  • 1. Data: 2015-10-20 08:16:16
    Temat: BNP sprzeciw wobec zmian w taryfie
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dzień dobry szanownym grupowiczom,

    Jako że nadszedł czas przejść od słów do czynów, udałem się
    do placówki byłego BNP (obecnie BGŻ BNP) złożyć sprzeciw
    wobec zmian w taryfie.

    I oczywiście panią (notabene kierowniczkę rzeczonej placówki)
    przerosło, jak to można składać sprzeciw wobec zmian i nie
    wypowiadać natychmiast umowy, a przecież ona biedna nie ma
    na to procedury (pomijając już pani wywody jakie to zmiany
    w taryfie są nieistotne i przecież ja w ogóle tej prowizji
    nie płaciłem itp.).

    Udało mi się przekonać panią do potwierdzenia złożenia pisma
    na kopii. Jako że pani twierdziła, że umowa nie wygaśnie i trzeba
    złożyć osobne wypowiedzenie- od ręki dziś nasmarowałem reklamację
    w pl@net ze skanem dokumentu powołując się na wiadomość z serwisu
    transakcyjnego oraz Art. 29 "Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r.
    o usługach płatniczych" z żądaniem potwierdzenia, że umowa
    wygaśnie w terminie przewidzianym prawem.

    Czekam na odpowiedź, ale skuteczność naprawdę wyjdzie
    na jaw w grudniu...

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 2. Data: 2015-10-20 22:11:33
    Temat: Re: BNP sprzeciw wobec zmian w taryfie
    Od: xbartx <x...@b...net>

    W dniu 20.10.2015 o 08:16, Dominik & Co pisze:
    > Dzień dobry szanownym grupowiczom,
    (...)
    > Czekam na odpowiedź, ale skuteczność naprawdę wyjdzie
    > na jaw w grudniu...

    Ja wiem czy jest sens tak czas marnować? No ale co kto lubi ;)
    Ja udałem się do oddziału (dawny BGŻ) i Pani przyjęła dyspozycję
    zamknięcie konta szybko, sprawnie i bez zbędnych pytań. Całość trwała
    mniej niż 5 min. aż byłem w szoku - żeby tak zawsze było! Tutaj
    przyznaje plusa dla BNP-BGŻ. Za 30 dni koniec.

    Xenocide

  • 3. Data: 2015-10-21 01:21:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "xbartx" n0675m$b71$...@n...news.atman.pl

> [...]
    szybko, sprawnie i bez zbędnych pytań. Całość
    > trwała mniej niż 5 min. aż byłem w szoku - żeby tak zawsze było! Tutaj przyznaje

    W Paribasie zamykałem 3 konta -- za każdym razem
    szybko, bezproblemowo, sympatycznie, z uśmiechem...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2015-10-21 08:02:20
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 20.10.2015 xbartx <x...@b...net> napisał/a:

    > Ja wiem czy jest sens tak czas marnować? No ale co kto lubi ;)

    Chciałem i tak w końcu grudnia zamknąć- jeszcze parę groszy z PayU
    wpadnie, musiałbym się pofatygować dokładnie na miesiąc wcześniej.
    No to, myślę, potestuję czy poważnie traktują to, co w serwisie
    transakcyjnym klientom wypisują :-)

    Zdawałem sobie sprawę, że może to nie być proste. Do oddziału
    musiałem się przejść tak czy tak, reklamacje można popisać
    w wolnych chwilach. Taka misja uświadamiająca.

    > Ja udałem się do oddziału (dawny BGŻ) i Pani przyjęła dyspozycję
    > zamknięcie konta szybko, sprawnie i bez zbędnych pytań. Całość trwała

    Co się dziwić- na to panienka z okienka ma procedurę.

  • 5. Data: 2015-10-21 11:31:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >o usługach płatniczych" z żądaniem potwierdzenia, że umowa
    >wygaśnie w terminie przewidzianym prawem.

    A co na to stosowne pismo informujace ?
    Bo np BZWBK pisze tak

    "Jeśli akceptują Państwo powyższe zmiany, to nie jest potrzebne
    podejmowanie żadnych czynności - wprowadzone zmiany będą obowiązywały
    od 30 listopada 2015 r.
    W przypadku braku zgody na zmiany mogą Państwo:
    -złożyć wobec nich sprzeciw w terminie do 29 listopada 2015 r.
    (włącznie) - jeśli zgłaszając sprzeciw nie dokonają Państwo
    wypowiedzenia umowy o kartę, przestanie ona obowiązywać z dniem 29
    listopada 2015 r.
    -wypowiedzieć umowę o kartę, której dotyczy zmiana. W tej sytuacji
    umowa zostanie rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym, a Bank nie
    pobierze z tego tytułu żadnych opłat.
    "

    J.

  • 6. Data: 2015-10-21 12:36:07
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 21.10.2015 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > A co na to stosowne pismo informujace ?

    Nie wiem, co to "pismo informujące", ale w serwisie
    transakcyjnym w wiadomości o zmianie taryfy bank zawarł
    właśnie informacje o skutkach złożenia sprzeciwu bez
    wypowiedzenia (wygaśnięcie umowy)- o czym pisałem.

    Na razie dostałem "odpowiedź" na reklamację postaci:

    "Szanowny Panie,

    dziękujemy za nadesłaną korespondencję.

    W odpowiedzi uprzejmie informuję, że została ona
    przekazana do odpowiedniej jednostki organizacyjnej Banku.
    Proszę oczekiwać na odpowiedź w przedmiotowej sprawie."

    Zatem oczekuję dalej :-)

  • 7. Data: 2015-10-21 21:44:49
    Od: xbartx <x...@b...net>

    W dniu 21.10.2015 o 08:02, Dominik & Co pisze:

    > Co się dziwić- na to panienka z okienka ma procedurę.

    No tak jak w każdym banku, tylko w niektórych trwa to naprawdę cholernie
    długo.

    Xenocide

  • 8. Data: 2015-10-22 10:52:50
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 20.10.2015 Dominik & Co <D...@g...pl.invalid> napisał/a:

    > Czekam na odpowiedź, ale skuteczność naprawdę wyjdzie
    > na jaw w grudniu...

    Dziś dostałem odpowiedź z zapewnieniem, że 27 grudnia
    konto jednak zamkną.

    "w nawiązaniu do prowadzonej korespondencji uprzejmie informuję,
    że złożona przez Pana w oddziale Banku dyspozycja sprzeciwu
    wobec proponowanych zmian w Taryfie Prowizji i Opłat skutkuje
    wygaśnięciem umowy rachunku z dniem 27.12.2015.
    Oznacza to, że potwierdzenie zamknięcia konta będzie Pan mógł
    uzyskać telefonicznie lub w oddziale nie wcześniej niż we wskazanym dniu.

    Wyjaśniam również, że pisemne wypowiedznie umowy rachunku skutkuje
    zamknięciem konta w terminie 30 dni od daty przyjęcia dyspozycji
    i może to nastąpić przed 27.12.2015."

    No to pierwsza część z głowy. Jeśli pl@net będzie działać
    28-go grudnia od ręki złożę kolejną reklamację.

  • 9. Data: 2015-10-22 11:08:53
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-10-22 o 10:52, Dominik & Co pisze:
    > Oznacza to, że potwierdzenie zamknięcia konta będzie Pan mógł
    > uzyskać telefonicznie lub w oddziale nie wcześniej niż we wskazanym dniu.

    Tylko to telefoniczne potwierdzenie zamknięcia konta koniecznie sobie
    wydrukuj i schowaj do szuflady :)

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2015-10-22 11:24:01
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 22.10.2015 Miroo <b...@b...brak.i.juz> napisał/a:

    > Tylko to telefoniczne potwierdzenie zamknięcia konta koniecznie sobie
    > wydrukuj i schowaj do szuflady :)

    Rozmowy z bankiem zawsze nagrywam :-)

    No i zostawię ze dwa złote na koncie, coby przelew
    z tytułem "zamknięcie konta" przyszedł.