  • 1. Data: 2007-11-23 22:50:11
    Temat: Re: KK Mille
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Wojciech Nawara napisał(a):
    > Ciekawe jest dla mnie to, czy to jedynie ułomność systemu internetowego,
    > czy też bank faktycznie uzna, że nie nastąpiła 100-procentowa spłata w
    > okresie bezodsetkowym i naliczy odsetki. Co obstawia koleżeństwo?

    Odsetki.

    > To, że bank konsekwentnie nie chce mi przysyłać wyciągów do Mastercarda
    > oraz to, że nadpłata na Visie to de facto wina banku (skorygowali mi
    > ręcznie z własnej inicjatywy przeniesienie zadłużenia z Visy na
    > Mastercarda o wspomniane 35,30, tylko, że zrobili to na 1 dzień przed
    > wyznaczonym terminem spłaty wyciągu i oczywiście nie poinformowali mnie,
    > żebym anulował przelew, bo i po co), to już przecież drobnostka.

    U mnie tez zle cos poksiegowali i musialem splacac recznie. I tez
    dostalem jakies kilka PLN odesetk (nie wiem za co). Ale ZTCP to mi ta
    kwote oddali, bo sami tez nie wiedzieli skad sie ona wziela :)

    Zamiana jednej karty Mille, na inna karte Mille to jest spore wyzwanie
    dla pracownikow. Najlepiej jest po prostu splacic wczesniej cale zadluzenie.

    --
    Mithos

  • 2. Data: 2007-11-23 23:03:47
    Temat: KK Mille
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Czołem,

    Właśnie zauważyłem pewną ciekawostkę jeżeli chodzi o KK Mille i
    zastanawiam się nad dalszymi losami mojego "zadłużenia" na tejże karcie.

    Sytuacja jest następująca. KK spłacana zawsze w całości w okresie
    bezodsetkowym. Wyciąg do Mastercarda za październik na kwotę X, płatne
    do 24 listopada.

    W międzyczasie na moje polecenie Millennium dokonuje przeksięgowania
    nadpłaty z mojej drugiej karty kredytowej (zamkniętej Visy) na rachunek
    Mastercarda w niewielkiej kwocie 35,30. Odbywa się to 6 listopada, a
    więc PO wystawieniu ostatniego wyciągu i jednocześnie PRZED terminem
    płatności tegoż wyciągu.
    Zleciłem zatem przelew kwoty X (całkowitej kwoty wyciągu) MINUS
    wspomniane wyżej 35,30, jako, że kwota w tej wysokości została już -
    moim zdaniem - spłacona.

    Loguję się do Millenetu celem sprawdzenia, czy spłata została
    zaksięgowana. Spłatę widać, ale widać też coś jeszcze ciekawego - pole
    "Kwota następnej płatności", które to mówi o tym ile brakuje do
    wybranego poziomu spłaty (u mnie ustawione 100%) zawiera wartość 35,50,
    czyli tak jakby przeksięgowanie mojej nadpłaty z Visy w dokładnie tej
    wysokości nie zostało uwzględnione do spłaty wyciągu za Mastercarda za
    październik.

    Pozdrawiam,
    WN

  • 3. Data: 2007-11-23 23:25:38
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Mithos pisze:

    > Zamiana jednej karty Mille, na inna karte Mille to jest spore wyzwanie
    > dla pracownikow. Najlepiej jest po prostu splacic wczesniej cale
    > zadluzenie.

    W tym banku chyba każda operacja jest dla pracowników sporym wyzwaniem...

    Nie chce mi się w tym momencie wgłębiać w leguramin, ciekawe czy jest
    jakiś zapis na to, że do spłaty w danym miesiącu nie są wliczane różne
    uznania z przeksięgowań itp. i są liczone tylko wpłaty wykonane stricte
    przez klienta.

    Nie za bardzo chce mi się jutro jechać do jedynego na Śląsku oddziału
    czynnego w soboty w Śląskim Centrum Wydawania Pieniędzy (Silesia City
    Center) specjalnie po to, żeby nie zapłacić odsetek/nie napisać
    reklamacji. Z drugiej strony jak sobie pomyślę o kolejnej reklamacji,
    tempie i jakości jej rozpatrywania, to chyba jednak wyrównam gotówkowo
    te cholerne 35,30.

  • 4. Data: 2007-11-23 23:33:57
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Lis, 00:03, Wojciech Nawara
> [...]
    > wyznaczonym terminem spłaty wyciągu i oczywiście nie poinformowali mnie,
    > żebym anulował przelew, bo i po co), to już przecież drobnostka.

    A bo ty taki nietypowy problematyczny klient jestes.
    Klient prawidlowy placi zawsze kwote minimalna i nie pyszczy o jakies
    przeksiegowania czy przeniesienia.
    I grzecznie placi za przedluzenie KK na rok nastepny, a nie takie
    jakies,,,,;)

  • 5. Data: 2007-11-24 09:58:42
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    krzysztofsf pisze:

    > A bo ty taki nietypowy problematyczny klient jestes.

    :-P

    TeleMillennium zeznało, że to przeksięgowanie rzeczywiście NIE zostanie
    wliczone do spłaty wyciągu za październik i aby być absolutnie pewnym
    100% spłaty zapraszają mnie do czynnego w dniu dzisiejszym oddziału, po
    dopytaniu o ewentualny przelew międzybankowy który dotrze w
    poniedziałek, tutaj - co oczywiste - zostałem poinformowany, że
    teoretycznie jest to spłata już po wyznaczonym terminie, jednak może się
    zdarzyć, że zostanie potraktowana jako terminowa.

    Najlepsze jest to, że ta nadpłata to są MOJE pieniądze, a sam fakt
    zaistnienia nadpłaty to inicjatywa własna banku.
    Otóż przy zmianie jednej KK na drugą bank spłacił zadłużenie karty
    zamykanej z karty nowej. Spłacił wszystko, oprócz transakcji, która była
    jeszcze tylko w blokadach - właśnie te nieszczęsne 35,30. No ale
    wygenerował się wyciąg, do zapłaty 35,30, no to zleciłem spłatę tej
    kwoty żeby ostatecznie zamknąć starą kartę. Aż tutaj okazało się, że 1
    (słownie: jeden!) dzień przed terminem płatności wyciągu, który sam
    wystawił mądry bank zorientował się, że spłata starej karty nie wyszła
    im tak, jak powinna i ręcznie skorygowali spłatę - tzn. z rachunku nowej
    karty "przelali" 35,30 na zamkniętą Visę, czym wyzerowali saldo na
    Visie. Oczywiście kto by pomyślał, żeby mnie o czymkolwiek informować,
    zatem następnego dnia wykonał się zaplanowany już przelew na kwotę
    35,30, co spowodowało nadpłatę. Ile cyrków było z przeksięgowaniem
    nadpłaty - TeleMillennium nie może tego zrobić, jeden oddział mówi, że
    potrzebne są conajmniej dwie wizyty - jedna celem wysłania "polecenia
    księgowania na rachunek techniczny", druga celem zadysponowania tą kwotą
    z rachunku technicznego po jakichś dwóch tygodniach. Na szczęście inny
    oddział powiedział "co oni, powariowali?, wyślemy maila do centrali i
    powinni przeksięgować". No i faktycznie, po dwóch tygodniach
    przeksięgowali MOJE pieniądze, a teraz nie chcą ich traktować jako część
    spłaty.

    Ciekawe co jeszcze mnie czeka w tym banku.