  • 1. Data: 2007-11-24 13:43:01
    Temat: Belka + lokata + 2009
    Od: d...@p...onet.pl

    Witam,

    Mam jedno pytanie dotyczące podatku Belki. Jeżeli rząd planuje zniesienie
    podatku Belki od 2009 roku, to czy zakładając lokatę roczną w lutym 2008,
    kapitalizacja odsetek w lutym 2009 będzie pomniejszona o podatek Belki naliczony
    jeszcze w 2008 (gdy podatek jeszcze obowiązywał) ?? Zakładam, że rząd zniesie
    Belkę w styczniu 2009. Jeżeli będzie tak jak myślę, to jest to sposób, aby już w
    2008 roku nie płacić Belki (oczywiście, jeżeli kapitalizacja odsetek będzie już
    po zniesieniu Belki).

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-11-24 14:25:45
    Temat: Re: Belka + lokata + 2009
    Od: "Mel Udall" <j...@o...pl>

    Witam!

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > już w
    > 2008 roku nie płacić Belki (oczywiście, jeżeli kapitalizacja odsetek

    Zle zakladasz - zaden rzad tego podatku nie zniesie.

    Pozdrawiam
    Mel Udall

  • 3. Data: 2007-11-24 15:37:09
    Od: Piotr Hołda <p...@w...pl>

    d...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > 2008 roku nie płacić Belki (oczywiście, jeżeli kapitalizacja odsetek będzie już

    Nie dziel skóry na niedźwiedziu. Politycy uwielbiają grać dobrych wujków
    i rozdawać cudze pieniądze. Zniesienie belkowego było już nieraz
    zapowiadane. Ja dopóki nie przeczytam o tym w Dzienniku Ustaw, nie
    uwierzę :)
    A odpowiadając na Twoje pytanie: Podatek jest naliczany w chwili
    kapitalizacji więc logiczne byłoby, że podatku w takim przypadku nie
    płacisz. Ale znając polityków, mogą coś "zakombinować" przy okazji
    znoszenia podatku i tą zasadę ominąć.

    Piotr Hołda

  • 4. Data: 2007-11-24 16:27:24
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    d...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > jeszcze w 2008 (gdy podatek jeszcze obowiązywał) ?? Zakładam, że rząd zniesie

    1. Uwierzę, jak zobaczę w Dz.U ;)
    2. Jak wprowadzano podatek, to nie dotyczył on inwestycji zaczętych
    przed jego obowiązywaniem. Czyli np. jednostki funduszy nabyte przed
    obelkowaniem były zwolnione, podobnie lokaty założone przed, itp.
    3. W ustawie mogą zapisać dowolną z tych opcji ...
    KJ

  • 5. Data: 2007-11-24 18:45:46
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Lis, 17:27, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    > 1. Uwierzę, jak zobaczę w Dz.U ;)

    Wazne pytanie, jak w pozostalych krajach UE jest.
    Jesli wszystkie maja, to watpie, zeby jeden mogl sie wychylic i zniesc
    (nawet zakladajac, ze rzeczywiscie chcianoby uczynic taki ruch).

  • 6. Data: 2007-11-25 12:25:49
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    krzysztofsf napisał(a) w wiadomości: ...

    >Wazne pytanie, jak w pozostalych krajach UE jest.

    Kiedyś widziałem mapkę Europy, nie tylko UE i tam pokazano w
    których krajach ile. Nie pamiętam gdzie nie ma. Liczony na
    różnych zasadach: w większości ryczałt nn%, czasem odsetki
    doliczane do podstawy PIT i na zasadach ogólnych (W. Brytania?),
    A gdzieś jest/był tylko od inwestycji długoterminowych (Włochy?).

    >Jesli wszystkie maja, to watpie, zeby jeden mogl sie wychylic i zniesc
    >(nawet zakladajac, ze rzeczywiscie chcianoby uczynic taki ruch).

    Nie słyszałem, żeby wprowadzono nakaz istnienia tego podatku
    w UE. Ale gdy już ze 2 lata temu wspominano o zawieszeniu
    "belkowego" jacyś zagraniczni (i nasi też) "spece" strasznie
    się pluli, że to źle.
    Jest co innego - w państwach które nie chcą informować obcego
    fiskusa o dochodach z depozytów obcokrajowców, muszą naliczyć
    podatek (chyba min. 15%) i przekazać do kraju właściciela lokaty
    ale nie informując z czyjego to konta.

    Arek

  • 7. Data: 2007-11-25 12:26:13
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Kamil Jońca napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]

    W Polsce podatki uchwala Sejm.

    >1. Uwierzę, jak zobaczę w Dz.U ;)

    PSL jest koalicjantem lewicującym. Projekt może więc dotyczyć
    nie zniesienia ale zawieszenia, albo jakiegoś skomplikowania
    np. zniesienie dla niskich czy krótkoterminowych lokat ale
    już nie dla innych zysków kapitałowych.

    >3. W ustawie mogą zapisać dowolną z tych opcji ...

    3 podstawowe możliwości:
    - likwidacja podaku dot. inwestycji rozpoczętych dopiero w 2009r
    - podatek nalicza się w momencie kapitalizacji więc po 1.01.2009
    żaden nie byłby naliczony
    - podatek nalicza się w momencie kapitalizacji ale tylko za okres
    rzeczywistego jego obowiązywania czyli do 31.12.2008

    Arek