  • 1. Data: 2019-11-05 09:59:39
    Temat: Chciwosc
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/marc-elsbe
    rg-miliarderzy-w-koncu-zaczynaja-rozumiec-powage-syt
    uacji-to-dobry-znak/jts2mnz

  • 2. Data: 2019-11-05 21:47:23
    Temat: Re: Chciwosc
    Od: z <...@...pl>

    "Pytam o to, ponieważ doskonale wiemy, że niektóre światowe korporacje
    posiadają rezerwy finansowe większe niż państwa, a zyski gromadzą w tak
    szybkim tempie, jakiego nie było wcześniej w historii. Problem polega na
    tym, że zyskami nie dzielą się z pracownikami. Czy to zatem oznacza, że
    nierówności będą się powiększać?"

    Jak tu i gdzie indziej wygłaszane były takie oszołomskie poglądy to
    wylewano szambo pomyj żeby zakrzyczeć głos rozumu.

  • 3. Data: 2019-11-09 13:39:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > Jak tu i gdzie indziej wygłaszane były takie oszołomskie poglądy to
    > wylewano szambo pomyj żeby zakrzyczeć głos rozumu.

    Poważnie?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 4. Data: 2019-11-09 19:00:19
    Od: z <...@...pl>

    > Poważnie?

    Nie dla jaj.

  • 5. Data: 2019-11-10 05:49:28
    Od: j...@j...org

    On Sunday, November 10, 2019 at 3:00:20 AM UTC+9, z wrote:

    > Nie dla jaj.

    Jeszcze linki dodaj na podparcie twoich wypowiedzi, bo ktoś pomyśli, że tak dla jaj
    piszesz.

  • 6. Data: 2019-11-10 19:21:53
    Od: z <...@...pl>

    Jak ta dzisiejsza młodzież leniwa. A poszukaj sobie w archiwum grupy

  • 7. Data: 2019-11-10 22:11:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > Jak ta dzisiejsza młodzież leniwa. A poszukaj sobie w archiwum grupy

    A jak nie znajdziesz, to w sieci albo gdziekolwiek. Proste :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 8. Data: 2019-11-10 23:24:21
    Od: z <...@...pl>

    Jakby tu napisać oględnie?
    Wiem co przez ostatnie chyba już 10 lat napisałem.
    Zdania nie zmieniłem.
    Nie mój problem a mój czas ;-)

  • 9. Data: 2019-11-12 16:38:09
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 5 listopada 2019 14:47:26 UTC-6 użytkownik z napisał:
> [...]
    >
    > Jak tu i gdzie indziej wygłaszane były takie oszołomskie poglądy to
    > wylewano szambo pomyj żeby zakrzyczeć głos rozumu.

    Tak sie zastanawiam czy kiedykolwiek w historii bylo tak ze te 99% mialo znaczaco
    wiecej niz ten 1-3-5%?

    Bo aktualnie, jakby te zasoby (99%) posiadane przez 1% rozdac reszcie to zgrubsza
    kazdy dostanie drugie tyle ile ma. Max. I to raz. I taki amazon, microsoft, ford,
    general electric, esso, shell, bp, po prostu znikna (o ile dalo by sie to komus
    sprzedac i przerobic na gotowke) albo kazdy dostal by te 30-50kpln (pi*oko) w
    akcjach.
    Ile z tego bylo by dywidendy? 3kpln rocznie? 5kpln?
    Zeby to spieniezyc konkretnie trza by bylo sprzedac coby chleb kupic.

    Czyli jak zwykle skonczylo by sie na tym ze po pewnym czasie wszystko mieli by ci co
    maja niskie koszta wlasne i ich nadwyzka finansowa moze pracowac.

    Taki naturalny stan.

    Oczywiscie da sie to zmienic ale wtedy bogaci wsadza kase w cos co przynosi zyski,
    opuszcza rynki nieoplacalne i ceny wzrosna. I biedny zas po dupie dostanie...

  • 10. Data: 2019-11-12 17:20:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Tak sie zastanawiam czy kiedykolwiek w historii bylo tak ze te 99%
    >mialo znaczaco wiecej niz ten 1-3-5%?

    Raczej nie, bo kiedys te "nierownosci spoleczne" byly jeszcze wieksze.

    >Bo aktualnie, jakby te zasoby (99%) posiadane przez 1% rozdac reszcie
    >to zgrubsza kazdy dostanie drugie tyle ile ma.

    Taa ... ma skarpetki, dom i kredyt do splacenia :-)

> [...]
    >esso, shell, bp, po prostu znikna (o ile dalo by sie to komus
    >sprzedac i przerobic na gotowke) albo kazdy dostal by te 30-50kpln

    I ogolnie chyba o to chodzi, zeby to bylo w akcjach.
    Przy czym ... jesli masz jakies oszczednosci, trzymasz w banku, bank
    moze w akcjach ..

    >Ile z tego bylo by dywidendy? 3kpln rocznie? 5kpln?

    raczej mniej - z 1%. Przy czym ... niewyplacony zysk powieksza wartosc
    firmy, a wiec i wartosc akcji.

    >Zeby to spieniezyc konkretnie trza by bylo sprzedac coby chleb kupic.

    Na chleb to nas jeszcze stac. Pytanie ilu by wolalo wydac na
    zbytki/bardzo potrzebne rzeczy.

> [...]
    >Oczywiscie da sie to zmienic ale wtedy bogaci wsadza kase w cos co
    >przynosi zyski, opuszcza rynki nieoplacalne i ceny wzrosna. I biedny

    Dokladnie.
    Ale gdzies na to wpisuje sie robotyzacja ... po co ci biedni, bo nie
    do produkowania ...

    J.