  • 21. Data: 2004-07-23 21:24:03
    Temat: Re: Cashback - Nowa usługa BZ WBK i CardPoint S.A.
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik kursor napisał:

    > Bartol, widzisz co narobiles...
    > ja juz zaczynalem sie pakowac... ;-))

    Pamietaj, nigdy nie wierz nieznajomym....

    Bartol

  • 22. Data: 2004-07-23 21:25:03
    Temat: Cash back a oprocentowanie ... bylo: Cashback - Nowa usługa BZ WBK i CardPoint S.A.
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cdrv24$q0c$1@inews.gazeta.pl>, bartolpartol@gazeta. says...

    Ahh.. no i dla ciekawskich dodatkowa informacja:
    jak napisalem wyzej na zakupy jest oddzielne oprocentowanie a za
    pobranie gotowki oddzielne.

    Kto zgadnie jak jest naliczana splata na karcie kredytowej (w przepadku
    czesciowej splaty oczywiscie) ? :))

    No wiec splaca sie najpierw odestki, a potem kwote na zadluzeniu o
    NAJNIZSZYM oprocentowaniu.

    Hehe ... czyli jesli mam juz jakies zadluzenie na karcie z zakpobow i
    jakis diabel podkusi mnie na pobranie gotowki i bede placil to wysoki
    oprocentowanie DO MOMENTU splaty zadluzenia na zadluzeniu
    "transakcyjnum". Dodatkowo jesli, ktos bedzie "ciagnal" kredyt i nadal
    robil na karcie transacje - to transakcje te wchodza nadal w limit nisko
    oprocentowany :)

    Czy teoretycznie jesli mam 1000 USD dlugu na 3.99% i pobralem gotowke
    Splacam powiedzmy po 500USd+odestki naliczone .... ale tez i robie
    transakcje na 500USD to zadluzenie o wyzszym oprocentowaniu moze sie
    ciagnac w nieskoczonosc :)

    Hehe... czegoz to banki nie wymysla aby zassac pieniadze od swoich
    "najukochanszych" klientow

    AP

  • 23. Data: 2004-07-23 21:33:28
    Od: "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl>

    > Pamietaj, nigdy nie wierz nieznajomym....

    teraz to jest zagwozdka...
    komu nie wierzyc? Tobie czy AP? ;-)

    kursor

  • 24. Data: 2004-07-23 22:40:39
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Bartol Partol napisał:
    > Pamietaj, nigdy nie wierz nieznajomym....

    I oczywiście: nigdy nie rozmawiaj z nieznajomym ;-)

    K.

  • 25. Data: 2004-07-23 22:54:23
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    > Cashback jest nową usługą na rynku polskim, wdrożoną przez Bank Zachodni WBK
    > i CardPoint S.A., polegającą na możliwości wypłaty gotówki kartą Visa
    > Electron lub Maestro w terminalach POS obsługiwanych przez CardPoint S.A.

    Jako operacja GOTÓWKOWA czy BEZGOTÓWKOWA ?

  • 26. Data: 2004-07-23 22:58:16
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

> [...]

    > Electron lub Maestro w terminalach POS obsługiwanych przez CardPoint S.A.

    Jako operacja GOTÓWKOWA czy BEZGOTÓWKOWA ?

    Mniemam, że to pierwsze. Jeśli tak - posiadaczy kart innych niż BZWBK
    [tych debetowych też] raczej to nie będzie interesowało - zwykle koszt
    wypłaty gotówki w POSie jest porażający...

    Chyba, że jako bezgotówkowa plus jakaś tam prowizja dla CardPoint. Ale w
    to nie uwierzę...

    A jak to wygląda cenowo dla posiadaczy kart BZWBK ? Normalna opłata jak
    za wypłatę gotówki w POSie ?

  • 27. Data: 2004-07-24 05:54:33
    Temat: Cashback, Cash Advance i Credit Score
    Od: "Juan Ramirez" <0...@g...pl>

    AP <c...@e...dyndns.org> napisał(a):
    ..
    > Mieszkam w Stanach mam bardzo dobry "rating" kredytowy i bardzo dobre
    > karty kredytowe .... ale jeszcze nie widzialem karty, ktora na "cash
    > adavance" dawalaby dobre oprocentowanie!

    Co uwazasz za "dobry" "rating" lub ile wynosi twoja "credit score"? I co
    uwazasz za "bardzo dobre" karty kredytowe. "Dobry" lub "bardzo dobry" to sa
    pojecia wzgledne ktore moga znaczyc zupelnie cos innego dla mnie i dla ciebie.

    Przypuszczam ze co najmniej mieszasz kilka zupelnie odrebnych pojec. Samo
    pojecie "cashback" w amerykanskim wydaniu posiada dwa odrebne znaczenia i
    dodatkowo "cash advance" to tez cos innego.

    "Cashback" jest popularny w kartach roznych bankow i roznych stystemow takich
    jak Visa, MasterCard czy American Express ale najpopularniejszy jest we
    wszystkich kartach Discover. Kazda karta Discover jaka kiedykolwiek mialem
    daje automatycznie jakis "cashback" (minimum 1%) od zakupow.

    Dla przykladu tutaj jest raczej typowa promocja karty Discover:

    https://discovercardapplication.com/default.aspx?cid
    =52134&src=600852

    > Zwroc uwage, ze nawet te karty
    > z 0% oprocentowanie na pierwszy rok maja oddzielna tabele na pobranie
    > gotowki. Nie probowalem nigdy "cash back" na kredytowke ale jestem na
    > 90%, ze sie nie da.

    Ja osobiscie prawie nigdy nie kozystam z wolnostojacych bankomatow lecz prawie
    zawsze pobieram gotowke przy okazji zakupow w sklepie przy kasie korzystajac z
    opcji "cashback" (drugie znaczenie) np. przy uzyciu kazdej karty kredytowej
    Discover. Dla przykladu dzisiaj wstapilem do lokalnego sklepu gdzie kupilem
    gotowego goracego pieczonego kurczaka za $5,99. W kasie przy placeniu karta
    Discover automatycznie wyskakuja popularne opcje wyciagniecia drobnych sum
    pieniedzy czyli "cashback". Ja wybralem opcje $30 gotowki wiec caly rachunek
    wyniosl $35.99. Ja w ten sposob pobieram pieniadze od lat i jeszcze nigdy nie
    zdazylo mi sie placic oprocentowanie czy inne prowizje. I poniewaz zaplacilem
    karta Discover to ja automatycznie dostaje 2% czyli 66 centow z tego zakupu. W
    ciagu roku od dziesiatek tysiecy dolarow zakupow 2% "cashback" jest sporym
    motywatorem aby uzywac kart Discover.

    W kartach Discover "cashback" jest automatyczny i nie zalezy od "credit score"
    kiedy w kartach Visa, MasterCard i American Express to czy "cashback" jest czy
    nie zalezy od indywidualnego banku i indywidualnej karty i tutaj karty z
    "cashback" (pierwsze znaczenie tak jak w linku) dostaje sie raczej jezeli
    posiada sie wysoka "credit score" czyli raczej nie automatycznie jak w Discover.

    > Co z tego ze mam karte stale oprocentowanie 3,99%APR
    > jak za pobranie gotowki pobieraja 19% :)

    Wydaje mi sie ze cos pomieszales z tym oprocentowaniem. W jakim to banku masz
    niby stale oporocentowanie 3,99% a za gotowke 19%?

    > Jak by bylo tak pieknie, ze dawaliby cash back na kredytowki to haha....
    > juz dawno bym wyciagnal kase. Choc wlasciwie .... teraz gotowke to chyba
    > tyko na zakup bulki (i tez na upartego i bulke za KK mozna kupic).

    A niby dlaczego za bulki gotowka? Co do wyciagania kasy to ja robie w opisany
    powyzej sposob od lat i automatycznie w ten sposob unikam placenia
    jakichkolwiek prowizji i oprocentowania i poza tym raczej wcale nie mam
    potrzeby aby tracic czas na dodatkowe zatrzymanie sie przy bankomacie poniewaz
    wszystkie potrzeby gotowki zaspokajam jednoczesnie przy placeniu za rutynowe
    zakupy w ktoryms z lokalnych sklepow.

    Istnieje jeszcze wiele innych sposobow na otrzymanie powazniejszych sum
    pieniedzy z zerowym oprocentowaniem. Jednym z najpopularniejszych jest po
    prostu skorzystanie z typowej oferty kazdego banku. Tak jak w powyzszym linku
    karty Discover prawie kazda oferta pozwala na "transfery" z innych kont wiec
    jezeli powiedzmy potrzebujesz $20 tys. z zerowym oprocentowaniem to po prostu
    bierzesz sobie te $20 tys. z obojetnego zrodla czy konta. Oprocentowanie nie
    gra roli w tym przypadku. Powiedzmy w twoim przypadku pobierasz $20 tys. na
    3,99% czy nawet 19% lub 50%APR jezeli takie by istnialo, i natychmiast
    transferujesz na karte Discover jak w powyzszym linku i posiadasz $20 tys. z
    zerowym oprocentowaniem na dokladnie 12 miesiecy. Ja znam ludzi ktorzy w ten
    sposob od lat posiadaja w obiegu dziesiatki lub setki tysiecy dolarow z
    zerowym oprocentowaniem, wymieniajac raz na rok oferty bez potrzeby
    korzystania z normalnych pozyczek bankowych.

    Tutaj oczywiscie twoja indywidualna "credit score" decyduje czy automatycznie
    prawie codziennie dostaniesz poczta oferte z zerowym oprocentowaniem czy tez
    raczej oferty beda mniej czeste i byc moze zamiast z zerowym oprocentowaniem
    beda powiedzmy z oprocentowaniem 3,99% czy 19%.

  • 28. Data: 2004-07-24 10:25:33
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik kursor napisał:

    > teraz to jest zagwozdka...
    > komu nie wierzyc? Tobie czy AP? ;-)

    Masz problem cholerka. ;-)))

    Bartol

  • 29. Data: 2004-07-24 10:26:04
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Krystek napisał:

    > I oczywiście: nigdy nie rozmawiaj z nieznajomym ;-)

    No to, to sie rozumie samo przez sie. ;-))))

    Bartol

  • 30. Data: 2004-07-24 19:19:57
    Temat: Re: Cashback, Cash Advance i Credit Score
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cdstip$nr$1@inews.gazeta.pl>, 0...@g...pl says...
> [...]
    > pojecia wzgledne ktore moga znaczyc zupelnie cos innego dla mnie i dla ciebie.

    mam 731 punktow (tak bylo przynajmniej w ostatnim miesiacu). A za dobre
    karty kredytowe uwazam Amexa czy platynowa Bank Of America lub Citi ....
    za karty drugozedne uwazam kart Capital One, Providian czy First USA

> [...]
    > wszystkich kartach Discover. Kazda karta Discover jaka kiedykolwiek mialem
    > daje automatycznie jakis "cashback" (minimum 1%) od zakupow.

    Cala dyskusja dotyczyla sie cash backu w POSach wiec mowimy tylko o
    jednym rodzaju "cash back" ktore na kartach kredytowych = "cash advance"
    Choc przyznaje, ze nigdy na KK nie bralem pieniedyz przy zakupach wiec
    nie wiem jak bank to traktuje... ale zdziwilbym sie jesli traktowali bo
    to tak samo jak transakcje bezgotowkowe. Oczywiscie dosyc czesto
    pobieram w ten sposob jak place debetowka

    > Dla przykladu tutaj jest raczej typowa promocja karty Discover:
    > https://discovercardapplication.com/default.aspx?cid
    =52134&src=600852

    No to jest rzeczywiscie standardowa oferta 13.99% ... brrr.... chyba bym
    zawalu dostal jakbym musial tyle placic.
    "CASH ADVANCE TRANSACTION FEE: 3% for each cash advance, with a minimum
    of $5 and no maximum. "

> [...]

    > Wydaje mi sie ze cos pomieszales z tym oprocentowaniem. W jakim to banku masz
    > niby stale oporocentowanie 3,99% a za gotowke 19%?

    Blue a takze platynowa BofA (na tej mam 4.99%) ale zajelo mi troche
    czasu wynegocjowanie tej stawki. Orginalnie jak dostalem karty to chyba
    bylo 9.99%

> [...]
    z tego zakupu. W
    > ciagu roku od dziesiatek tysiecy dolarow zakupow 2% "cashback" jest sporym

    Blue daje 5%

> [...]
    > zerowym oprocentowaniem, wymieniajac raz na rok oferty bez potrzeby
    > korzystania z normalnych pozyczek bankowych.

    Zauwaza ze oferty 0% procent na rok czy temu podobne nie wystepuja bez
    przerwy. Nie mozesz zadzwonic w kazdej chwili do banku i powiedziec, ze
    chcesz przeniesc saldo rachunku na 0% w dowolnym dla ciebie momencie.
    Fakt, ze jesli akurat posiadasz ofert na transfer 0% a masz inna karte
    kredtyowa to mozna zadluzej sie na tej karcie a potem zrobic transfer na
    0%

    Takie przenoszenie salda ma jedynie sens jak masz kilka kart kredytowych
    z ustabilizowana renoma i bawisz sie w ping-ponga i przenosisz to saldo
    pomiedzy kartami ktore juz posiadasz. Otwarcie kolejnego rachunku
    kredytowego wiaze sie z obnizeniem punktacji kredytowej.

    AP