  • 1. Data: 2011-12-28 18:41:34
    Temat: Belka 2012, nadal 0,00 od walutowych.
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    Zmiany zasejmowane, wysenatowane i uprezydentowione, mogę zdradzić swoje
    wyliczenia. W ustawie stoi jak wół "... podstawa i podatek jest zaokrąglany
    w górę do pełnego GROSZA".
    Do wyliczeń bierzemy 180-dniową w EUR na 2.5% z kap. dzienną. Od kwoty
    optymalnej EUR 219, odsetki dzienne to EUR 0,02, kurs EUR/PLN np. 4,44. I zabawę
    czas zacząć:
    Odsetki [EUR] brutto 0,02
    Odsetki [zł] netto 0,09
    Podatek [zł] 0,02
    Odsetki [zł] netto 0,07
    Odsetki [EUR] netto 0,02
    Strata 0,00
    Belko-Tusek nadal kradnie 2 grosze, ale bank musi naliczyć pełne 2 eurocenty
    jak dotychczas. Nie może przecież za 7 groszy dać 1 ec.
    Zagłębiając się dalej, można wyliczyć, że przy pewnych poziomach kursu
    dostaniemy tylko centa. Ale to wąskie i mało realne przedziały:
    Połowa odsetek, EUR 0,01 (Belka efektywna 50% !!!):
    2,67-3,00
    3,34-3,50
    5,34-5,50
    Odsetki EUR 0,02, jak dotychczas:
    1,51-2,66
    3,01-3,33
    3,51-5,33
    5,51-10,00
    Potrafią to naliczyć mniej korzystnie?

  • 2. Data: 2011-12-28 18:52:59
    Temat: Re: Belka 2012, nadal 0,00 od walutowych.
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Użytkownik "mx" napisał w wiadomości grup

    > Zmiany zasejmowane,

    tak

    > wysenatowane

    tak

    > uprezydentowione

    Kiedy?

    -- Sławek

  • 3. Data: 2011-12-28 18:57:43
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > Kiedy?

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Prezydent-podpisal-u
    stawe-okolobudzetowa-2461006.html

    pozd
    as

  • 4. Data: 2011-12-28 19:32:51
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    mx pisze:

    > Belko-Tusek nadal kradnie 2 grosze, ale bank musi naliczyć pełne 2
    > eurocenty jak dotychczas.

    Ergo: Takich ofert nie będzie.
    Sedno lokat bezbelkowych leżało w tym, że dla banku były one neutralne.
    Bankowi jest wszak wszystko jedno czy odprowadzi belkę, czy odda ją
    Kowalskiemu. Lokata ze stopą nominalną np. 5% kosztuje bank realnie 5%,
    niezależnie od tego, czy jest obelkowana, czy nie. Jeżeli bank musi 2gr
    dopłacić, to to już nie jest dla niego to samo, zatem takiej oferty nie
    wprowadzi... :-)

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2011-12-28 19:39:31
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

> [...]

    >niezależnie od tego, czy jest obelkowana, czy nie. Jeżeli bank musi 2gr
    >dopłacić, to to już nie jest dla niego to samo, zatem takiej oferty nie

    Na dzisiaj jest, koniec 25 czerwca, nie 30 marca.

  • 6. Data: 2011-12-28 23:53:23
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 28 Dec 2011 19:41:34 +0100, mx napisał(a):

    > Zmiany zasejmowane, wysenatowane i uprezydentowione, mogę zdradzić swoje
    > wyliczenia. W ustawie stoi jak wół "... podstawa i podatek jest
    > zaokrąglany w górę do pełnego GROSZA". (...)

    Ja to bym do czegoś innego zaczął pić. Skoro mam konto/lokatę w walucie
    obcej a odsetki mają być zaokrąglone co do pełnego *grosza*, jak
    napisałeś, to czy może być mowa o takim zaokrągleniu w przypadku EUR, USD
    czy tam GBP?

    Xenocide

  • 7. Data: 2011-12-31 13:22:58
    Od: Michal Rolka <u...@...rolka.info>

    W dniu 12/28/2011 07:57 PM, Adam S. pisze:

    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Prezydent-podpisal-u
    stawe-okolobudzetowa-2461006.html

    I udziennikowione. Dz.U. 2011 nr 291 poz. 1707 z 30.12.2011

    Ustawa z dnia 22 grudnia 2011 r. o zmianie niektórych ustaw związanych z
    realizacją ustawy budżetowej

    http://dokumenty.rcl.gov.pl/D2011291170701.pdf

    --
    Michał Rolka
    http://mrc.tychy.pl/

  • 8. Data: 2012-01-01 13:16:38
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mx" <@m...@o...pl@> napisał w wiadomości

    > Na dzisiaj jest, koniec 25 czerwca, nie 30 marca.

    Dlaczego czerwiec?, 3-mies od ogloszenia wchodzi, czyli do konca marca?

  • 9. Data: 2012-01-01 15:39:25
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >Dlaczego czerwiec?, 3-mies od ogloszenia wchodzi, czyli do konca marca?

    A skąd wiesz, że w marcu lokaty takie będą w ofercie? Teraz są, jak założysz
    to 180 dni, do końca lokaty masz spokój. Jak będą nadal dostępne w marcu lub
    później to OK.

  • 10. Data: 2012-02-29 17:44:06
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >A skąd wiesz, że w marcu lokaty takie będą w ofercie? Teraz są, jak
    >założysz to 180 dni, do końca lokaty masz spokój. Jak będą nadal dostępne w
    >marcu lub później to OK.

    Dziś w Aliorze żadna z lokat jednodniowych nie jest już dostępna. Ostatnią
    miałem okazję założyć 9 lutego.