  • 21. Data: 2019-10-23 10:44:27
    Temat: Re: Blokowanie dostępu do rachunku z powodu pełnomocnika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Tue, 22 Oct 2019 14:27:48 +0200, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:

    >A jak oberwie blokadą (komornik, podejrzane zachowanie), to też
    >rachunek mocodawcy (do jakiego ma dostęp) też będzie zablokowany?

    A propos - jak to w nowych czasach ?
    Chialbym miec dwa rachunki, do jednego pelnomocnik ma dostep, do
    drugiego nie, czy np konto firmowe i prywatne calkiem osobno ... a
    bank bardzo nalega, zebym sobie zainstalowal aplikacje mobilną, ktora
    jest przypisana do jednego ... uzytkownika, klienta ?

    J.

  • 22. Data: 2019-10-23 10:46:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Tue, 22 Oct 2019 04:58:54 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >Dlatego ta wygoda mi odpowiada. Tylko z tym małym zgrzytem że
    >mocodawca nie jest informowany, że ma zablokowany rachunek.

    A nie jest to standard przy rachunkach firmowych ?
    Przeciez to normalne, ze przelewy robi ksiegowa, dyrektor finansowy,
    prezes, czasem jakies warunki, ze np musza byc dwa podpisy ...

    J.

  • 23. Data: 2019-10-23 10:57:03
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-10-22, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Horror czego się dokładnie tyczył?
    > Bo w sumie tak właśnie powinno być - a np. w skądinąd poważnych santander i mille
    nie ma bata - pełnomocnik może tylko w placówce.
    > A, OIDP, w idei i w kantorze aliora (ale nie wiem, jak w "dużym" aliorze oraz w
    różowym T) w ogóle pełnomocnika ustanowić nie można.

    W Aliorze można jak masz pełnomocników w Biznes Pro.
    Można było mieć też w starym systemie.
    W tym nowym ZTCW nie można.
    Przynajmniej w rachunkach firmowych. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 24. Data: 2019-10-24 12:50:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 23 Oct 2019 10:44:27 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > ktora
    > jest przypisana do jednego ... uzytkownika, klienta ?

    Nie używam aplikacji mBanku. W innych bankach nie wiem.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2019-10-24 13:01:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 23 Oct 2019 10:46:14 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A nie jest to standard przy rachunkach firmowych ?
    > Przeciez to normalne, ze przelewy robi ksiegowa, dyrektor
    > finansowy,
    > prezes, czasem jakies warunki, ze np musza byc dwa podpisy ...

    Powyższe nie ma związku z brakiem informowania mocodawcy lub innych
    równoległych pełnomocników. Przykład: rachunek spółki obsługuje dwóch
    księgowych tzw. przelewowiczów, jeden będąc na urlopie obrywa za
    prywatne problemy blokadą, drugi księgowy go zastępujacy nie widząc
    nic o blokadzie próbuje zlecić przelew i okazuje się, że nie może
    zrobić. Spółka nie może płacić swoich zobowiązań z powodu
    niezalwznego od niej. Obrywa odsetkami za brak płatności czyli
    doznaje szkody z powodu niedostępności środków.
    Kwestia regulaminu jak bank zastrzega sobie możliwość niedostępnosci
    środków klienta (bez winy klienta) i na jak długo bezkarnie. Jak to
    ma mBank nie wiem.

    --
    Marek