  • 1. Data: 2002-03-13 21:32:40
    Temat: BZ WBK i ICBS (two days after :-)
    Od: "Slawomir Tobis" <u...@I...tobis.pl>

    He hmm, poszedłem dzisiaj do oddziału i sprawę, która zabierała zwykle 5
    minut załatwiałem 50 ;-)

    Panie niedysponentki sprawiają wrażenie z lekka przerażonych; na szczęście
    za ich plecami kursuje robiący (swoją wiedzą na temat systemu) naprawdę
    dobre wrażenie konsultant. Zamiast tekstowego Sezamu jest piękny, kolorowy i
    obsługiwany myszką świat ICBS-a (a raczej - aplikacji
    "dookołaicebeesowych"). Na szczęście, jak się okazało, Sezam nadal działa w
    sesji terminalowej, więc można na przykład przejśc ze starego numeru
    rachunku na NRB, czego inaczej się nie da zrobić ;->>>

    Natomiast porozmawiałem z panem konsultantem przy okazji na temat WBK 24.
    Okazuje się, że dzięki nowemu systemowi rozerwane zostaje powiązanie między
    rachunkiem (ROR, bieżący) a klientem. Ja otrzymałem swego czasu NIK/token do
    konta Plus i teraz mogę dzięki nim w pełni (szok!) dysponować środkami z:
    1) mojego konta osobistego
    2) konta osobistego żony, którego jestem współwłaścicielem (ma inny NIK)
    3) rachunku bieżącego firmy (ma jeszcze inny NIK)

    Oczywiście zaraz wypróbowałem - i rzeczywiście działa. Pod rządami Sezamu
    widziałem co prawda z mojego NIK saldo rachunków małżonki, ale nie można
    było aktywnie wykonać żadnej operacji. Nie było widać rachunku firmowego.
    Drugi szok to "pełny online". W momencie zatwierdzenia transakcji między
    dowolnymi dwoma z wymienionych rachunków w Internecie, jest ona wykonywana.
    W Sezamie było inaczej; zdarzało się, że przelew zlecony wieczorem wykonywał
    się dopiero następnego dnia rano. To tyle na gorąco, ufff...

    --
    *****
    Pozdrawiam