  • 91. Data: 2005-07-04 16:35:33
    Temat: Re: BPH czesc 3.. ;-)
    Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ>

    Janusz - Vahanara" <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick <Użytkownik "Janusz -
    Vahanara" <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl> w wiadomości
    news:news:1qiu1xb9pg4gi.dlg@vahanara.pl napisał(a):

    > Mów do ludzi zawodowym slangiem, a zaraz rzucą się do Googla i słowników.
    > I nie używaj żargonu, kiedy mówisz do szerszego grona słuchaczy.

    Lekcja do odrobienia dla Janusza - Vahanara: sprawdzić w słowniku znaczenie
    słów "slang" i "żargon".
    Mamusia nie uczyła, żeby nie używać słów, których znaczenia się nie rozumie?
    ;)

    --
    Konrad J. Brywczyński "ZUS z pewnością jest instytucją
    k...@b...tk przestepczą, ale nie można nazwać

  • 92. Data: 2005-07-04 19:54:06
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>

    Nastał nam piękny 4 lipiec 2005 roku,
    kiedy to Konrad Brywczyński posłał(a) w świat wiadomość
    lwant003.jasien.net>

> [...]
    > słów "slang" i "żargon".
    > Mamusia nie uczyła, żeby nie używać słów, których znaczenia się nie rozumie?

    Za słownikiem j. polskiego PWN

    slang
    gwara miejska, język jakiejś grupy społecznej, środowiskowej, zwłaszcza w
    odniesieniu do języka angielskiego i amerykańskiego; żargon
    Slang miejski, uczniowski, złodziejski.
    Slang artystów, marynarzy.
    Slang przedmieść, knajp.
    Mówić, posługiwać się slangiem.

    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 93. Data: 2005-07-04 20:19:50
    Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ>

    news:news:pk11h03db3v3$.dlg@vahanara.pl napisał(a):

    > Za słownikiem j. polskiego PWN
    > slang

    A teraz spróbuj tu wpasować "kwantyfikator". Gwara uczniowska? Slang knajp?
    ;>

  • 94. Data: 2005-07-04 20:32:49
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>

    Nastał nam piękny 4 lipiec 2005 roku,
    kiedy to Konrad Brywczyński posłał(a) w świat wiadomość
    lwant003.jasien.net>

    > A teraz spróbuj tu wpasować "kwantyfikator". Gwara uczniowska? Slang knajp?
    > ;>

    Czarne na białym: "język jakiejś grupy społecznej, środowiskowej".

    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 95. Data: 2005-07-04 20:57:34
    Od: "Adam Bosiacki" <B...@w...pl>

    > A teraz spróbuj tu wpasować "kwantyfikator". Gwara uczniowska? Slang knajp?

    >Czarne na białym: "język jakiejś grupy społecznej, środowiskowej".

    Z zatem, podstawowe pojęcia socjologii także są Ci obce?
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 96. Data: 2005-07-04 21:01:13
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Jul 2005 22:19:50 +0200 , Konrad Brywczyński
    <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> wklepał(-a):

    >A teraz spróbuj tu wpasować "kwantyfikator". Gwara uczniowska? Slang knajp?
    >;>

    Gwara nauczycielska.

  • 97. Data: 2005-07-04 21:12:31
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>

    Nastał nam piękny 4 lipiec 2005 roku,
    kiedy to Adam Bosiacki posłał(a) w świat wiadomość

> [...]
    odniesieniu do języka angielskiego i amerykańskiego; żargon

    > Z zatem, podstawowe pojęcia socjologii także są Ci obce?

    Mistrzu, oświeć mnie, co masz przeciwko definicji ze słownika?

    Pomogę w wertowaniu, uzupełnię definicję

    żargon
    środowiskowa odmiana języka narodowego wytworzona przez jakąś (zwykle
    zamkniętą) grupę społeczną, zawodową itp., odznaczająca się swoistym
    słownictwem

    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,

  • 98. Data: 2005-07-04 21:27:14
    Od: "Adam Bosiacki" <B...@w...pl>

> [...]
    >środowiskowa odmiana języka narodowego wytworzona przez jakąś (zwykle
    >zamkniętą) grupę społeczną, zawodową itp., odznaczająca się swoistym

    Skoro już nauczyłeś się korzystać ze słownika, to teraz zrób krok naprzód i
    wskaż z łaski swojej grupę (społeczną, środowiskową, albo i zawodową), która
    na poziomie semiotycznym (choć wcale nie koniecznie semantycznym) będzie się
    od innych ISTOTNIE (warunek sine qua non)odróżniać cechami, które uznajesz za
    tak istotne.
    Wersja dla zaawansowanych: zrób to samo, ale bez wycieczek osobistych pod
    adresem potencjalnych lub rzeczywistych oponentów.

  • 99. Data: 2005-07-04 21:49:00
    Od: Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_mój_nick"@olimp.gapp.pl>

> [...]
    > Wersja dla zaawansowanych: zrób to samo, ale bez wycieczek osobistych pod
    > adresem potencjalnych lub rzeczywistych oponentów.

    Wersja dla prymusów
    Wróć do początku i wyjaśnij, dlaczego wobec ciebie użycie słów "zawodowy
    slang" i "żargon" kwalifikuje się do określenia: "Mamusia nie uczyła, żeby

  • 100. Data: 2005-07-04 22:02:33
    Od: "Adam Bosiacki" <B...@w...pl>

> [...]
    >slang" i "żargon" kwalifikuje się do określenia: "Mamusia nie uczyła, żeby
    >nie używać słów, których znaczenia się nie rozumie".

    Mylisz osoby. To nie mnie powinieneś spytać, tylko tego, kto to napisał.
    Ja napisałem, że nie rozumiesz podstawowych pojęć socjologicznych i w związku
    z tym poprosiłem Cię o rozwiązanie (dość prostej) zagadki z zakresu statyki
    społecznej. Nie raczyłeś. Albo była za trudna, albo Ci się nie chciało. Dla
    mnie to obojętne. EOT