  • 1. Data: 2002-04-04 08:22:41
    Temat: Błąd numeru banku: mBank 11402004 -> 11401964
    Od: Piotr Kasprzyk <k...@p...gliwice.pl>

    Robiłem wczoraj przelew PeKaO SA -> mBank. Pani na stanowisku
    obsługi stwierdziła po wpisaniu numeru banku mBank (11402004),
    że pojawia się informacja o przejęciu oddziału o tym numerze
    przez oddział o numerze 11401964. Po wypełnieniu przelewu
    na ten nowy numer "11401964" przelew doszedł.

    Czy ktoś się spotkał z takim objawem w innych niż PeKaO SA bankach?
    Co można z tym zrobić, aby nie wyskakiwał taki napis (nie chcę mieć ciągłych
    problemów przy przelewach)?

    Piotr

  • 2. Data: 2002-04-04 08:46:09
    Temat: Re: Błąd numeru banku: mBank 11402004 -> 11401964
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Kasprzyk" <k...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
    pl...

    > Czy ktoś się spotkał z takim objawem w innych niż PeKaO SA bankach?
    > Co można z tym zrobić, aby nie wyskakiwał taki napis (nie chcę mieć
    ciągłych
    > problemów przy przelewach)?

    Mozna sie tym nie przejmowac. Na poleceniu przelewu wpisujesz numer jaki
    zostal podany przez bank i to wszystko. Reszta to juz problem Pekao, ktory
    nie potrafi sobie dac rady z prostym przelewem. A nawet wiecej, wprowadza w
    blad klientow. W bazie danych opublikowanej przez KIR 2 dni temu nie ma
    zadnej wzmianki o zamianie numeru. Sprawa zapewne dotyczyla przelewu za
    posrednictwem SYBIR-u.
    Chcialbym przypomiec jeszcze jedna rzecz, ktora znajduje sie w regulaminach
    wszystkich bankow, zapis ten brzmi mniej wiecej tak:
    bank nie ponosi odpowiedzialnosci za blednie zlozone dyspozycje przez
    klienta.
    Gdyby przelew nie doszedl bank zawsze moglby zwalic cala wine na klienta, bo
    to on przeciez zlozyl dyspozycje przelewu na 11401964...

    Maciej

  • 3. Data: 2002-04-04 12:16:30
    Od: Piotr Kasprzyk <k...@p...gliwice.pl>

    > Sprawa zapewne dotyczyla przelewu za
    > posrednictwem SYBIR-u.

    Upewniłem się od razu - jasno dostałem odpowiedź, że to nie jest SYBIR, ale
    ELIXIR.

    Piotr