  • 31. Data: 2004-07-26 06:44:15
    Temat: Re: Cashback - Nowa usługa BZ WBK i CardPoint S.A.
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:cdrc8l$jnl$1@news.onet.pl...
    > Cashback jest nową usługą na rynku polskim, wdrożoną przez Bank Zachodni
    WBK
    > i CardPoint S.A., polegającą na możliwości wypłaty gotówki kartą Visa
    > Electron lub Maestro w terminalach POS obsługiwanych przez CardPoint S.A.

    A gdyby tak z marketingowego belkotu na nasze przetlumaczyc...
    Czy dotyczy tylko klientow BZWBK w sklepach obslugiwanych przez CardPoint,
    czy wszystkich klientow tych sklepow?
    Czy taka wyplata tylko podwyzsza kwote rachunku za zakupy, czy jest
    oddzielna usluga?
    Jakie prowizje nalezne dla CardPoint i jakie dla bankow?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 32. Data: 2004-07-27 07:05:12
    Temat: Re: Cashback, Cash Advance i Credit Score
    Od: "Juan Ramirez" <0...@g...SKASUJ-TO.pl>

    AP <c...@e...dyndns.org> napisał(a):
    ..
    > mam 731 punktow (tak bylo przynajmniej w ostatnim miesiacu). A za dobre
    > karty kredytowe uwazam Amexa czy platynowa Bank Of America lub Citi ....
    > za karty drugozedne uwazam kart Capital One, Providian czy First USA

    Majac 731 ofert z 0% nie powinno brakowac. Jakie kryteria sa wazne dla
    ciebie w tych kartach? Jezeli np. jest to oprocentowanie to z powyzszych
    najlepsza bylaby Platynowa Citibank. Ja osobiscie wole Platynowa Chase
    Manhattan w tej kategorii poniewaz oprocentowanie prawie o 2,5% nizsze. Blue
    American Express bylby nastepny a Capital One, Providian czy First USA to
    znacznie dalej na dole listy jezeli porownuje sie standardowe oferty.

    Oczywiscie problem jest w tym ze w praktyce nikt nie korzysta ze
    standartowych ofert a z reguly wlasnie kazda karta na poczatku bedzie miec
    powiedzmy 0% na rok czy 15 miesiecy tak jak Blue Amex.

    > Cala dyskusja dotyczyla sie cash backu w POSach wiec mowimy tylko o
    > jednym rodzaju "cash back" ktore na kartach kredytowych = "cash advance"
    ..

    > No to jest rzeczywiscie standardowa oferta 13.99% ... brrr.... chyba bym
    > zawalu dostal jakbym musial tyle placic.
    > "CASH ADVANCE TRANSACTION FEE: 3% for each cash advance, with a minimum
    > of $5 and no maximum. "

    Mieszasz pojecia! Jak juz wspominalem poprzednio ja od lat dla przykladu, i
    zapewne miliony innych uzytkownikow, pobieram rutynowo gotowke (cash back-
    pierwsza definicja) w POSie uzywajac zwyklej platynowej karty. To nie ma, i
    nigdy nie mialo, nic wspolnego z "cash advance" i nie ma, i nigdy nie bylo,
    w tym zadnego oprocentowania i nie ma, i nigdy nie bylo, zadnych innych
    prowizji. Jezeli cokolwiek to Discover doplaca do tego interesu poniewaz w
    karcie Discover dostajesz automatycznie do 2% spowrotem (cash back -- drugie
    znaczenie). Ja posiadam karty Discover od lat i nigdy nie uzywalem funkcji
    cash advance ale przez ten okres czasu wybralem malymi sumami w POSach
    zapewne wiele tysiecy dolarow zawsze bez prowizji, z zerowym oprocentowaniem
    i automatycznie Discover doplaca mi zawsze 2% do tego interesu.

    > Blue a takze platynowa BofA (na tej mam 4.99%) ale zajelo mi troche
    > czasu wynegocjowanie tej stawki. Orginalnie jak dostalem karty to chyba
    > bylo 9.99%

    To musi byc jakas specjalna promocja. Z reguly prawie zawsze jest odwrotnie
    i np. Blue American Express (i podobnie jest z innymi) kazdy dostaje na
    poczatek z zerowym oprocentowaniem na 15 miesiecy a po 15 miesiacach
    promocja sie konczy i podnosza oprocentowanie. :(((

    > centow z tego zakupu. W
    > tywatorem aby uzywac kart Discover.
    >
    > Blue daje 5%

    Na pieniadze wyciagniete w POSie tak jak w Discover? To musi byc jakas nowa
    funkcja o ktorej jeszcze nic nie wiem. :)))

    > Takie przenoszenie salda ma jedynie sens jak masz kilka kart kredytowych
    > z ustabilizowana renoma i bawisz sie w ping-ponga i przenosisz to saldo
    > pomiedzy kartami ktore juz posiadasz. Otwarcie kolejnego rachunku
    > kredytowego wiaze sie z obnizeniem punktacji kredytowej.

    Zakladajac ze jezeli posiadasz tylko przecietna ilosc kart (bodajze 8 na
    amerykanina) to bez zadnego wiekszego problemu mozesz wymieniac sobie dwie
    na raz co jakis czas. Przecietna oferta daje ci 12-15 miesiecy z zerowym
    oprocentowaniem wiec zawsze masz sporo czasu i oczywiscie jezeli masz zbyt
    wiele kart czy linii kredytowych (tutaj nie rozchodzi sie o ilosc kart tylko
    glownie o totalna sume kredytu w stosunku do swoich dochodow) i zaczyna ci
    to wplywac na credit rating to oczywiscie powinienes zamknac konta.

  • 33. Data: 2004-07-27 07:06:04
    Od: "Juan Ramirez" <0...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ..

  • 34. Data: 2004-07-27 09:00:45
    Temat: Re: Cash back a oprocentowanie ... bylo: Cashback - Nowa usługa BZ WBK i CardPoint S.A.
    Od: "Juan Ramirez" <0...@g...pl>

    AP <c...@e...dyndns.org> napisał(a):
    ..
    > Ahh.. no i dla ciekawskich dodatkowa informacja:
    > jak napisalem wyzej na zakupy jest oddzielne oprocentowanie a za
    > pobranie gotowki oddzielne.
    >
    > Kto zgadnie jak jest naliczana splata na karcie kredytowej (w przepadku
    > czesciowej splaty oczywiscie) ? :))
    ..

    Jak naliczana jest splata zalezy wylacznie od karty. Poniewaz banki z reguly
    nie sa instytucjami charytatywnymi to ustalaja splaty w taki sposob aby
    zarobic na wyzszym oprocentowaniu. Ja osobiscie nigdy nie korzystam z uslug
    cash advance poniewaz istnieje wiele innych opcji wlacznie wlasnie z cash
    back z POSu i osobiscie place zawsze jak najnizsze mozliwe oprocentowanie
    czyli zero a czasami nawet lepiej. Niektore karty tak jak Discover w postaci
    cash back - drugie znaczenie -- doplacaja do mojego konta i oczywiscie biora
    na to pieniadze miedzy innymi od osob ktore uzywaja funkcji cash advance.

    > Czy teoretycznie jesli mam 1000 USD dlugu na 3.99% i pobralem gotowke
    > Splacam powiedzmy po 500USd+odestki naliczone .... ale tez i robie
    > transakcje na 500USD to zadluzenie o wyzszym oprocentowaniu moze sie
    > ciagnac w nieskoczonosc :)
    >

    > Hehe... czegoz to banki nie wymysla aby zassac pieniadze od swoich
    > "najukochanszych" klientow

    Ja nie widze tutaj zadnego problemu. Koszt kredytu jest, i zawsze byl,
    zalezny od wartosci kredytowej danej osoby czy instytucji i w praktyce jest,
    i bylo tak zawsze, ze osoby czy firmy ktore najmniej potrzebuja kredytu
    dostaja go najwiecej i najtaniej. Osoby czy instytucje ktore sa w trudnej
    sytuacji finansowej niestety musza placic wiecej z uwagi na wyzsze ryzyko. W
    dzisiejszych warunkach praktycznie zerowego i latwego kredytu jest raczej
    oczywiste ze ktokolwiek kto korzysta z drozszej opcji "cash advance" i
    nastepnie nie potrafi tego splacic w odpowiednim terminie najprawdopodobniej
    ma jakies powazniejsze problemy finansowe lub inne czyli WYZSZE ryzyko dla
    banku i powinien placic odpowiednio wyzsze oprocentowanie. Ostatecznie
    przecietna osoba ze srednia zdolnoscia kredytowa w przypadku naglej
    koniecznosci pobrania drozszej "cash advance" posiada mozliwosc albo
    zminimalizowac odsetki poprzez zaplacenie w krotkim terminie albo otworzenia
    nowego konta z zerowym oprocentowaniem w innym banku i przelaniem tej sumy
    na zerowe konto. Jezeli ktos ma problemy z tym to jest raczej oczywiste ze
    najprawdopodobniej przecholowal juz dawno z kredytem i zaczyna miec problemy
    z wyplacalnoscia.

  • 35. Data: 2004-10-04 02:20:03
    Od: andy_k <a...@a...org>

    On Fri, 23 Jul 2004, kursor wrote:

    > chcesz powiedziec, ze pobranie gotowki z KK
    > za oceanem nie jest oprocentowane od dnia jej pobrania?
    > fju, fju piekny kraj

    Nie trzeba az za ocean, wystarczy za morze, a wlasciwie kanal. ;)

    W tych krajach istnieje jeszcze jedno pojecie cashback wlasnie zwiazane z
    kartami kredytowymi, a mianowicie nie tylko, ze zdecydowana wiekszosc bankow
    nie pobiera zadnej oplaty rocznej za prowadzenie (ani za wydanie) karty
    kredytowej (no chyba, ze sa platynowe), to jeszcze niektore placa klientom od
    0,5 do 1,0% od zaciagnietego kredytu (nawet gdy sie go splaci w grace period w
    calosci), czyli gdy ktos wyda 5000 to dostanie 50 gotowki i to tez sie
    wlasnie nazywa cashback.

    Kiedy tak bedzie u nas...? :)

    Te banki, ktore nie oferuja cashback maja z kolei rozne programy punktowe,
    ktore sa wymieniane na rozne vouchery i inne bonusy.