  • 1. Data: 2003-02-04 13:56:20
    Temat: Ciekawy komunikat prasowy
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Wyglada ciekawie:

    m-SMSKey -system silnej identyfikacji

    W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynkowe dotyczące prostego w obsłudze
    systemu silnej autoryzacji użytkowników internetowych serwisów
    bankowych, biur maklerskich, towarzystw ubezpieczeniowych i innych,
    firma m-Soft Sp. z o.o. stworzyła system m-SMSKey.

    System m-SMSKey pozwala na identyfikacje użytkownika przy użyciu
    kluczy jednorazowych.

    Dla zapewnienia uwierzytelnienia na poziomie tokena nie potrzebna jest
    inwestycja
    w zakup drogich urządzeń, ani szkolenie użytkowników końcowych,
    ponieważ uwierzytelnienie w systemie m-SMSKey odbywa się z
    wykorzystaniem telefonu komórkowego i powszechnie znanych komunikatów
    SMS.

    System m-SMSKey, może służyć uwierzytelnianiu osób:
    - łączących się z serwisem WWW poprzez internet,
    - dzwoniących do biura obsługi klienta z telefonów stacjonarnych,
    - dokonujących wypłat w bankomatach,
    - płacących kartami w terminalach POS wyposażonych w PIN pad-y itp.

    Wyłącznie od instytucji wdrażającej m-SMSKey zależy, czy identyfikacja
    dotyczyć będzie:
    - wszystkich klientów korzystających z dostępu przez internet i
    posiadających telefony komórkowe;
    - klientów deklarujących chęć takiej autoryzacji;
    - transakcji powyżej pewnej kwoty;
    - transakcji kartami w internecie, bądź
    - transakcji na rachunki niezdefiniowane wcześniej itd.

    calosc: http://www.prnews.pl/html.php/display?article=1825

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow

  • 2. Data: 2003-02-04 14:12:56
    Temat: Re: Ciekawy komunikat prasowy
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał

    > Wyglada ciekawie:
    > m-SMSKey -system silnej identyfikacji
    [...]

    PlusGsm stosuje taki (albo podobny) sposób logowania do e-BOKu, tj. najpierw
    wprowadzasz ID i haslo, a pozniej przychodzi SMSem drugie haslo (cos jak
    zapytanie o haslo z tokena w e-pko), ktore dopiero pozwala sie zalogowac.
    Calkiem fajna rzecz.

    --
    Pozdrawiam,
    Witek

  • 3. Data: 2003-02-04 14:16:58
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Witek" <w...@p...onet.fi> napisał w wiadomości
> [...]
    > zapytanie o haslo z tokena w e-pko), ktore dopiero pozwala sie zalogowac.

    Era też tak ma (o własnie sobie przypomnialem, ze cos musze zmienic).

    BaLab

  • 4. Data: 2003-02-04 14:18:14
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Witek wrote:
> [...]
    > haslo (cos jak zapytanie o haslo z tokena w e-pko), ktore dopiero
    > pozwala sie zalogowac. Calkiem fajna rzecz.

    Plusa nie mam - ale wiem, ze Era tak ma :)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow

  • 5. Data: 2003-02-04 14:18:47
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:b1ogpu$a1h$1@news.onet.pl...
    > Wyglada ciekawie:
    >
    > m-SMSKey -system silnej identyfikacji

    ERA GSM stosuje zdaje się podobny system do logowania się do I-BOA.
    Bardzo praktyczne, ale czy bezpieczne? Transmisja GSM jest utajniona tylko w
    trakcie radiowym.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 6. Data: 2003-02-04 14:22:08
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Robert Wicik wrote:
    > Bardzo praktyczne, ale czy bezpieczne? Transmisja GSM jest
    > utajniona tylko w trakcie radiowym.

    Chyba zalezy od czasu, jakie takie haslo jest wazne. W pewnych
    przypadkach byloby calkiem ok.

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow

  • 7. Data: 2003-02-04 14:29:19
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    [...]
> [...]

    IMVHO nie do końca to prawda z poziomem uwierzytelnienia.
    W przypadku tokena działającego na zasadzie pytanie ---> odpowiedź cała
    operacja generowania kodu odbywa się w dwóch bezpiecznych miejscach: w
    systemie transakcyjnym oraz w breloczku u klienta. SMS tymczasem frunie
    sobie poprzez świat - trafiając w więcej potencjalnych ogniw zagrożenia.
    Druga sprawa to większe szanse na awarię (np. kłopoty telekomunikacyjne
    u operatorów GSM).
    I wreszcie - token można schować w bezpiecznym miejscu w domu i nie
    obawiać się o niego, a komórka rzecz mobilna i bardzo "efemeryczna" ;)

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 8. Data: 2003-02-04 14:49:27
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:b1oib3$e3b$1@news.onet.pl...
    > Chyba zalezy od czasu, jakie takie haslo jest wazne. W pewnych
    > przypadkach byloby calkiem ok.

    W pewnych tak, ale większych kwot bałbym się lokować w sytem zabezpieczony
    hasłami przesyłąnymi w sposób jawny.
    Po drugie, z doświadczenia wiem, że SMS dochodzą z bardzo dużym opóźnieniem
    :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 9. Data: 2003-02-04 20:46:59
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:b1ogpu$a1h$1@news.onet.pl...
    > Wyglada ciekawie:
    >
    > m-SMSKey -system silnej identyfikacji

    SecureID którego tokeny pewnie niektórzy z nas posiadają, już od jakiegoś
    czasu oferuje takie rozwiązanie za mniejszą aczkolwiek także powalającą
    cenę.
    Pierwszy z takim rozwiązaniem był chyba PlusGSM z logowaniem do e-BOK.
    Korzystając z tego pomysłu popełniłem taki system weryfikacji użytkowników w
    systemie - modem GSM FALCOMa + shareware-owy COM+ i działa to do dziś za
    nieporównywalnie mniejsze pieniądze...
    Jest to rzeczywiście tanie i bezpieczne rozwiązanie dla weryfikacji "coś co
    znasz" + "coś co posiadasz".

    TomekD

  • 10. Data: 2003-02-06 01:27:16
    Od: Dawid Lorenz <e...@k...o-er-gie>

    "Witek" <w...@p...onet.fi> wyznał(a):
> [...]
    > zapytanie o haslo z tokena w e-pko), ktore dopiero pozwala sie zalogowac.

    generalnie system jest dość prosty, nawet sam takie coś zrobiłem swego
    czasu do logowania do serwisu oferującego darmowe aliasy w domenie
    klamstwo.org. tylko że u mnie hasło tymczasowe było wysyłane mailem.
    user podaje swój ID (opcjonalnie hasło), system sprawdza dane, jeśli
    ok, to generuje hasło tymczasowe i wysyła na adres podany przy
    rejestracji. od tego momentu user ma np. 10 minut na wpisanie hasła
    tymczasowego, inaczej sesja przepada. i wsio. :) różnica pomiędzy
    wysłaniem mailem a na sms polega na tym, że chcąc wysłać na sms
    najlepiej byłoby skorzystać z bezpośredniego dostępu do SMSC operatora
    (99.9% pewności dostarczenia sms-a, w przeciwieństwie do bramek
    www2sms), a to wiąże się niestety ze sporymi kosztami (bodaj 2000 pln
    abonamentu plus opłata za każdy przesłany tą drogą sms), więc do
    prostych niekomercyjnych zastosowań zupełnie odpada. :( niemniej
    patent z wysyłką na mail jest wystarczająco skuteczny.

    --
    [del] * http://btsearch.org * wyszukiwarka stacji bazowych GSM