  • 21. Data: 2013-03-27 19:54:39
    Temat: Re: Bankructwo panstwa.
    Od: z...@g...com

    W dniu środa, 27 marca 2013 00:35:18 UTC+1 użytkownik pmlb napisał:

    > Raczej nie, nie widze tak duzych powiazan zlotowki z euro. Bardziej mi

    czas zmienić okulary.

    > zlotowka podpada pod koszyk walut wschodnio europejskich niz euro.

    errr jakich ? forit upadajacych węgier ?

    > Poza tym jak napisalem, majac ta sama walute co Niemcy, Francja czy nawet
    >
    > Wlochy - czuje sie raczej pewnie.
    >
    > Zreszta nie widac by Niemcy czy Francja jakos cierpialy... Wiec moze to euro
    >
    > wcale takie zle nie jest!?

    ROTFL.

  • 22. Data: 2013-03-27 20:10:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z...@g...com wrote:

    > czas zmienić okulary.

    > errr jakich ? forit upadajacych węgier ?

    > ROTFL.

    co niektórzy widać ciągle żyją w raju.

  • 23. Data: 2013-03-27 23:18:19
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > czas zmienić okulary.

    > errr jakich ? forit upadajacych węgier ?

    Ahhh, zapomnialem, Polska to odlat zielona wyspa w europie ktora kryzys
    omija...
    No tak. Tylko skad nagle tak potworne zadluzenie Polski? Skad nagle VAT 23%
    o innych sprawach fiskalnych nie wspomne tak samo jak o sprawach zwiazanych
    z zapleczem socjalnym. No ale euro w porowaniu do zlotowki to kiepska
    waluta:)))
    Musze to niemcom powiedziec, by sie na zlotego przezucili:)

    > ROTFL.

    A gdzie w strefie euro jest zle? Wymien te kraje i uzasadnij.
    Bo jak na razie to zloty sie husta w zaleznosci od nastroju spekulanta
    walutowego... Jakos eur do dolara czy funta jest bardzo stabilny, roznice to
    ulamki procenta. Zoty jak i inne waluty koszyka wschodnioeuropejskiego to
    waluty typowo spekulacyjne, bez zadnego zaplecza surowcowego jak i
    gospodarczego.
    Wracajac do euro i zlotego - jakos nie widac masowej migracji grekow, hiszpn
    czy cypryjczykow za praca... W przeciwienstwie do Poalkow, ktorych coraz
    wiecej ucieka z ... "zielonej wyspy".
    Moze zamiast komus radzic zmienic okulary sam je zmienisz lub zmienisz kanal
    TV?

  • 24. Data: 2013-03-27 23:21:36
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Wed, 27 Mar 2013 11:54:39 -0700 (PDT)
    z...@g...com wrote:

    > errr jakich ? forit upadajacych węgier ?

    W horyzoncie 5 lat - za forinta w dalszym ciagu dostaniemy wiecej
    zlotowek, niz 4-5 lat temu:

    http://www.xe.com/currencycharts/?from=HUF&to=PLN&vi
    ew=5Y

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 25. Data: 2013-03-27 23:24:54
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Wed, 27 Mar 2013 14:10:05 -0500
    witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > co niektórzy widać ciągle żyją w raju.

    Akurat kraje, w ktorych panuje jako taka dyscyplina budzetowa,
    korzystaja na euro.
    Niemcy nawet bardzo.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 26. Data: 2013-03-27 23:26:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pmlb wrote:
    > Jakos eur do dolara czy funta jest bardzo stabilny, roznice to ulamki
    > procenta.

    ze co prosze?

    chyba ci sie odsiwezanie ekranu zawiesiło.

  • 27. Data: 2013-03-27 23:27:42
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > 1. A kto miałby taką decyzję podjąć? Jak wyrzucą jednego każdy inny może
    > się spodziewać tego samego, co może podważyć stabilność wewnątrz
    > pozostałego euro. Nikt nie chce robic pierwszego wyjątku.

    Nikt nigdy o tym powaznie nie myslal, poza dzienikarzami w Poslce:)

    > 2. Ze względów politycznych. Chodzi o turecką część Cypru.

    Cypr predzej czy pozniej bedzie Turecki. Jak Turcja przystapi do UE to
    bedzie oznaczac praktycznie koniec podzialu Cypru. Inna sprawa, ze na cyprze
    nadal stacjonuja wojska brytyjskie od II wojny swiatowej.

    > Na poważnie co najwyżej straszono.
    > Gracja miała mniejsze znaczenie polityczne niż Cypr.

    Straszono w Polsce. Nikt powaznie o wystapieniu z euro nie myslal w grcji,
    no chyba ze idioci lub ci co nie maja pojecia o walutach i bankach:)
    Juz widze, jak kazdy grek tryka radoscia z wyjsca ze strefy euro i na dzien
    dobry traci 1/4 swoich oszczednosci bo zaraz po wprowadzeniu drachmy waluta
    ta by poleciala na leb i szyje.
    Jak juz pisalem, nie patrzcie na Grecje czy Cypr ale na Niemcy i Frnacje.
    Lepiej miec walute jak niemcy i frncja niz chocby zlotego ktorego wartosc
    zalezna jest od lokalnych spekulacji.

    > Zgadza sie. Całe to euro to wielka pomyłka.
    > Należało zostać przy lokalnych walutach.

    I tracic wobec innych walut? Dporawdy bardzo ekonomiczne myslenie.
    To juz przerobiono i sie po prostu nie sprawdzilo.
    Jesli juz, to waluta powinna byc emitowana wyulacznie przez panstwowy bank w
    100% i nienna zasadzie zadluzenia a dochodu. Cos jak wieki temu tak zwany
    zielony dolar. Wowczas mialo by to sens, inaczej tylko wspolna waluta.

  • 28. Data: 2013-03-27 23:30:26
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    <z...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > \>
    >
    > niczym - oprócz tego, że nagle usługi dotąd dotowane drożeją, emerytury są
    > symboliczne, słuzba zdrowia nie działa ... coś mi to przypomina zieloną
    > wyspę..

    eee tam, Cypr czy Grecja to nie Polska tam jak zaczna zabierac to skonczy
    sie morodbiciem na ulicy, a tego chca wszyscy uniknac.
    W Polsce to najwyzej robi sie strajk generalny miedzy 3 a 5 rano:)))
    Powie sie ludziom: patrzta jakie to euro zle i ludziska beda do zlotego
    doplacac nie majac z tego nic. A zeby cokolwiek ratowac kurs waluty wezmie
    sie znow pozyczki, podniesie VAT, ograniczy emerytury, obetnie socjal i
    juz... W Polsce to przejdzie, na Cyprze czy w Grecji nie.

  • 29. Data: 2013-03-27 23:42:30
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Wed, 27 Mar 2013 17:26:19 -0500
    witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > ze co prosze?
    >
    > chyba ci sie odsiwezanie ekranu zawiesiło.

    Z calym szacunkiem, ale zmiennosc na EUR/USD/GBP jest mniejsza
    niz na ktorejkolwiek z tych walut vs PLN.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 30. Data: 2013-03-27 23:49:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pmlb wrote:

> [...]
    > bank w 100% i nienna zasadzie zadluzenia a dochodu. Cos jak wieki temu
    > tak zwany zielony dolar. Wowczas mialo by to sens, inaczej tylko wspolna

    twoja logika jest jakas odwrotna inaczej.