    From: Jan Strybyszewski <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Bank Taty czyli pomysł na nauke finansow dzieci
    Date: Wed, 08 Sep 2010 12:00:38 +0200

    Caly artykul tutaj http://www.inwestowanie.org.pl/

    Telewizja ogłupia... ale tym razem jeden z gości Marcin Staniewicz z NBP,
    podczas audycji o kieszonkowym dla dzieci w TVN CNBC podsunął ciekawy
    pomysł. Jak zachęcić małe dzieci dostające już kieszonkowe (6-10lat) do
    oszczędzania. Cały pomysł opiera się na ,,utworzeniu banku Taty", który
    oferuje wysokie oprocentowanie, z codzienna kapitalizacją. Dziecko po
    otrzymaniu kieszonkowego, może zdeponować dowolna cześć u Taty, w zamian
    za odsetki. Oczywiście maluchy, nie myślą w kategoriach 1 miesiąca, o
    roku nie mówiąc,ale sam pomysł wydaje się świetny, uczy schematu
    oszczędzania i jak działają lokaty bankowe. Jak to zrealizować praktycznie ?

    Wedle mojej opinii dobrym pomysłem jest ,,słoik skarbonka na kłódkę", do
    którego maluch może wrzucić dowolna kwotę, a Tata codziennie płaci do
    niego odsetki najlepiej na oczach dziecka (wrzuca 1-2zł do środka).
    Dziecko w każdej chwili może wycofać wkład, bo to są JEGO pieniądze.
    Kluczowe dla tematu jest dobranie wysokości odsetek .....