  • 1. Data: 2004-11-04 09:25:06
    Temat: Bezpieczniki w przypadku KK ?
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    Witam,

    Ostatnio płaciłem KK, na której nie było podpisu, w restauracji . Kelner
    zrealizował płatność bez mrugnięcia okiem :-). Abstrahuję , że nauczenie się
    czyjegoś podpisu to 10 min, ale jakieś zasady powinny być - no chyba że nie
    chcial zepsuć mi wieczoru :-)

    --
    S pozdravem,
    August

  • 2. Data: 2004-11-04 10:27:52
    Temat: Re: Bezpieczniki w przypadku KK ?
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    August <@www.augustowski.org> wrote:
> [...]
    > nauczenie się czyjegoś podpisu to 10 min, ale jakieś zasady powinny
    > być - no chyba że nie chcial zepsuć mi wieczoru :-)

    No wiesz - jak nie maja twojego podpisu to zawze mozesz stwierdzci, ze ty
    tam nie jadles.
    A zeby nauczyc sie podpis - musialby zdjecie zrobic karcie ;)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl Najświeższe informacje na temat banków i ich

  • 3. Data: 2004-11-04 10:41:11
    Od: "Grzegorz" <j...@d...pl>

> [...]
    się
    > czyjegoś podpisu to 10 min, ale jakieś zasady powinny być - no chyba że

    Sam podpisal ? :-)

    Grzegorz

  • 4. Data: 2004-11-04 11:07:44
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 4 Nov 2004 10:25:06 +0100, August naskrobał(a):

    no to zapłaciłeś nieważna kartą.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2004-11-04 11:42:07
    Od: "August" <@www.augustowski.org>

    W artykule news:cmd0lu$5p5$1@news.onet.pl grupowicz Michał 'Amra'
    Macierzyński napisał:

    > No wiesz - jak nie maja twojego podpisu to zawze mozesz stwierdzci, ze ty
    > tam nie jadles.
    > A zeby nauczyc sie podpis - musialby zdjecie zrobic karcie ;)

    Ja tylko piętnuję akceptowanie niepodpisanych kart, bo są nieważne.

    Cięzko mi stwierdzić jaka jest skala zjawiska, bo zwykle mam podpisaną (z
    rozmachu kiedys podpisałem pasek magnetyczny, nastepnie starłem podpis, a
    potem pisak agresywny mi sie zapodział i zapomniałem).
    Tak samo cięzko mi osobiście stwierdzić jak się kształtuje sprzedaż alkoholu
    nieletnim, ponieważ mam ponad 18 lat.

    Ale że raz niepodpisana i od razu zaakceptowana ... ech....
    Nawet takie słabiutkie zabezpieczenie jak podpis nie musi być już obchodzone
    , bo jest wręcz niezauważane. :-)

    --
    S pozdravem,
    August

  • 6. Data: 2004-11-05 11:14:12
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Użytkownik "August" <@www.augustowski.org> napisał w wiadomości

    > Ja tylko piętnuję akceptowanie niepodpisanych kart, bo są nieważne.

    dlaczego pietnujesz ? przeciez to jest sprawa posiadacza karty ! skoro ma
    taka potrzebe posiadania karty niepodpisanej - a wiec co za tym idzie
    niepodpisywania slipow - to powinno to byc wylacznie jego sprawa - dlaczego
    inni ciagle chca rzadzic innymi ? dlaczego jesli ktos ma inna potrzebe niz
    ogolu - to od razu jest pietnowany ?
    ze tak zapytam - niby dlaczego ? co ciebie (kogokolwiek) obchodza sprawy
    finansowe kogos innego ? co komus do tego - ze ktos chce wlasnie TAK - np
    bez podpisu ?

  • 7. Data: 2004-11-05 11:32:41
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Krab wrote:
> [...]
    > ze tak zapytam - niby dlaczego ? co ciebie (kogokolwiek) obchodza
    > sprawy finansowe kogos innego ? co komus do tego - ze ktos chce

    sprzedawca powinien sprawdzic podpis - jak sie niezgadza to myslisz ze kto
    poniesie konsekwencje - Visa?, Bank wystawca?
    Nie - jesli potem posiadacz podpisze karte inaczej to moze zakwestionowac
    rachunek i poplynie wlasnie sprzedawca.
    Dlatego sprzedawca ma prawo poprosic np o dowod zeby cie sprawdzic

    raz zapomnialem podpisac karte i taka chcialem zaplacic - sprzedawca poprosil o
    pokazanie innej karty porownal podpis i poprosil o podpisanie karty - zachowal
    sie poprawnie
    *** blad ***

  • 8. Data: 2004-11-05 12:46:07
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poniesie konsekwencje - Visa?, Bank wystawca?
    > Nie - jesli potem posiadacz podpisze karte inaczej to moze zakwestionowac

    o tym nie pomyslalem :-) wiec powinna byc mozkiwosc jakichs kart bez
    podpisu - gdyby ktos mial taka chcice

    ps powyzsze nie oznacza ze jak tak chce - ja tylko pietnuje zagladanie innym
    do kieszeni (i to tez pod licznymi warunkami :-))))
    np jestem za nowa ustawa o przepadnieciu mienia ktorego nie potrafi sie
    udowodnic :-) to tak w skrocie wielkim - a ktory jest juz chyba w sejmie

  • 9. Data: 2004-11-05 13:15:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Fri, 5 Nov 2004 12:32:41 +0100, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>
    wrote:

    >sprzedawca powinien sprawdzic podpis - jak sie niezgadza to myslisz ze kto
    >poniesie konsekwencje - Visa?, Bank wystawca?

    Sprawdził - biało i biało.
    --
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/koty/kropek/

  • 10. Data: 2004-11-05 14:08:09
    Od: "Pedro" <p...@k...pl>

    To przy płatności w restauracji.
    Moja MC Premium Club BPH ma taki bezpiecznik że w 4 na 5 przypadków nie działa
    w intermecie. Np wczoraj na stronie store.manutd.com ale nie tylko...
    Bank dba o moje pieniądze i nie pozwala mi ich wydawać!
    Dodam, że w takich sytuacjach posiłkuję się Visa Citka - ale tam kursy są
    lichwiarskie...