  • 1. Data: 2009-06-08 20:46:59
    Temat: Cormay - emisja? [2,47zł]
    Od: "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl>

    Żeby nie było, że piszę po szczycie to dzisiaj jest cena 2,47 zł.

    Jak emisja się powiedzie to będziemy się wszyscy witać w innym wymiarze.
    Do 10 mln akcji głosi info ze zwołania ZWZ, więc jeśli chcą pozyskać do 40
    mln złotych to daje cenę do 4 zł za akcję.

    To w skrajnym przypadku (przy maksymalnej cenie) daje +62% potencjału
    wzrostu do górnego ograniczenia ceny emisyjnej (plus oczywiscie ktoś
    wykładający kasę będzie oczekiwał dodatkowego profitu). Rzecz jasna nie
    znamy dolnego ograniczenia. Skoro ta kasa pójdzie na akwizycje i ktoś
    prywatny wyłoży na to gotówkę to nie dlatego, zeby się miało to nie opłacać
    i żeby wyszedł na tym na zero tj. 4 zł. Weźmy pesymistycznie, że emisja
    dojdzie do skutku po o wiele niższej cenie np. starej cenie emisyjnej =
    2,60. To jeśli ktoś tyle wyłoży kase na emisje bez prawa poboru to de facto
    chyba nie po to, zeby zarobić na tym 20% i coś jednak będzie widział w tej
    spółce (czego nie widzi jeszcze rynek a co widzę prawie wyłącznie ja!).

    Przyjmijmy, że wykładający kasę będzie idiotą (bądź idiotami) i będzie
    chciał zarobić tylko wyłącznie 20% - to de facto da nam oczekiwana przez
    niego wartość 3,12 zł (2,60 zł + 20%).

    Pomijam już wartości dodane jakie może przynieść spółce akwizycja
    zagraniczna.... wpływ na wyniki finansowe i tak dalej i tak dalej...

    Widac gołym okiem, że Spółka została odleszczona więc pchnięcie w górę kursu
    może być jak z procy - ale oczywiscie tak sobie pitole pobozne zyczenia -
    jak zwykle zresztą zdaniem niektórych ;]

    Czas pokaże jak się skończy serial by Palm i będziecie mnie wtedy rozliczać.

    P.S. tak się zastanawiam czemu jeden z lepszych szwajcarskich funduszy (UBS
    Global Asset Management) wyłożył już dawno temu 2,60 na 950 tysięcy akcji
    (8% kapitału) - ja się domyślam :) - inni niestety jeszcze niet ;]
    http://stooq.pl/q/h/?s=crm

    --

    = = = = = = =
    P a l m @

    Emisja akcji mogłaby nastąpić w trzecim kwartale 2009 roku, a akwizycja
    mogłaby zostać dokonana do końca tego roku.

    "Chcielibyśmy pozyskać z emisji do 40 mln zł i przeznaczyć pieniądze na
    zakup technologii produkcji aparatury do diagnostyki laboratoryjnej, ale też
    na akwizycje zagraniczne. Chcemy dokonać akwizycji jeszcze w tym roku" -
    powiedział PAP Tomasz Tuora.

    "Mamy nadzieję, że w trzecim kwartale mogłaby ta emisja, tzw. prywatna,
    nastąpić" - dodał.

    Prezes nie chciał podać więcej szczegółów na temat planowanej akwizycji, ale
    w 2008 roku spółka podawała, że planuje przejęcie podmiotu specjalizującego
    się w produkcji podłoży mikrobiologicznych, a prezes mówił wtedy o planach
    przejęcia większościowego pakietu szwajcarskiej firmy.

    Obecnie kapitał PZ Cormay dzieli się na 11.861.977 akcji.

    W 2008 roku skonsolidowane przychody PZ Cormay wyniosły 31,1 mln zł, a zysk
    netto 1,65 mln. Prezes spodziewa się poprawy wyników w 2009 roku.

    "Sądzimy, że dynamika wyników na każdym poziomie będzie dodatnia w tym roku
    i będzie ona dwucyfrowa" - powiedział Tuora.

    Obecnie w skład grupy kapitałowej PZ Cormay wchodzą jeszcze dwie zagraniczne
    spółki dystrybucyjne: Kormiej Rusłand w Rosji oraz Kormej DIANA na
    Białorusi.

    Eksport PZ Cormay stanowi ok. 70 proc. łącznych przychodów ze sprzedaży, a
    produkty spółki eksportowane są obecnie do ponad 30 krajów, m.in. Niemiec,
    Austrii, Francji, Grecji, Turcji, Indonezji, Malezji, Anglii, Chin,
    Portugalii, Czech, Słowacji, na Ukrainę, Łotwę, do Bułgarii oraz Indii.

    Oferta PZ Cormay obejmuje osiem podstawowych grup produktów, w tym m.in.
    odczynniki i aparaturę do testów dla chemii klinicznej, odczynniki i
    aparaturę do badań hematologicznych, odczynniki i aparaturę do badań
    koagulologicznych, żele do rozdziału elektroforetycznego białek, próżniowy
    system pobierania krwi Vacuette i odczynniki monoklonalne do oznaczania grup
    krwi oraz aparaturę do laboratoriów diagnostycznych.

    Na rynku polskim spółka jest pierwszym i największym krajowym producentem
    odczynników do diagnostyki medycznej in vitro i zaopatruje blisko dwa
    tysiące laboratoriów, funkcjonujących zarówno w ramach publicznych, jak i
    niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej."

  • 2. Data: 2009-06-08 20:55:27
    Temat: Re: Cormay - emisja? [2,47zł]
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    Palm pisze:

> [...]
    > Global Asset Management) wyłożył już dawno temu 2,60 na 950 tysięcy akcji
    > (8% kapitału) - ja się domyślam :) - inni niestety jeszcze niet ;]

    Pewnie z tego powodu, że się dowiedzieli, że znany naganiacz Palm kupił
    akcje tej firmy i chcieli mu podbić cenę, by mógł po zakończeniu
    naganiania sprzedać je drożej naiwnym czytelnikom tej grupy ?

    Tak się domyślam. Czy dobrze ?

  • 3. Data: 2009-06-08 21:00:39
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Co do prywatnej emisji to przeanalizuj sprawę BIO.
    I jaki poziom im wystarcza, żeby zasypywać.
    Nie dla wszystkich +25% to psi grosz.
    IMO taka emisja musi sie najsampierw przemielić, i to porządnie.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-06-08 22:09:11
    Od: "kigam" <p...@g...com>

    Użytkownik "Jerzy Olszewski" <j...@i...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    | akcje tej firmy i chcieli mu podbić cenę, by mógł po zakończeniu
    | naganiania sprzedać je drożej naiwnym czytelnikom tej grupy ?

    ;-) Palm o ile mnie pamięć nie myli naganiał na POLICE co jest jego prawem
    po około 17 przed zjazdem, dodatkowo trzeba przyznać dobiło nawet do 20 ale
    nie podał stoplosa, co jest bardzo nie fer a poza tym to miała być
    inwestycja "życia". Ale za to pisze konkretnie i na temat grupy choć jak
    każdy mija sie z rzeczywistością ;-).

    pzdr

  • 5. Data: 2009-06-08 22:37:46
    Od: "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl>

    Użytkownik "skippy" <m...@o...the.moon> napisał w wiadomości
    > Co do prywatnej emisji to przeanalizuj sprawę BIO.
    > I jaki poziom im wystarcza, żeby zasypywać.
    > Nie dla wszystkich +25% to psi grosz.
    > IMO taka emisja musi sie najsampierw przemielić, i to porządnie.

    Tia - a to ciekawe. Bo Solorz i Krauze są we władzach Spółki a obejmowali
    emisje na siebie lub swoje firmy - tak, więc zmiany skutkowałyby
    komunikatami a po raporcie kwartalnym tego nie widać
    --

    = = = = = = =
    P a l m @

  • 6. Data: 2009-06-08 22:39:28
    Od: "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl>

    Użytkownik "kigam" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie podał stoplosa, co jest bardzo nie fer a poza tym to miała być
    > inwestycja "życia". Ale za to pisze konkretnie i na temat grupy choć jak

    Kolego, podawałem na Policach także momenty sell. Poza tym chyba trochę
    wypaczasz obraz sytuacji, przytaczając wyceny ze szczytów hossy - tak można
    powiedzieć o wielu wielu małych i średnich spółkach.
    --

    = = = = = = =
    P a l m @

  • 7. Data: 2009-06-08 22:41:37
    Od: "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl>

    P.S. poza tym mylisz chyba troszeczkę płynności. Bo tutaj tego będzie
    niecałe 50% wszystkich akcji po nowej emisji.
    --

    = = = = = = =
    P a l m @

  • 8. Data: 2009-06-09 04:51:03
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "kigam" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    >>

    > ... trochę wypaczasz obraz sytuacji, przytaczając wyceny ze szczytów
    > hossy...

    To nie były szczyty hossy, tylko już nieźle zaawansowana bessa.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-06-09 08:04:50
    Od: "kigam" <p...@g...com>

    > Użytkownik "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl> napisał w wiadomości

    > To nie były szczyty hossy, tylko już nieźle zaawansowana bessa.
    >
    > Pozdrawiam

    Jak podał stopa to ok, niezauważyłem.

    pzdr

  • 10. Data: 2009-06-09 12:46:53
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    > Użytkownik "skippy" <m...@o...the.moon> napisał w wiadomości

    > jak

    > Jak podał stopa to ok, niezauważyłem.

    Na Cormay był podawany, coś tam chyba około 1,57.
    (nie ja podawałem taki poziom dla jasności)