w zadek bankowcy...

    Ale po co promowac cos co jest nielegalne i ryzykowne?

    Zapis na wypadek smierci jest:
    - legalny
    - wygodny
    - dziala szybko bo praktycznie automatycznie
    - prosciej go ustanowic jak pelnomocnictwo (bo pelnomocnik to zwykle
    musi sie pojawic w placowce banku, zapisobierca nie - wiec mozemy tak
    kase przeznaczyc na np. syna ktory mieszka sobie 300 lub 3000 km
    dalej)

    Wada zapisu na wypadek smierci jest ograniczenie kwotowe - ale badzmy
    szczerzy pewnie jakies 90% spoleczenstwa nie ma srodkow zeby ten limit
    przekroczyc. Kolejna rzecz, ze ta kwota spokojnie wystarcz "na zycie"
    do czasu wizyty u notariusza i nabycia spadku. Wada moze tez byc krag
    osob, na ktorych mozna ustanowic taki zapis. Ale jak sie ma taka osobe
    i chce sie jej przekazac pieniadze - to nic tylko ten zapis stosowac.

    Kurde taka prosta fajna i legalna instytucja - a ciagle sie jakies
    ciemnoty promuje - nawet Samcik pozujacy na dziennikarza eksperta
    pomija zupelnie kwestie zapisu i tez cos plecie o pelnomocnictwach do
    rachunku: http://samcik.blox.pl/2010/04/Banki-odblokuja-konta-
    ofiar-tragedii-smolenskiej.html

  • 9. Data: 2010-04-16 20:01:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bogdan B. g...@r...pl ...

    > Za życia składać dyspozycje na wypadek śmierci.
    > Na początek daje dostęp AFAIR do około 50.000 zł.

    z tego co pamietam, powoduje to rowniez wyłaczenie tej kasy z masy
    spadkowej.
    Dobrze mysle?

  • 10. Data: 2010-04-16 22:18:16
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

> [...]
    > ciemnoty promuje - nawet Samcik pozujacy na dziennikarza eksperta
    > pomija zupelnie kwestie zapisu i tez cos plecie o pelnomocnictwach do

    Przecież pisze o oświadczeniu woli: "W czwartek okazało się, że z
    sytuacji, gdy nie ma współwłasności rachunku, pełnomocnictwa, ani
    oświadczenia na wypadek śmierci właściciela pieniędzy, jednak jest
    wyjście. Wystarczy, że sprawa trafi pod obrady odpowiedniego szczebla
    władz. "

    Jak zwykły obywatel zejdzie to bank nie wypłaci ale jak polityk to już
    jakaś furtka się znajdzie.

    BTW. bank może wypłacić rodzinie zgodnie z prawem wyłącznie
    udokumentowane koszty pogrzebu.

    Darek