  • 1. Data: 2010-06-17 07:06:13
    Temat: Analitycy DM BZ WBK - kto zna większych kretynów?
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Analitycy DM BZ WBK w raporcie z 31 maja radzą sprzedawać akcje TP do
    czasu, gdy akcje będą notowane pierwszy dzień bez prawa do dywidendy,
    czyli 15 czerwca.

    Ci sami analitycy DM BZ WBK 16 czerwca zalecają kupowanie TP z ceną docelową
    16,50.
    http://www.money.pl/gielda/rekomendacje/rekomendacje
    ,1.html

    Dobrze, że nie mam konta w WBK, bo strach im coś powierzyć, jak tam takie
    miernoty pracują.
    Manipulacja, bezczelność, czy zwykła głupota?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2010-06-17 08:30:20
    Temat: Re: Analitycy DM BZ WBK - kto zna większych kretynów?
    Od: WK <w...@g...com>

    Oj, tylko widać jak mało z tego wszystkiego rozumiesz.
    Pewnie nie pomyślałeś o względach podatkowych, i zapewne nawet nie
    przeczytałeś całego raportu, tylko nagłówek.
    Zacytuję:
    "- Rozumiemy, że dywidenda 1,5 zł (pierwszy dzień notowania bez prawa
    do dywidendy przypada na 15 czerwca 2010) brzmi kusząco, ale nasza
    sugestia byłaby taka, by pozbywać się akcji przez następne dwa
    tygodnie. Inwestorzy nie zarobią pieniędzy na TP SA przed 15 czerwca,
    a po tej dacie istnieje wysokie prawdopodobieństwo kupna akcji TP SA
    taniej - dodali.
    - Ostatecznie, przy fundamentach TP SA nadal dalekich od trendu
    wzrostowego, spodziewamy się, że cena akcji spółki prawdopodobnie
    pozostanie bez zmian do 15 czerwca, co następnie pozwoli na
    potencjalne kupno akcji TP taniej - podsumowali."

    Dla mnie sytuacja jest jasna, i raport czytelny.

    >Dobrze, że nie mam konta w WBK, bo strach im coś powierzyć, jak tam takie
    >miernoty pracują.
    >Manipulacja, bezczelność, czy zwykła głupota?

    Szkoda że takie miernoty to czytają, strach coś napisać.
    Manipulacja, bezczelność czy zawiść i głupota?

  • 3. Data: 2010-06-17 08:52:19
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "WK" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
    Oj, tylko widać jak mało z tego wszystkiego rozumiesz.
    Pewnie nie pomyślałeś o względach podatkowych, i zapewne nawet nie
    przeczytałeś całego raportu, tylko nagłówek.
    -----------------------------

    Wytłumacz mi względy podatkowe. Na razie to prezentujesz myślenie typowe dla
    luzerów mających co roku straty na PIT.

    Zapłacę 19% od dywidendy, alb o 19% od zysków. Bez różnicy. Na dzień
    dzisiejszy jestem do przodu. Tepsa spadła mniej niż dywidenda, a w ciągu
    roku z dużym prawdopodobieństwem wzrośnie co najmniej o 10%. Dla mnie to
    wystarczy.

    ----------
    Szkoda że takie miernoty to czytają, strach coś napisać.
    Manipulacja, bezczelność czy zawiść i głupota?
    ------------

    Odezwał się "doradca podatkowy".

  • 4. Data: 2010-06-17 10:25:03
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
> [...]
    > dzisiejszy jestem do przodu. Tepsa spadła mniej niż dywidenda, a w ciągu
    > roku z dużym prawdopodobieństwem wzrośnie co najmniej o 10%. Dla mnie to

    Jak to "bez różnicy" ? Podatek od dywidendy płacisz natychmiast, od zysku
    z ze sprzedaży za 9 miesięcy :)

    --
    marfi

  • 5. Data: 2010-06-17 19:25:13
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...

    > Jak to "bez różnicy" ? Podatek od dywidendy płacisz natychmiast, od zysku
    > z ze sprzedaży za 9 miesięcy :)

    Fakt. Cash flow jest lepszy.

    Polecam IKE. Tam podatku się nie płaci, albo dopiero po latach.

  • 6. Data: 2010-06-17 19:36:28
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

> [...]
    > miernoty pracują.
    > Manipulacja, bezczelność, czy zwykła głupota?

    Mam wrażenie, że kompletnie mylisz analityków z osobistymi doradcami
    inwestycyjnymi.

  • 7. Data: 2010-06-17 19:39:31
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "skippy" <a...@n...ma> napisał w wiadomości
    > Mam wrażenie, że kompletnie mylisz analityków z osobistymi doradcami
    > inwestycyjnymi.

    Nie tak. Mylą mi się przedstawiciele banku jako instytucji zaufania
    publicznego, z perfidnymi miernotami bez szkoły.

  • 8. Data: 2010-06-17 19:50:24
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    > Użytkownik "skippy" <a...@n...ma> napisał w wiadomości
    >
    > Nie tak. Mylą mi się przedstawiciele banku jako instytucji zaufania
    > publicznego, z perfidnymi miernotami bez szkoły.

    Instytucja zaufania publicznego to sąd.
    Bank to firma działająca pod kątem maksymalizacji zysku.